Audiohobby.pl

Op-ampowa zonglerka

jjurek

  • 2067 / 6035
  • Ekspert
11-04-2012, 12:10
Celowe przesłuchy działają na różnych częstotliwościach i z różnym opóźnieniem.


PS. Najlepszym naturalnym crossfaderem jest gramofon :)

rafaell.s.cable

  • 1166 / 5563
  • Ekspert
11-04-2012, 12:21
A sama głowa jest gorsza od gramofonu bo np tłumienność kości głowy to 20-25dB :)

majkel

  • 7477 / 6104
  • Ekspert
11-04-2012, 12:51
To teraz ja się powymądrzam na temat. Otóż najlepsze parametry w sensie przesłuchu mają dwa pojedyncze op-ampy, i żaden podwójny tego nie przebije. :) W poważnych aplikacjach układów podwójnych używa się tylko do obróbki sygnałów symetrycznych jednego kanału fonii, ewentualnie jako kolejne stopnie tego samego filtru w danym kanale. Inne pomysły to oszczędność miejsca i pieniędzy.

Corvus5

  • 2596 / 5571
  • Ekspert
11-04-2012, 13:35
>> majkel, 2012-04-11 12:51:05

Tak, ale właśnie w sytuacji, gdy korzystamy z obu kanałów opampa w jednym kanale dźwiękowym (lustra prądowe, konwersje I/U), to taki crosstalk może mieć zupełnie inny wpływ na dźwięk niż wtedy, gdy jest używany w roli bufora. Stąd stosowanie jednokanałowych kostek w pewnych aplikacjach może teoretycznie nie dawać słyszalnych różnic. A skoro jak mówisz w poważnych aplikacjach stosuję się podwójne opampy do obróbki sygnałów symetrycznych, to w takich aplikacjach nie ma się co o to martwić. W końcu czy nie jest to główną zaletą pojedynczych opampów, że mają mniejsze przesłuchy między sobą?

fallow

  • 6457 / 6074
  • Ekspert
11-04-2012, 13:38
No wlasnie Asmagus, prawda jest taka ze AD797 jest pojedynczy i jak Majkel napisal nie ma w ogole czegos takiego jak Crosstalk poniewaz....ma jeden kanal :)))

Nie wiem na czym polega ta swietnosc Muses01 i 02, zaglebilem sie troche w to ale nie udalo mi sie doszukac niczego poza sloganami i tym Crosstalkiem ktory nie ma znaczenia jezeli uzyjemy pojedynczego op-ampa. Nie wiem, wysiadam :)

PS. O ile moge zrozumiec powod dla ktorego Meier implementuje ten Crosstalk na niektorych czestotliwosciach bo przeciez sa to produkty stricte sluchawkowe i chodzi o Crossfeed to ten super swietny Crosstalk traci znaczenie przy uzyciu niepodwojnej kostki...

Wyglada mi to na to, ze juz nawet w op-ampach niektorzy postanowili nabijac audiofilow w butelke :)

fallow

  • 6457 / 6074
  • Ekspert
11-04-2012, 13:40
Bo jak dla mnie nawet miedzy MUSE02 a 8820 (150 vs 20 PLN cena hurtowa) nie ma jakiejs zasadniczej dla mnie roznicy. Ale ja sie slabo znam, moze jakis spec zerknie :)

jjurek

  • 2067 / 6035
  • Ekspert
11-04-2012, 13:44
>> fallow

jeszcze nie przerzuciłeś się całkowicie na lampki?

fallow

  • 6457 / 6074
  • Ekspert
11-04-2012, 13:46
Jakos nie moge sie uwolnic od Lehmana BCL. Ale celuje w Aikido :))

jjurek

  • 2067 / 6035
  • Ekspert
11-04-2012, 13:51
Z Twojego DAC-a AD1865 można zrobić dobrego słuchawkowca.
Pisz na PW.

asmagus

  • 4439 / 5653
  • Ekspert
11-04-2012, 14:36
>> fallow, 2012-04-11 13:46:21
Jakos nie moge sie uwolnic od Lehmana BCL. Ale celuje w Aikido :))



Budujesz, kupujesz czy zlecasz?

fallow

  • 6457 / 6074
  • Ekspert
11-04-2012, 15:01
Uzywam od dluzszego czasu

fallow

  • 6457 / 6074
  • Ekspert
11-04-2012, 15:02
Aha. Myslalem ze chodzi o Lehmana. Co do Aikido to kupie i sobie polutuje. Nie wiem jeszcze jaka wersje.

Corvus5

  • 2596 / 5571
  • Ekspert
11-04-2012, 17:24
Równie dobrze na papierze nie ma też różnicy między LM4562, LME49720 i LME49860 przy zasilaniu tym samym napięciem, a na ucho jest.

fallow

  • 6457 / 6074
  • Ekspert
11-04-2012, 17:29
No offence Corvus, dla mnie te roznice miedzy nimi sa raczej malutkie, wrecz marginalne. Mysle, ze w slepym bym bankowo polegl. Z tych podobal mi sie jedynie LME49723 ale tez nie jakos specjalnie.

Cypis

  • 2479 / 5243
  • Ekspert
11-04-2012, 17:38
Mam nadzieję, że poniższe będzie w temacie żonglerki opampowej.

Otóż po zakupie K550 (114dB skuteczności), po wstępnych odsłuchach stwierdziłem, że zmniejszę wzmocnienie opampa po to by potencjometr głośności pracował w "normalnych" zakresach (choćby z powody lepszej wpółbieżności w okolicach "południa").

Odniosłem wrażenie, że cały tor (Klon Lehmanna) zagrał gorzej. Bas zmuliło i chyba spadła dynamika. Po powrocie ze wzmocnieniem powróciły poprzednie pozytywne doznania. Zmiany były bardzo subtelne ale wydawało mi się, że były.

Czy to możliwe by opamp różnie grał w zależności od wzmocnienia czy tylko był to efekt zmiany głośności i ew. adaptacji słuchu? Jak dobrać wzmocnienie by opamp zagrał najlepiej? Jak potem kompensować wielkość sygnału by nie ogłuchnąć/by nie było za cicho?

Mój "lehmann" gra obecnie na AD797.



Pzdr, Tomek
d(-_-)b