Audiohobby.pl

Zestawy głośnikowe transient perfect

bigos

  • 11 / 5794
  • Nowy użytkownik
17-08-2010, 20:21
Dla sinusoidy źródłem sygnału oczywiście była sinusoida 3kHz, a dla przebiegów po prawej stronie, wejściem był prostokąt.
Warto również zauważyć , że całkowita odpowiedz głośnika i pomieszczenia wynosi około 100ms, przedstawione przebiegi zaś obejmują około 10ms. Znacznie większy wpływ na ch-kę impulsową (całościowo) mają rezonanse pomieszczenia, w przypadku 3KHz wpływ rezonansów jest raczej nie wielki, widać bliższą \'prawdzię\' sinusoidę. System w postaci zbliżonej do transient perfect jest odsłuchowo bardziej spójny , trudniej rozróżnić poszczególne głośniki. Wysokie tony nie atakują najpierw,ale są czasowo lepiej wplecione.

bigos

  • 11 / 5794
  • Nowy użytkownik
17-08-2010, 20:27
W przypadku sinusoidy widać jednak, że początkowo zaczyna opadać a potem rośnie, w drugim rośnie w górę od razu. Zresztą pomiary wykonane na szybko, w miejscu odsłuchu. Większa spójność brzmienia w przypadku 1 rzędu może mieć związek z szerszym pasmem przenoszenia przez każdy z głośników.

Corvus5

  • 2596 / 5361
  • Ekspert
17-08-2010, 20:27
Wygląda lepiej niż niejeden przebieg, gdzie najpierw atakują wysokie, a potem czasie idzie reszta, ale przecież o to chodzi w transient-perfect.

cadam

  • 4401 / 5896
  • Ekspert
13-09-2010, 18:00
Na stronie Myro pojawiły się nowe materiały.
http://www.myro.de

cadam

  • 4401 / 5896
  • Ekspert
09-06-2011, 21:42
Fragment wywiadu z Siegfried\'em Linkwitz\'em

"JD: Looking at your Orions, I can’t
but wonder whether that purposedesigned
analog crossover cannot be
replaced by a DSP unit?

SL: In principle, I am convinced that
it can be done. But it’s not trivial. You
need to measure and adjust the whole
chain, analog in to sound out. Now
someone may come up with an FIR filter
that makes everything linear phase,
but you get pre-ringing from the filter
and the sound may combine correctly
at one point in space but what about
off-axis?
You could use IIR filters to mimic the
analog filters, and that would probably
be my approach. Then I would first
make the amplitude response correct
and then you can do an overall phase
response correction of the complete
system. That’s how Bruno Putzeys
does it in his Grimm Audio two-way.
And I would not buy a standard DSP
box off the market. The devil is in the
details. But it’s hard, and it’s not on my
to-do list!"

http://www.grimmaudio.com/product_info/grimm%20ls1%20leaflet.pdf
http://www.grimmaudio.com/whitepapers/speakers.pdf

Czy z powyższych informacji wynika, że Grimm Audio zrobiło zestawy głośnikowe transient perfect z filtrami wysokiego rzędu bez predzwonienia poza osią?

misiomor

  • 2094 / 5896
  • Ekspert
09-06-2011, 22:47
Może poza osią w płaszczyźnie poziomej nie będzie pre-echa, bo DXT ma kierunkowość podobną do woofera. Jednak powyżej i poniżej osi pre-echa jak najbardziej będą, bo charakterystyka fazowa kolumny się zmieni i ten korekcyjny odwrotny all-pass (na samych pre-dzwonieniach praktycznie) już się tak ładnie nie skompensuje z charką kolumny.

cadam

  • 4401 / 5896
  • Ekspert
29-05-2013, 20:57
Dzięki temu http://sourceforge.net/projects/rephase/ softowi można dowolnie kształtować charakterystykę częstotliwościową i fazową.

Jaki koaksjal najlepiej nadawałby się do zrobienia kolumn T-P bez pre-dzwonienia na osi i poza osią?

lancaster

  • Gość
29-05-2013, 20:59
Kazdego glosnika i sumy czy tylko sumy ?

cadam

  • 4401 / 5896
  • Ekspert
29-05-2013, 21:06
Jeśli się nie mylę to sumy, dla całej kolumny. Efekty możesz sprawdzić w foobrze2000 po dodaniu wtyczki http://www.foobar2000.org/components/view/foo_convolve

lancaster

  • Gość
29-05-2013, 21:07
Dla mnie lipa, ale jako zabawka mozna sie pobawic.

cadam

  • 4401 / 5896
  • Ekspert
06-04-2016, 23:55

meloV8

  • 1552 / 5863
  • Ekspert
07-04-2016, 00:00
Ciekawe na jakiej odleglosci osiagaja to zgranie czasowe.

cadam

  • 4401 / 5896
  • Ekspert
07-04-2016, 00:14
Albo na jakiej wysokości mikrofonu

meloV8

  • 1552 / 5863
  • Ekspert
07-04-2016, 03:55
W takiej konfiguracji, wykosc mikrofonu jest zwykle gdzies w okolicy osi midbasu.