Audiohobby.pl

LOUDNESS WARS - przesterowanie idealne

Robert73

  • 63 / 5735
  • Użytkownik
05-04-2012, 21:33
Samael "Eternal" wynik DR:
--------------------------------------------------------------------------------
DR5       -0.23 dB    -6.66 dB      3:39 01-Year Zero
DR5       -0.48 dB    -6.97 dB      3:55 02-Ailleurs
DR5        0.00 dB    -7.77 dB      4:28 03-Together
DR5       -0.75 dB    -8.90 dB      3:49 04-Ways
DR6       -0.90 dB    -8.25 dB      3:21 05-The Cross
DR6       -1.05 dB    -8.46 dB      4:15 06-Us
DR4       -0.60 dB    -6.33 dB      4:33 07-Supra Karma
DR6       -0.14 dB    -7.99 dB      4:01 08-I
DR6        0.00 dB    -7.25 dB      4:13 09-Nautilus & Zeppelin
DR5       -0.38 dB    -8.38 dB      4:12 10-Infra Galaxia
DR6       -0.10 dB    -7.79 dB      3:13 11-Being
DR5       -0.31 dB    -7.08 dB      3:47 12-Radiant Star
--------------------------------------------------------------------------------

Numer 7 to istny koszmar , masakryczna kompresja , scena nie istnieję w tym kawałku tak samo jak góra pasma.

reactor

  • 1649 / 5543
  • Ekspert
06-04-2012, 13:36
>> Robert73, 2012-04-05 21:33:36

Robercie,

 Ciężko będzie pobić ostatni krążek Red Hotów, ale widzę, że Samael nie jest bez szans.  ;)

Kraft

  • 448 / 6064
  • Zaawansowany użytkownik
06-04-2012, 17:46
>> asmagus, 2011-06-28 23:26:09
>> Co ciekawe krytykowana DM nie wygląda tak źle na tle konkurencji:

Wprawdzie z opóźnieniem, ale odniosę się do tego wykresu. To jest wersja sklecona przez entuzjastów kapeli ze ścieżek ripowanych z gry komputerowej Guitar Hero. Oficjalna sklepowa praktycznie nie ma żadnej dynamiki :)
Ale właśnie ta wersja GH obrazuje jedną rzecz. Otóż niejaki Ted Jensen, legendarny inżynier ze studia masteringowego Sterling Sound kłamał ludziom w żywe oczy, że ta bezlitosna kompresja nie jest winą gorącego masteringu, tylko skopanego miksu. Jak widać na obrazku - miks, robiony jeszcze pod okiem Ulricha i spólki, był w porządku. Później do akcji wkroczyła wytwórnia, w tym wypadku Warner Brothers, i mastering został wykonany wg jej wskazówek. Nawet takie tuzy jak Metallica są bezbronne przy polityce majorsów.

Kraft

  • 448 / 6064
  • Zaawansowany użytkownik
06-04-2012, 17:58
Notabene z Red Hotami jest dokładnie ten sam problem - też "neleżą" do Warnera. Kiedy Anthony usłyszał mastera Stadium Arcadium, tak się, za przeproszeniem wkurwił, że udostępnił surowe miksy płyty nielegalnie w sieci. Przez jakiś czas krążyły po torrentach. No ale cóż, ani Stadium Arcadium ani nówka pewnikiem nigdy nie doczekają się poprawionych oficjalnych wydań.

Dj

  • 1088 / 4877
  • Ekspert
06-04-2012, 18:23
Kraft
dziwnie by się słuchało metalicii z taką dynamiką i kompresją jaka jest np w muzyce klasycznej.
rozumiem o co Ci chodzi, jednak pewne gatunki nie mogą mieć za dobrej dynamiki kompresji, ciężko by się wtedy ich słuchało.
czytałem bardzo fajny artykuł właśnie na temat dynamiki oraz kompresji były nawet przykładowe sample nagrane w różnej dynamice i można było usłyszeć co dynamika i kompresja zmienia.
może znajdę linka to wrzucę

Cypis

  • 2479 / 5241
  • Ekspert
06-04-2012, 18:27
>> Dj, 2012-04-06 18:23:32
>> dziwnie by się słuchało metalicii z taką dynamiką i kompresją jaka jest np w muzyce klasycznej.

Nie bardzo rozumiem. Loudness War, to walka o dynamikę zbliżoną do koncertowej. Czyli klasyki na koncercie się słucha dobrze a Matellica na żywo brzmi... dziwnie?

Pzdr, Tomek
d(-_-)b

Robert73

  • 63 / 5735
  • Użytkownik
06-04-2012, 19:00
Analyzed: Disillusion / Gloria
--------------------------------------------------------------------------------

DR         Peak         RMS     Duration Track
--------------------------------------------------------------------------------
DR3        0.00 dB    -4.83 dB      5:17 01-The Black Sea
DR3        0.00 dB    -5.19 dB      4:25 02-Dread It
DR4        0.00 dB    -6.07 dB      3:48 03-Don\'t Go Any Further
DR3        0.00 dB    -4.84 dB      5:06 04-Avalanche
DR4        0.00 dB    -5.38 dB      6:11 05-Gloria
DR4        0.00 dB    -6.11 dB      3:22 06-Aerophobic
DR4        0.00 dB    -5.72 dB      5:35 07-The Hole We Are In
DR4        0.00 dB    -4.80 dB      3:44 08-Save The Past
DR4        0.00 dB    -5.22 dB      4:06 09-Lava
DR4        0.00 dB    -5.34 dB      5:34 10-Too Many Broken Cease Fires
DR7       -0.45 dB   -10.63 dB      4:04 11-Untiefen
--------------------------------------------------------------------------------
To jest DR z mojej płytki Cd , taka fantastyczna muzyka ale kompresja zabiła wszystko, ostatni kawałek mimo DR7 brzmi jak z innej bajki. Pobili Samaela.

Dj

  • 1088 / 4877
  • Ekspert
06-04-2012, 19:17
yhm;)
metallici nie słyszałem live ale słyszałem np bon joviego i dynamika w nagraniu studyjnym Runaway jest kilka krotnie lepsza niż na koncercie. na koncercie bas wlecze się jak u nas pociągi;)
jednak nie można nagrań mocnych słuchać bez kompresji np wokalu, różnica w poziomie głośności były by za duże groziło by to uszkodzeniem słuchu oraz bajzlem w scenie.  
 

Dj

  • 1088 / 4877
  • Ekspert
06-04-2012, 19:29
płyt nie można nagrywać ani za cicho ani za głośno.
jeśli płyta nagrana jest za cicho to dynamika nagrania też leży...
są pewne wzory do jakiej muzyki ustala się daną dynamikę, kompresje.

Cypis

  • 2479 / 5241
  • Ekspert
06-04-2012, 19:32
>> Dj, 2012-04-06 19:29:48
>> są pewne wzory do jakiej muzyki ustala się daną dynamikę,

A jakie są wzory do określania rodzaju muzyki?

Pzdr, Tomek
d(-_-)b

Kraft

  • 448 / 6064
  • Zaawansowany użytkownik
06-04-2012, 19:41
>> Dj, 2012-04-06 19:29:48
>> są pewne wzory do jakiej muzyki ustala się daną dynamikę, kompresje.

No oczywiście, inaczej sama perkusja by Cię wykrwawiła. Ale, tym wzorem nie jest chyba taki stopień kompresji, przy którym pojawiają się słyszalne, _cyfrowe_ artefakty i clipping. Metalowe płyty z drugiej połowy lat 80-tych i początku 90-tych brzmią bardzo dobrze.

Dj

  • 1088 / 4877
  • Ekspert
06-04-2012, 19:44
heh;)
no niestety nie ma;P
muzyki klasycznej możesz słuchać bez żadnej kompresji i będziesz wszystko słyszał.
muzykę klasyczną powinno się słuchać głośno aby lepiej słyszeć szczegóły.
w muzyce rozrywkowej szept jest prawie tak głośny jak darcie się;) wokal jest dla tego tak skompresowany aby go słyszeć cały czas. każdy instrument jest skompresowany abyś go słyszał, bo inaczej nie byłbyś wstanie usłyszeć wielu szczegółów.
szkoda że nie mogę znaleźć adresu do tej strony... wtedy każdy zrozumie że nie da się nagrać metalu z niesamowitą dynamiką i bez kompresji.(nie da się tego słuchać)

Corvus5

  • 2596 / 5569
  • Ekspert
06-04-2012, 19:50
Masz takie nagranie metalu z dużą dynamiką?

Dj

  • 1088 / 4877
  • Ekspert
06-04-2012, 19:52
były testowe sample na tej stronie.
nie mogę jej znaleźć;(

Kraft

  • 448 / 6064
  • Zaawansowany użytkownik
06-04-2012, 19:57
Protector - Shedding Of Skin z 91 roku. Oczywiście mowa o pierwszym biciu, a nie jakimś remasterze.
&hd=1
Mimo, że YouTube wprowadza kompresję, i tak brzmi to o wiele lepiej niż współczesne produkcje. Pomijając wartość muzyczną...
Oryginalnie z CD Dynamic Range Meter naliczył mi DR13.