Audiohobby.pl

Pomoc w wyborze DAC/ wzmacniacz combo

Karol

  • 2030 / 4535
  • Ekspert
18-01-2014, 12:07
Ma swój zasilacz.
Można go zasilać też przez fir-wire ze stacjonarnego komputera.
Przy podłączeni  do laptopa nie pociągnie. Potrzebny jest zasilacz.
Ja mam Impact Twin II.
Teraz w sprzedaży jest już wersja trzy.
Opisów jest bardzo dużo w sieci m.in.:
http://www.infomusic.pl/studio/artykul/28396,tc-electronic-impact-twin-najnowszy-interfejs-audio ,
http://www.audiostacja.pl/produkty/372/TC-Impact-Twin/#dane
. . . . . . . . .
Resztę doszukasz sobie sam. :)


Tu masz dane  techniczne TC ELECTRONICS IMACT TWIN III.

WEJŚCIA I WYJŚCIA:

    Konektor (S/PDIF) - RCA Phono, 75 Ohm,
    Formanty (S/PDIF i TONSILK) - S/PDIF (24 bity), IEC 958, Pro-status bits,
    Konektor (ADAT lub TONSILK) -Optyczne Pipe,
    Format (ADAT) – 8 kanałów 48kHz, 4 kanały SMUX 96kHz,
    Cyfrowy Silnik IO – TCAT DICE II, obsługuje wszystkie formaty IO.

ZEGAR i JITTER:

    Wewnętrzne częstotliwości próbkowania- 44,1, 48, 88,2, 96, 176, 192 kHz ,
    Obsługa zewnętrznych częstotliwości próbkowania: 43 - 193 kHz, redukcja jittera dla, wszystkich częstotliwości ,
    echnologia redukcji jittera: JET w układzie DICEII ,
    Filtr redukujący jitter: <-3 dB @ 10 Hz, <-100 dB @ 600 Hz ,
    Jitter interfejsu DIO: <1 ns w szczycie, pasmo 700 Hz - 100 kHz ,
    Jitter konwersji A/D i D/A: <42 ps RMS, pasmo 100 Hz - 40 kHz ,
    Przesunięcie fazowe na wyjściu cyfrowym [tryb stand alone i w sieci]: <0,5% okresu próbkowania ,
    Tolerancja poślizgu próbek na wejściu [wszystkie wejścia cyfrowe]: +/-50% okresu próbkowania ,
    Opóźnienie przetwarzania dla wejść i wyjść cyfrowych przy częstotliwościach próbkowania 96/48 kHz: 0,15/0,3 ms ,
    Pasmo przenoszenia dla wejść i wyjść cyfrowych: DC [0Hz] do 23 kHz +/-0,01 dB@ 48 kHz.

WEJŚCIA LINIOWE, KANAŁY 1, 2, 3, 4:

    Złącza: jack 1/4 cala [symetryczne] ,
    Impedancja [symetryczna / niesymetryczna]: 20 kOhm / 25 kOhm ,
    Maksymalny poziom wejściowy dla 0 dBFS: +13 dBu ,
    THD +N: <-100 dB [0.001%] @ 1 kHz, -1 dBFS ,
    Dynamika: <-108 dB w paśmie 20 Hz- 20 kHz ,
    Pasmo przenoszenia: 20 Hz- 20 kHz, +0 / -0,5 dB ,
    Przesłuch: <-100 dB w paśmie 20 Hz- 20 kHz.

PRZETWARZANIE A/D:

    Parametry konwersji: 24-bit, 128-krotne nadpróbkowanie,
    Opóźnienia konwersji: 0,68 ms / 0,63 ms @ 44,1 / 48 kHz.

WEJŚCIA MIKROFONOWE, KANAŁY 1, 2:

    Złącza: Neutrik Combo [jack 1/4 cala / XLR] ,
    Czułość: -10/+10 dBu<> -52/ -32 dBu,
    Maks. wzmocnienie: 62 dB ,
    Impedancja, Pad wł/wył: 2000/1300 ohm
    THD+N, przy minimalnym wzmocnieniu: <-100 dB [0,001%] @ 1 kHz, -1 dBFS,
    Dynamika przy minimalnym wzmocnieniu: >109 dB9(A), >106 dB, 20 Hz – 20 kHz ,
    NF @Rg=150 ohm, przy max. Wzmocnieniu< 4 dB,
    EIN @Rg=150 ohm, przy max. Wzmocnieniu< -127 dBu.

WEJŚCIE INSTRUMENTALNE 1, 2:

    Złącza: Neutrik Combo(1/4” Jack),
    Czułość: -25 dBu<> +17 dBu,
    Maksymalne wzmocnienie: 42 dB,
    Impedencja: Mohm,
    THD+N,  minimalne wzmocnienie: < -100 dB (0.001%) @ 1 kHz, -1 dBFS,
    SNR, minimalne wzmocnienie: >107 dB(A), >104 dB, 20 Hz to 20 kHz,
    Przesłuch: < -100 dB, 20 Hz to 20 kHz.

WYJŚCIA MONITOR/LINE, KANAŁY 1, 2, 3, 4:

    Złącza: jack 1/4 cala,
    Impedancja: 100 Ohm,
    Zakres poziomów wyjściowych, kanały 1, 2: -40 dBu - +12 dBu [analogowa - regulacja poziomu],
    Stały poziom wyjściowy, kanały 3, 4: +12 dBu,
    THD: <-94 dB [0.002%] @ 1 kHz, -1 dBFS,
    Dynamika: <-108 dB w paśmie 20 Hz – 20 kHz,
    Pasmo przenoszenia: 20 Hz – 20 kHz, +0 / -0,1 dB,
    Przesłuch: <-100 dB w paśmie 20 Hz – 20 kHz.

PRZETWARZANIE D/A:

    Parametry konwersji: 24-bit, 128-krotne nadpróbkowanie,
    Opóźnienia konwersji: 0,70 ms / 0,65 ms @ 44,1 / 48 kHz.

WYJŚCIA SŁUCHAWKOWE, KANAŁY 1, 2:

    Złącza: 2 x jack 1/4 cala [Stereo],
    Impedancja: 80 Ohm,
    Zakres poziomów wyjściowych: -80 dBu - +16 dBu @ 300 Ohm [analogowa - regulacja poziomu],
    THD: <-94 dB [0.002%] @ 1 kHz, -1 dBFS,
    Dynamika: <-100 dB w paśmie 20 Hz- 20 kHz,
    Pasmo przenoszenia: 20 Hz- 20 kHz, +0 / -0,1 dB,
    Przesłuch: <-100 dB w paśmie 20 Hz- 20 kHz,
    Moc dla obciążenia 40 Ohm: 200 mW,
    Moc dla obciążenia 600 Ohm: 93 mW.

EMC:

    Zgodność: EN 55103-1 i EN 55103-2 FCC part 15, Class B, CISPR 22, Class B,CISPR 22 Class B.

OTOCZENIE:

    Temperatura otoczenia podczas pracy: 0° C do 50° C,
    Temperatura przechowywania: -30° C do 70° C,
    Wilgotność: maks. 90% bez kondensacji.

STEROWANIE:

    MIDI: In/Out/Thru: DIN 5 Pin,
    FireWire: IEEE1394a, IEC61883.

OGÓLNE:

    Wymiary: 235,5 x 63 x 241.2 mm
    Ciężar: 1,5 kg,
    Wykończenie: akrylowy panel czołowy, posrebrzana płyta tylna, obudowa wykonana z metalu pokryta czarną, miękką w dotyku gumą ,
    Wskaźniki PPM: 3 x LED na kanał,
    Zasilacz [w zestawie]: 12 VDC dla 90 – 240 VAC, 50 – 60 Hz, wybór automatyczny,
    Zasilanie przez FireWire: 8 – 30 VDC,
    Pobór mocy: <14 W,
    Gwarancja: 1 rok.

Karol

  • 2030 / 4535
  • Ekspert
18-01-2014, 12:18
Jeżeli komuś sprawia to różnicę to należy wiedzieć, ze IMPACT TWIN jest na fire-wire a nie na USB.
Tak naprawdę to taki mały wymiarami kombajn.
Np.  z przodu podłączasz do niego gitarę elektryczną, z tyłu głośniki i możesz grać, nie mówiąc o bezpośrednim nagrywaniu prosto do komputera.
Oprogramowanie zdaje się jest dołączane do zakupionego sprzętu.

asmagus

  • 4439 / 5654
  • Ekspert
18-01-2014, 12:25
Z takich "kombosów" studyjnych to wybór jest duży. Mój brat używa np. MOTU ULTRALITE MKIII HYBRID z 250 omowymi Beyerdymicami  DT-297-PV/250 MKII, sprawdza się ten zestaw. Całkiem dobry dźwięk, szczegółowy, nawet dość muzykalny, wsam raz jako partner dla Beyerdynamiców.


http://www.motu.com/products/motuaudio/ultralite-mk3
http://www.thomann.de/pl/motu_ultralite_mkiii_hybrid.htm

Szadzik

  • 22 / 4981
  • Użytkownik
18-01-2014, 13:29
"Jeżeli komuś sprawia to różnicę to należy wiedzieć, ze IMPACT TWIN jest na fire-wire a nie na USB.
Tak naprawdę to taki mały wymiarami kombajn.
Np. z przodu podłączasz do niego gitarę elektryczną, z tyłu głośniki i możesz grać, nie mówiąc o bezpośrednim nagrywaniu prosto do komputera.
Oprogramowanie zdaje się jest dołączane do zakupionego sprzętu."


Nie używam USB wejście, bo Metrum Octave też go nie ma. Używam Audiophilleo jako transportu US>SPDIF a to akurat jest.

Patrząc na tego typu protezy, jednak chyba dom sobie spokój a kasę wykorzystam na inne cele.

Audiophilleo2>Metrum Octave>Corda Classic>Beyer T1

asmagus

  • 4439 / 5654
  • Ekspert
18-01-2014, 13:40
>> Szadzik, 2014-01-18 13:29:19
(...)

Patrząc na tego typu protezy, jednak chyba dom sobie spokój a kasę wykorzystam na inne cele.

(...)

Już kilka razy dochodziłem do podobnego wniosku gdy mnie naszła myśl zmiany na kombo ;)

Synthax

  • 2323 / 4324
  • Ekspert
18-01-2014, 16:24
+1

Synthax

  • 2323 / 4324
  • Ekspert
18-01-2014, 16:25
Przy pełnym szacunku dla urządzeń i ich użytkowników.

Kraft

  • 448 / 6067
  • Zaawansowany użytkownik
18-01-2014, 19:13
Ja przesiadłbym się na kombo choćby tylko z tego względu by wyeliminować interkonekty analogowe, ale nie poświęcę przy tym jakości wzmacniacza, nie ma opcji. Ewidentnie jest nisza na rynku.

Synthax

  • 2323 / 4324
  • Ekspert
18-01-2014, 20:21
Kraft, przypomnij mi proszę jaki masz wzmak? V200?

Kraft

  • 448 / 6067
  • Zaawansowany użytkownik
18-01-2014, 20:28
Tak. Luks malina. Że tak powiem - no bullshit design. Będę wymieniał, ale dopiero jak Vio wprowadzi nową wersję z regulacją głośności na przekaźnikach.

Kraft

  • 448 / 6067
  • Zaawansowany użytkownik
18-01-2014, 20:36
Konta dawno nie uaktualniałem, ale łączę go z NAD M51. Przy okazji sprawiłem sobie Adamy S3X-V i nie mogę się nadziwić, jak brutalnie osiemsetki zamiatają nimi glebę. Także załączam tylko dla szpanu przed znajomymi.

  • Gość
18-01-2014, 21:21
Osiemsetki to genialne słuchawki :)

Kraft

  • 448 / 6067
  • Zaawansowany użytkownik
18-01-2014, 21:49
Jak najbardziej. Mam z tej starszej serii, 13951. Kiedy czytam, że nowa jest gładsza, z pogrubionym basem to dziękuję bardzo. One zyskują na gładkości z czasem, a basu mają jak dla mnie w optymalnej ilości. Dzięki tym cechom, rozległej przestrzeni, fenomenalnej separacji oraz pozycjonowaniu instrumentów, w połączeniu z wydajnym wzmakiem są w stanie zupełnie bez wysiłku przenieść najbardziej skomplikowane pasaże orkiestrowe czy, co dla mnie ważniejsze - ścianę dźwięku z metalowej jatki. Kiedy inne słuchawki, w tym chińskie Staxy dławią się i jazgoczą, te się dopiero rozkręcają ;) Jak na mój gust tylko Audeze 2 rev. 2 mogą im podskoczyć, ale tylko w wybranych gatunkach.

majkel

  • 7477 / 6105
  • Ekspert
18-01-2014, 22:01
Kraft, na czytanie szkoda czasu. Trzeba posłuchać. Nie grają grubiej te nowe tylko ciemniej, precyzyjna kreska jest nadal, bas w ryzach tak jak był, a może i lepiej - dawno nie słuchałem starych, natomiast nie ma atmosfery martwoty, która mnie odrzuca od starszych egzemplarzy. Jeden z właścicieli twierdzi, że jak dobrze napędzić nowe (akurat takie ma), to i do rapu innych słuchawek nie potrzeba.

Soundman

  • 775 / 4229
  • Ekspert
18-01-2014, 22:21
U mnie na HDVD800 grają rzeczywiście lekko ciemno HD800 z nowej linii ale to po wejściu jack, na kablu symetrycznym przez xlr to już inne słuchawki. Jest jaśniej i dynamiczniej, większa przestrzeń i detale.