>> lancaster, 2013-11-02 11:51:56
>OS Con do cieplych nie nalezy, raczej do jędrnych i jaskrawych ale tez klarownych i czystych.... wiec w zasadzie na co bys nie podmienil powinno pojść w "tą" stronę.
Zgadzam się, podobne brzmienie ma jeszcze Panasonic FC. FM to nieco inna klasa, ale jeszcze z nim jest coś nie tak.
>Sprawdzil bym Philipsy(BC Comp), Elny Silmic czy BG N...ostatnio w DAC na wyjsciu lepiej mi zagral elektrolit za 50 groni kupiony w elektronicznym od polipropylenu uznanej firmy (zdziwilem sie po podmianie na "lepsze").
>W zwrotnicy glośnikowej juz tak dobrze niestety nie bylo i polipropylen górą.
>Nie ma pewniaków.
BC Comp raz używałem, ale z kilku względów do nich nie wracam. Elna Silmic II, Elna Cerafine. Pierwszy ładnie tłumi drgania i likwiduje szumy, ale uwaga, trzeba mieć bardzo szybki system audio, bo inaczej daje uczucie zlewania. Cerafine ładnie sobie radzi, ale jest trudniej dostępny. Nichicon KZ nie za bardzo polecam, ma z wysokimi coś nie tak, ale można próbować. KA ma chyba wysokie ESR na wysokich i po prostu tam nie działa. Może się przydać. MKP można dać tam, gdzie nie ma ceramików, ale są w moim odczuciu wolniejsze od ceramików tak, jak elektrolity są wolniejsze od MKP.
Jednocześnie jak elektrolity są za słabe, to można zastosować ich kilka równolegle. Jeżeli ich wady w postaci krzywizny pasma są zbyt nachalne, to zastosować elektrolity na wyższe napięcie, są równiejsze. U mnie standardem jest elektrolit 50V / 63V / 100V. Oczywiście ceramiki są lepsze, ale trzeba wiedzieć w których miejscach można je spokojnie stosować, a w których nie powinno się.
Można robić trick i stosować baterię ceramików
>>"Czy perkusja brzmi jak na żywo?"
>hehehehe
Co w tym śmiesznego?