Stereounderground - nowe rozdanie
Dwukanałowe audio przeznaczone dla "Entuzjastów Dobrego Brzmienia" (lub po prostu Stereo) to obecnie nisza nisz. Nie ma się co oszukiwać. Polska to biedny kraj z małym rynkiem audio. Co zrobić, aby to zmienić? Hobby ma to do siebie, że jak jest fajnie pokazywane, to przyciąga nowych zainteresowanych. Rozwija się. Można godzinami gadać lub pisać o kondensatorach, lampach... ich wpływie na dźwięk. Tyle, że trzeba być niezależnym. Skrajnie subiektywne opinie mają jedynie sens wtedy jeśli za nimi stoi jakaś myśl i chęć odkrycia czegoś nowego. Teksty muszą być pisane przez pasjonatów. Z drugiej strony opisy powinny być rzetelne a wypowiedzi zrównoważone i obiektywne, tak aby docelowo SU mogło stać się miejscem referencyjnym, z własną narracją.
Wiarygodność i jej przywrócenie - to słowa klucze. Trudno wymagać dziś od komercyjnych czasopism i portali, aby działały wbrew zgodzie biznesowej. Potrzeba zatem opracowań i działań merytorycznie poprawnych, traktujących czytelnika, jak normalnego człowieka. Tym bardziej, że wydawcy tak daleko odpadli od potrzeb przeciętnego audiofila, żyjącego w naszym kraju. Są ślepi na jego potrzeby. Nowy sprzęt z najwyższej półki cenowej to temat dla garstki bardzo zamożnych osób w Polsce. Co najciekawsze, najczęściej nie są one w ogóle zainteresowane czytaniem jakichkolwiek recenzji. Idą do sklepu i wybierają co im się podoba. Oni nie czytają periodyków ani opisów w Internecie. A co z resztą? Coraz częściej muzyki słucha się na telefonach, a filmy ogląda bez żadnej dbałości o jakość dźwięku. A zatem o czym pisać? Oto lista tematów, których nie ma gdzie indziej:
1) Popularne ale dobre konstrukcje z rynku second hand;
2) Najciekawsze konstrukcje DIY;
3) Tunning sprzętów, opis przed i po dokonaniu zmian;
4) Analiza techniczna sprzętu, połączona z pomiarami;
5) Teksty edukacyjne oraz omawiające wybrane zagadnienia np. kiedy kable grają, a kiedy już nie;
6) Opisy dokonań małych rodzimych producentów-entuzjastów;
7) Odsłuchy wielu fajnych rzeczy aby zachęcić ludzi.
W pisaniu o audio mogą być również wątki przypominające audiofilskich \'"pogromców mitów". Bezsprzecznie warto też krytykować, nawet bezlitośnie, nie bać się napisać o ikonach branży, że wypuścili gniota. Można będzie też prosić o
wypowiedzi kogoś z branży. Wyciągnąć z tego wnioski. Może to być pomocne dla dystrybutorów. Będą wiedzieli co się ludziom podoba. Podstawowe informacje co ściągnąć do swojej oferty, a nie to co zawsze, aby nie zalegało na półkach sklepowych.
Ciąg dalszy nastąpi...niebawem.