Audiohobby.pl

Wzmacniacz słuchawkowy do 700 euro

Rafaell

  • 5033 / 5952
  • Ekspert
19-03-2010, 01:04
>> majkel, 2010-03-19 00:59:10
To mi podsunąłeś pomysł może uda mi się lepiej odpalić 36 letnie Pioneer SE-100 bo na basie nie wyrabiały

Kraft

  • 448 / 5917
  • Zaawansowany użytkownik
19-03-2010, 01:05
A headphone doesn\'t really require high power, but from the equation P = U2 / R we can see that the square of the supply voltage determines the power into a given load resistance. The higher the headphone\'s impedance, the more voltage will be needed. But this deals with the achievable loudness to a limited extent only: Technically spoken, music lives on fast transients which put high demands on signal processing. And thus a fast transient can easily push an average amplifier with +/-15 volts supply to its limits. Due to VIOLECTRIC´s high supply voltage you will benefit from doubled output swing capability.

:)

@Rafaell - G100 ma zwory w środku do ustawiania wzmocnienia, także sprawdź, bo w twoim też pewnie są. A Phonitora słuchałem na DT150 naturalnie (bo je najlepiej znam i najmniejsze różnice wychwytuję) oraz HD600 znajomego, który był ze mną. Obaj mieliśmy podobne odczucia, choć DT150 miotą HD600. Wiadomka.

Rafaell

  • 5033 / 5952
  • Ekspert
19-03-2010, 01:20
>> Kraft, 2010-03-19 00:33:10
Góra w G100 jednak daje w kość, ale skrzypce czy talerze perkusji na żywo też dają w kość.  

W G99/2 też człowiek szuka jakiś łagodniejszych słuchawek stąd zamiast AKG K701 Sony MDR7509HD i z nimi najfajniej grały no i bombastyczne Ultrasone E8 :)  Na Pioneer Monitor10 trochę się człowiek katuje ale są bardziej liniowe od pozostałych i dla tego warto trochę pocierpieć ;)                          

Kraft

  • 448 / 5917
  • Zaawansowany użytkownik
19-03-2010, 01:31
To zrozumiałe. Prawda, choćby gorzka, lepiej smakuje od słodyczy. Z tymi wypadami do studia dobrze kombinujesz, to właściwy punkt odniesienia. W końcu w domowych pieleszach obcujemy z przetworzonym wielokrotnie materiałem z płyty, a nie z żywymi instrumentami.

> a pochwałom takowych w świetle HD800 nie widać końca

Już mniejsza o kwestie techniczne, bo mnie zlejesz na kwaśne jabłko na tym polu. Ale porównaj kiedyś HD800 łeb w łeb na LP/Vioelectric i dowolnym lampiaku. Możesz się zdziwić co te potworki wyprawiają z tak wymagającymi słuchawkami.

Rafaell

  • 5033 / 5952
  • Ekspert
19-03-2010, 08:33
>> Kraft, 2010-03-19 01:31:48

>Z tymi wypadami do studia dobrze kombinujesz, to właściwy punkt odniesienia.

Kombinuję jeszcze dalej: Patrzę na płytę w jakim studiu była zrealizowana, patrzę na sprzęt który używają i słyszę co im dolega :)

>Ale porównaj kiedyś HD800 łeb w łeb na LP/Vioelectric i dowolnym lampiaku. Możesz się zdziwić co te potworki wyprawiają z tak wymagającymi słuchawkami.


One na prawdę dużo potrafią, opisałem je grajace z LP G99/2 tutaj  http://audiohobby.pl/topic/8/4229#koniec   ale w nich jest taka rysa która jak u pięknej kobiety pieprzyk w niewłaściwym miejscu obrzydza nam ją dokumentnie  i nawet dzikim hormonom;) zapala się lampka STOP. Dalej twierdzę że kabel oryginalny i może także to złącze (tu może nie mam racji?) je także dusi. Konstrukcja przetwornika-ta dziura, też robi swoje.                            

szwagiero

  • 2239 / 5957
  • Ekspert
19-03-2010, 09:17
>> Kraft, 2010-03-19 01:31:48

>Już mniejsza o kwestie techniczne, bo mnie zlejesz na kwaśne jabłko na tym polu. Ale porównaj kiedyś HD800 łeb w >łeb na LP/Vioelectric i dowolnym lampiaku. Możesz się zdziwić co te potworki wyprawiają z tak wymagającymi >słuchawkami.

A co to jest dowolny lampiak? Rozumiem, że słuchałeś wszystkich lampiaków świata? Ciekawe stwierdzenie...

asmagus

  • 4439 / 5504
  • Ekspert
19-03-2010, 09:44
>> majkel, 2010-03-19 00:32:25
(...) HD800 ma 500mW mocy maksymalnej przy 300 omach, co oznacza, że potrzebują 41mA w szczycie. T1 mają 300mW max i 600 omów, czyli szczytowy pobór prądu bez przekraczania mocy znamionowej sinus to będzie 32mA. Nie jest tu potrzebny zapas prądu 500mA, a poza tym BUF634 ma go 250mA. Wszystkie wartości, o których piszę, to DC - gwoli ścisłości.

To co piszesz powinno być prawdą empiryczną gdyż Ci, którzy słyszeli T1 z Concerto, pomijam aspekty brzmieniowe, piszą, że nie ma najmniejszych problemów z wysterowaniem ich.

Z tego co Pamiętam konstrukcja ma 2x BUF634 na każdy kanał.


Jak widac nie ma sprzętów idealnych a 500mA jest wystarczająca wartością (z wyliczenia wynika, że jest to 15 razy więcej niż T1 trzeba?).


Co do LP i Violectric - są tacy, którzy piszą, że co z tego, iż w środku jest dobra robota jak Alps RK 27 degraduje dźwięk w dużej mierze?
_____________
Wzmacniacz OTL -> WBA HPA-03 Reference z upgrade fabrycznym TANIO SPRZEDAM

majkel

  • 7476 / 5955
  • Ekspert
19-03-2010, 10:11
@asmagus ale Lake People ten wyższy model tak gra - wszystko robi dobrze lub więcej niż dobrze, ale nic wybitnie i nic słabo. Do tego ma niemęczącą i powściągliwą sygnaturę dźwięku. Niemniej ja na G99/2 słyszę drobne "zakrzywienie czasoprzestrzeni", które jest bolączką wszystkich wzmacniaczy z wyjściem dyskretnym zapętlonym globalnym sprzężeniem zwrotnym. Jak się dobrze trafi lampę do SOHA II, to w niej ten efekt potrafi się dobrze schować, ale przy pierwszym słuchaniu z lampą RFT dało się to wyłapać, i przy drugim z RCA też.

Rafaell

  • 5033 / 5952
  • Ekspert
19-03-2010, 10:19
>> asmagus, 2010-03-19 09:44:37

> Co do LP i Violectric - są tacy, którzy piszą, że co z tego, iż w środku jest dobra robota jak Alps RK 27 degraduje dźwięk w dużej mierze?

Można wstawić potencjometry  Penny & Giles lepsze gniazda niż Neutrika zarówno CINCH, XRL, Jack 6,3 tylko kto za to tyle zapłaci?                              

szwagiero

  • 2239 / 5957
  • Ekspert
19-03-2010, 10:20
No chyba Violectric to ma target audiofilski, więc nie powinno być problemu... :)

majkel

  • 7476 / 5955
  • Ekspert
19-03-2010, 10:24
Część targetu audiofilskiego robi och-ach na hasło Alps Blue. ;) Po prostu ciężko jest kupić dobry i tani potencjometr o takich gabarytach, które są praktyczne dla manufaktur sprzętu wielkości Lake People, Meier Audio, itp.

asmagus

  • 4439 / 5504
  • Ekspert
19-03-2010, 10:27
Tym bardziej ciekawi mnie jak rozwiązanie regulacji głośności zastosowane w Concerto sprawdza się w praktyce.
"The CONCERTO uses a discrete volume control with a total of 64 positions (...) It does use a one-track (mono) potentiometer whose position is determined by a ADC. This output value of this ADC is used to steer a number of relais that control the gain-factor of the input amplification stage"

_____________
Wzmacniacz OTL -> WBA HPA-03 Reference z upgrade fabrycznym TANIO SPRZEDAM

Rafaell

  • 5033 / 5952
  • Ekspert
19-03-2010, 10:29
> szwagiero, 2010-03-19 10:20:33

>No chyba Violectric to ma target audiofilski, więc nie powinno być problemu... :)

Pewnie z czasem dadzą lepsze czytaj droższe elementy, tylko ja się pytam o ile zmaleje sprzedaż :)
Nie ma dobrego high endu z kompromisami i nie ma dobrego dźwięku ze słabych komponentów. To że się tutaj napalamy na topowe konstrukcje wiele po drodze krytykując, nie znaczy że mamy w kieszeni na to odłożoną gotówkę. Jak to w życiu, kolejny kompromis i tyle.

Rafaell

  • 5033 / 5952
  • Ekspert
19-03-2010, 10:31
 > asmagus, 2010-03-19 10:27:22

O dźwięku decydują wszystkie elementy w torze a nie tylko jeden potek, czy gniazdo :)                              

majkel

  • 7476 / 5955
  • Ekspert
19-03-2010, 10:41
Rafaell, jak chcesz potestować podróbę Lehmann BCL po mojej ingerencji, to mi daj znać na telefon. Żadnej audiofislkiej biżuterii nie wstawiałem, tylko elementy uzasadnione technicznie.

On ma tylko jedną parę wejść RCA i jedno wyjście duży jack, tak dla informacji.