Audiohobby.pl

325-lecie urodzin Jana Sebastiana Bacha

magus

  • 20990 / 5896
  • Ekspert
03-04-2010, 18:20
Śmagus :)

ale wiesz co, Piotr, już tak poważnie i bez świątecznych złośliwości?
klawesynu na Klipschach chyba jeszcze nie zapuszczałem
tym bardziej, że mam go tylko na 2-3 płytach - oczywiście Bach z Pinnockiem (Archiv)
jak wrócę do domu, to zapuszczę i dam znać, czy bardzo boli
Odszedł 13.10.2016r.

  • Gość
03-04-2010, 18:35
Magus - że z trombo to sie nie dziwie

magus

  • 20990 / 5896
  • Ekspert
03-04-2010, 18:37
wracaj na swoje forum, lynyrd!
Odszedł 13.10.2016r.

magus

  • 20990 / 5896
  • Ekspert
07-04-2010, 13:14
zapuściłem

od razu hardcorowo - Die Konzerte fur 2 Cembali, J. S. Bach
(Pinnock, Gilbert, The English Orchestra, Archiv)


no więc jednak..... nie ma problemu :)
a nawet bym powiedział, że przyjemnie

zaryzykowałbym stwierdzenie, ze klawesyn to całkiem barwny instrument
a przy tym na Klipschach odbieram go całościowo tak z oktawę niżej niż na dawnych Celestionach

żeby jednak być absolutnie szczerym, to nie fascynuje mnie ten instrument
cała reszta instrumentarium użytego w tych koncertach jest o wiele mniej ozdobnikowa
a jednocześnie każde, nawet chwilowe, wejście sekcji smyczkowej wnosi jak dla mnie o wiele więcej prawdziwej treści muzycznej i emocji, niż o wiele dłuższe fragmenty czysto klawesynowe
może gdybym więcej słuchał tego instrumentu....
(ale mam tylko to i jakoś nie mam ochoty specjalnie poszukiwać)

p.s. poziom głośności generalnie nieakceptowalny ani przez moich domowników, ani 99% gości
Odszedł 13.10.2016r.

Rafaell

  • 5033 / 5890
  • Ekspert
07-04-2010, 13:28
Klawesyn to niewdzięczny instrument do nagrywania przeważnie brzmi jak Xwesyn ;) ostro i jazgotliwie a to taki ładny instrument w realu i nie słychać tam interferencji wytwarzanych przez nie takie mikrofony niż trzeba używać.

magus

  • 20990 / 5896
  • Ekspert
07-04-2010, 14:33
A jednak wolę wiolonczelę :)

Suity Bacha w wykonaniu Roztropowicza na przykład...
Odszedł 13.10.2016r.

pastwa

  • 3815 / 5893
  • Ekspert
17-04-2010, 18:37
Bach - The Cello Suites by Pierre Fournier, alez on potrafi wydobyc barwe z tego instrumentu...

Hoko

  • 216 / 5878
  • Aktywny użytkownik
20-04-2010, 11:09
>> pastwa, 2010-04-17 18:37:25
Bach - The Cello Suites by Pierre Fournier, alez on potrafi wydobyc barwe z tego instrumentu...

Barwy owszem, ale w moim odczuciu okupione to jest momentami nadmierną rzewnością,  może nawet gdzieś na granicy histerii ;) Ale nawet barwy w nagraniach na instrumentach z epoki bywają nie gorsze, aczkolwiek pewnie inne. Choć z tych starych interpretacji Fournier i tak się broni, jak i wspominany przez magusa Roztropowicz  - do tego mam nawet pewien sentyment, gdyż była to pierwsza interpretacja suit, jaką usłyszałem. Ale mimo wszystko dzisiaj z wysłuchaniem w skupieniu całej płyty z Roztropowiczem mam problem, bo dopada mnie jakaś monotonia. Znacznie bardziej pasują mi interpretacje Wispelweya czy Queyrasa.

renes

  • 214 / 5892
  • Aktywny użytkownik
22-05-2010, 21:38
> w.luczynski
>To wpisz chociaż pierwsze 10 płyt, które warto mieć (najlepiej od razu z wytwórnią i żeby były do kupienia).
Z góry dziękuję.

1. Concertos [Box set] - The English Concert
2. Orchestral Suites 1-4/5 Sinfonias (2 nagranie) - The English Concert
3. Goldberg Variations - Bernard Labadie
4. Goldberg Variations - Pierre Hantai Hantai (1 nagranie)
5. The Goldberg Variations - Kurt Rodarmer
6. The Art of Fugue - Amsterdam Loeki Stardust Quartet
7. Complete Violin Sonatas - Grumiaux, Jaccottet
8. Trio Sonatas - London Baroque
9. Actus Tragicus - Cantus Cölln
10. The Four Great Toccatas & Fugues - E.Power Biggs
renes

renes

  • 214 / 5892
  • Aktywny użytkownik
22-05-2010, 21:39
renes

renes

  • 214 / 5892
  • Aktywny użytkownik
22-05-2010, 21:43
renes

renes

  • 214 / 5892
  • Aktywny użytkownik
22-05-2010, 21:49
renes

renes

  • 214 / 5892
  • Aktywny użytkownik
22-05-2010, 21:50
renes

renes

  • 214 / 5892
  • Aktywny użytkownik
22-05-2010, 21:53
renes

renes

  • 214 / 5892
  • Aktywny użytkownik
22-05-2010, 21:57
renes