test nie był stricte przeprowadzany pod kontem słuchania z za drzwi. Ale może kiedyś .... już widzę te wytłuszczone nagłówki "Audiohilski test Turinga".
Niestety nie mieliśmy pod ręgą niczego sensownego na czym można było by nagrać wyczyny wykonawcy.
Nie wątpliwie nie samą muzyką człowiek żyje, więc czasem też trzeba było wyjść z pomieszczenia odsłuchowego i wtedy nie maiłem najmniejszych wątpliwości co gra. Oczywiście skrzypce na żywo nie były nawet modelem koncertowym o Stradivariusie nawet nie wspominając.
Nie można tego podciągnąć nawet pod kawałek testu ABX, bo choćby na rozbiegówce i końcu wiadomo kto grał nawet bez większego słuchania, ale jak do tej pory nie odczuwałem potrzeby przeprowadzania na sobie tak bardzo formalnego testu.
Niewątpliwie nie chcę żebyś myślał że próbuje Ci tu wcisnąć moją prawdę objawioną, po prostu takie są moje doświadczenia o które pytałeś.
Myślę że na pojedynczych, krótkich dźwiękach bez problemu będzie można pomylić instrument z dobrym głośnikiem, ale na muzyce gdzie człowiek ma chociaż kilka/kilka naście sekund żeby posłuchać, wątpliwości nie będzie.
Nie wątpliwie kiedyś można by takie doświadczenie przeprowadzić świadomie ;). Jeżeli znów udało by się wprosić do Lutka, to ma on idealne do tego warunki. Dwa pokoje oddzielone dużymi podwójnymi drzwiami :).
Jak by z tego zrobić jakiś filmik i wrzucić na YouTube to mogli byśmy się stać co najmniej tak sławni jak greccy audiofile.
Nasz własny twór, po mono, stereo, kwadro, 5.1 w końcu uwieńczenie audiofilskiej drogi, słuchanie przez drzwi.
"To jest wynalazek na skalę naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym odkryciem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to jest nasze, przez nas wykonane, i to nie jest nasze ostatnie słowo! I nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest odkrycie społeczne, w oparciu o sześć instytucji, które sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu. "
------------------------------------------------------------------------------------------------
Prawdziwa głupota za każdym razem pokona sztuczną inteligencję.