Audiohobby.pl

Neutralność i realizm przekazu muzycznego

szwagiero

  • 2240 / 6084
  • Ekspert
20-05-2010, 15:47
>> Vinyloid, 2010-05-20 15:09:11
@szwagiero

>>Dlatego, że jedynie do odtwarzania muzyki kupowanie takiego kombajnu jest bezsensowne. Protools to nie tylko hardware. Do odtwarzania muzyki wystarczy hi-endowy DAC lub odtwarzacz.

>High-endowy to znaczy taki CD Accuphase DP-700 za jedyne 63.000 zł ? Chyba jednak wybrałbym ProTools za 4000 $.

Bynajmniej, w Accuphase płacisz za markę, marketing i za to, że jest to dość solidnie sklecone oraz ładnie wygląda. Ktoś zdaje się zamienił Accuphase na jakiegoś dac\'a pokroju przerobionego Behringera (gutekbull?). Słuchałem w ostatni weekend tego behra na trafach, do tego mojej lekko modowanej Yamahy CDX-2020 i DACa Fikusa na TDA1543 - jeśli DAC Behra jest lepszy niż Accuphase za krociowe sumy, to ja dziękuję za taki hi-end. Można lepiej i taniej.

>>Ja się wcale nie dziwię. Audiofilskie słuchawki są z reguły przerysowane w przeróżnych aspektach szczególnie >jeśli chodzi o liniowość - jaka wyjdzie góra pasma jeśli jako neutralny odsłuch użyjemy takich Grado-GS1000? Czy >dodamy jakiś pogłos jak za referencję uznamy HD-800? Itd. itp.

>Nieaudiofilskie słuchawki niczego nie przerysowują, dlatego są lepsze od audiofilskich no i jakie tanie !

Wolałbym jeśli już coś grzebać mając na uszach stare Fostexy niż szczytowe modele przeznaczone dla audiofilów. Jakoś sobie nie wyobrażam w studiu szczytowych Grado które po tygodniu użytkowania jadą do serwisu.

>>Ten biznes grzęźnie więc nie spodziewaj się, że coś się poprawi. Wszyscy dookoła tną koszty, a Ty oczekujesz rewolucji?

>Grzęźnie bo sam się wpier... w bagno a winnych szuka wśród 11-letnich dziewczynek, co to ściągnęły sobie kilka >MP-trójek z torrenta. A koszty tną i owszem - ale ceny jakoś przez to nie spadają w przeciwieństwie do jakości ich >produkcji. Zarówno pod wzgl. muzycznym jak i brzmieniowym.

Masz jakąś filozofię z tym związaną czy mam rozumieć, że przez to, że płyty brzmią według Ciebie kiepsko, to spadła ich sprzedaż?

Vinyloid

  • 2470 / 5297
  • Ekspert
20-05-2010, 16:15
@szwagiero

>>Bynajmniej, w Accuphase płacisz za markę, marketing i za to, że jest to dość solidnie sklecone oraz ładnie wygląda.

A ProTools to co, sznurek od kaszanki ? Marketing za darmo mają ? A może niesolidnie wykonany jest ? Wygląd to inna sprawa bo w studio się aż tak nie liczy ale jakoś specjalnie nie zbiera mi się na wymioty na jego widok.
Jeżeli uda Ci się nabyć coś w klasie Accuphase lub niewiele poniżej za cenę kilkakrotnie niższą, to jak najbardziej popieram wybór. Z podobnych powodów sam przesiadłem się na słuchawki :)

>>Jakoś sobie nie wyobrażam w studiu szczytowych Grado które po tygodniu użytkowania jadą do serwisu.

Oprócz Grado istnieją jeszcze inne firmy i napewno dałoby się znaleźć modele mniej awaryjne. BTW, tańsze modele się nie psują ?

>>Masz jakąś filozofię z tym związaną czy mam rozumieć, że przez to, że płyty brzmią według Ciebie kiepsko, to spadła ich sprzedaż?

Od kilku lat przestałem kupować płyty CD, bo głowa mnie bolała od tego łomotu pod szyldem "remastered" a z nowszych wydań nic dla siebie nie znajduję - po prostu nie mój gust. Jednak to co słyszę u znajomych to i tak w 80% dźwiękowa porażka. SACD i DVD-A w cenach ponad 100 zł za sztukę też mnie nie interesują. Gramofonu nie mam więc wynyle również odpadają. Co nie znaczy, że nie słucham muzyki w wysokich rozdzielczościach ale to już nie jest historia na publiczne forum ;-)




fallow

  • 6457 / 6052
  • Ekspert
20-05-2010, 16:38
>> Vinyloid, 2010-05-20 13:35:50
@ fallow

>>W kilku studiach (nie jakichs hi-endowych zeby nie bylo) w ktorych bylem na samo wspomnienie o audiofilskich sluchawkach u osob tam pracujacych rodzil sie szeroki usmiech na twarzy. Kiedys dalem do obroki material ktory robilem na Grado GS1000 ktory byl bardzo skopany, kiedy powiedzialem czego uzywalem - wywolalo to nie male zdziwienie i spojrzenie z politowaniem.

No właśnie dlatego te studia pozostaną nie-highendowe. Jakimi to osiągnięciami mogą sie pochwalić, żeby krytykować używanie sprzętu wysokiej klasy w procesie produkcji ? Moim zdaniem uśmiechu politowania bardziej godne są marnej jakości nagrania niż eksperymentowanie ze sprzętem.

----

Wysoka klase sprzetu :) O tym rozmawiamy w sasiednim watku - moim zdaniem nie ma obiektywnej wartosci swiadczacej o klasie sprzetu. Zgadzam sie, ze wspomniane sluchawki sa wysokiej klasy sluchawkami audiofilskimi w moim odczuciu.

Zadam Ci banalne pytanie. Czy uwazasz ze na sluchawkach majacych taka trywialna rzecz jak taka ch-ka pasma przenoszenia taka jak GS1000 mozna zrobic dobry zrodlowy material uzywajac ich jako monitorow ? Nie chodzi mi tutaj o sytuacje gdzie tak ustawisz sobie EQ by zniwelowac ich charekterystyke lub masz walczyc z charakterystyka sluchawek - biorac zawsze na nia poprawke.

Bardzo chetnie zobacze jakis namiar na studio gdzie uzywa sie sluchawek do masteringu, realizacji - nie ma w tym nic pytanie nic wscipskiego czy przebieglego :)

Vinyloid

  • 2470 / 5297
  • Ekspert
20-05-2010, 17:40
@ fallow

>>Wysoka klase sprzetu :) O tym rozmawiamy w sasiednim watku - moim zdaniem nie ma obiektywnej wartosci swiadczacej o klasie sprzetu. Zgadzam sie, ze wspomniane sluchawki sa wysokiej klasy sluchawkami audiofilskimi w moim odczuciu.

Może się powtarzam ale skoro nie ma obiektywnej wartosci swiadczacej o klasie sprzetu (z czym się zgadzam - żeby nie było wątpliwości) to po jasną cholerę kupują monitory studyjne za kilkadziesiąt tysięcy ? i W czym są one lepsze od słuchawek za powiedzmy 5 tysięcy ? Otóż moim zdaniem - w niczym. Nie chcę przez to powiedzieć, że należy zrezygnować z monitorów jako odsłuchu, dziwi mnie jednak że słuchawki są "na uboczu".
Nie jestem też do końca przekonany, że nie da się zrobić dobrego miksu czy masteringu na samych słuchawkach w taki sposób by dobrze brzmiały na obu systemach. Oczywiście pod warunkiem, że nie są to "studyjne" słuchawki za 200 Euro, bo na kolumnach w podobnej cenie też się nie da.

Vinyloid

  • 2470 / 5297
  • Ekspert
20-05-2010, 17:49
@ fallow

>>Bardzo chetnie zobacze jakis namiar na studio gdzie uzywa sie sluchawek do masteringu, realizacji - nie ma w tym nic pytanie nic wscipskiego czy przebieglego :)

http://www.stevehoffman.info/equipment.html

Moe być ?

Vinyloid

  • 2470 / 5297
  • Ekspert
22-05-2010, 02:39
Na wypadek gdyby kogoś interesował temat miksowania w słuchawkach:

http://www.soundonsound.com/sos/jan07/articles/mixingheadphones.htm

Artykuł w jęz. angielskim.

Corvus5

  • 2596 / 5549
  • Ekspert
22-05-2010, 12:42
>> fallow, 2010-05-20 12:51:14
> Używałem zachwalanej wszem i wobec wtyczki VST "112dB Redline Monitor" i jakoś w euforię nie popadłem.

Właśnie ją sprawdzam. Zwiększanie odległości powoduje słyszalne osłabienie cichych dźwięków, charakterystyka przenoszenia ulega drobnej zmianie. Zawężanie sceny to zbędny efekt, słyszałem lepsze. Trochę posłucham, ale detale znikają, bez 112dB jest więcej informacji.

fallow

  • 6457 / 6052
  • Ekspert
24-05-2010, 11:06
Odpowiadasz na wpis
>> Vinyloid, 2010-05-20 17:49:09
@ fallow

>>Bardzo chetnie zobacze jakis namiar na studio gdzie uzywa sie sluchawek do masteringu, realizacji - nie ma w tym nic pytanie nic wscipskiego czy przebieglego :)

http://www.stevehoffman.info/equipment.html

Moe być ?

----

Po pierwsze studio pana Steve\'a Hoffmana ma dopisek "Steve Hoffman - Audiophile Music Restoration Specialist".
Czy trzeba wiecej ? :))

W grupie - "Mastering room playback system" i "Mastering studio "Pro" gear" widze  23 pozycje z czego tylko jedna z nich jest wzmak Woo Audio z ktorego pedza HD600 i K701. Mysle, ze jezeli gosc jest specjalista od odswiezania audiofilskiej muzyki - jak sam pisze, to faktycznie tak znieksztalacajacy tor jak lampiak Woo Audio + dwie pary uznanych sluchawek z wymienionymi kablami na jakies dziwaczne dobrze nadaja sie do skontrolowania jak to bedzie brzmialo na czyms tak degradujacym dzwiek :))))) :P
BTW. Ma tez traniaka Chanel Islands.

Mnie chodzilo o przyklad studio ktore jako "primary" system uzywa sluchawek do masteringu i realizacji, nie o goscia ktory zajmuje sie odswiezaniem audiofislkich nagran i przy okazji ma tez gdzies tam 2 pary sluchawek :)

Vinyloid

  • 2470 / 5297
  • Ekspert
24-05-2010, 12:07
@ fallow

>>Po pierwsze studio pana Steve\'a Hoffmana ma dopisek "Steve Hoffman - Audiophile Music Restoration Specialist".
Czy trzeba wiecej ? :))

Ano trzeba:

http://www.stevehoffman.tv/discography/

fallow

  • 6457 / 6052
  • Ekspert
24-05-2010, 12:40
Czy to cos zmienia w kontekscie tego co napisalem wyzej ? :)

Vinyloid

  • 2470 / 5297
  • Ekspert
24-05-2010, 12:41
Fragment wywiadu z Bobem Ludwigiem

"The actual parts going to the plant are quality controlled from top to bottom by one of my engineers, usually with headphones to catch problems one can’t hear in speakers, and notes are made of any abnormal sounds that are in fact approved."

całość tutaj:

http://www.musictap.net/Interviews/LudwigBobInterview.html

i pożywka dla gradofanów:

http://joegradosig.com/hp1000creation.html

w której ww

Bob Ludwig pisze do johna Grado w tych słowach:

“Hi Joe

I recently borrowed the new top of the line Denon headphones and the new $1,300 Sennheiser 800 headphone. After extensive listening, your stock Signature HP1000 headphones after 25 years of constant use and with no maintenance of any kind still wins by a large margin. My opinion".

Dla niewtajemniczonych kto to jest Bob Ludwig proponuję zajrzeć w "dyskografię" tego guru masteringu:

http://www.discogs.com/artist/Bob+Ludwig

Vinyloid

  • 2470 / 5297
  • Ekspert
24-05-2010, 12:57
@fallow

>>Mnie chodzilo o przyklad studio ktore jako "primary" system uzywa sluchawek do masteringu i realizacji, nie o goscia ktory zajmuje sie odswiezaniem audiofislkich nagran i przy okazji ma tez gdzies tam 2 pary sluchawek :)

Trochę szacunku kolego dla tak zacnej postaci sceny muzycznej ! :-)

Przyznaję, że niewielu wymienia w ogóle słuchawki w zakładce "studio gear" ale biorąc pod uwagę jakość większości "poprawnych" nagrań (a szczególnie tych źle zrealizowanych) może dobrze by było to jednak zmienić ?.  Nie ma się co oszukiwać słuchawki audiofilskie "wysokich lotów" tak naprawdę pojawiły się na rynku kilka lat temu (z wyj. elektrostatów). Do tego czasu większość realizatorów używała takiego samego sprzętu "studyjnego" jak odbiorcy detaliczni. Pozostaje dla mnie zagadką dlaczego tak się działo i dzieje nadal, szczególnie w kontekście tego, co mówi Bob Ludwig.

fallow

  • 6457 / 6052
  • Ekspert
24-05-2010, 13:03
Autorytetu Boba nie da sie zaprzeczyc :))

Dodajac do tego co Ty wkleiles, gdzie w zasadzie nic konkretnego nie powiedzial, mowi tez w tym wywiadzie rownie malo konkretnie np. tak:
"Bob Ludwig: Speaking for myself, when I started my own business, Gateway Mastering & DVD, I was finally able to have what I think is the ultimate new technology, a great acoustic, a listening room with what are, to me, the world’s best and most accurate speakers, my unique serial #1 and #2 Eggleston Works “Ivy” speakers (check their web site for information). I use bridged Cello Performance Mark II amplifiers capable of producing something like 3,000 watt peaks. I use the new utterly amazing Transparent Audio Opus MM Speaker cables and even my patch cords are made using Transparent Audio cable. Listening in my room is a dream and it is often easy as pie to hear an older project and know what to correct immediately."

Szczegolnie, ostatnie zdanie :))


Pozywka dla Fanow Grado faktycznie konkretna ;))))) HP1000 nie sluchalem, wiec wypowiadac sie nie bede :) Jest jednak troche osob, ktore uwaza ze to wlasnie sa najlepsze sluchawki spod marki "Grado" a nie obecne flagowce.

Vinyloid

  • 2470 / 5297
  • Ekspert
24-05-2010, 13:12
@fallow

"after 25 years of constant use " w kontekście Grado raczej o czymś świadczy ? No chyba, że miał na myśli odsłuch nagrań w domu a nie w studio.

asmagus

  • 4439 / 5631
  • Ekspert
24-05-2010, 13:14


He he he


25 lat temu nie było Chińskich driverów i pewnie w HP są niemieckie ;)

_____________
Magnetofon Onkyo TA-6511 --> TANIO SPRZEDAM