Audiohobby.pl

Op-ampowa zonglerka

asmagus

  • 4439 / 5653
  • Ekspert
06-09-2011, 12:58
Tylko jest jeden problem, w Concerto siedzi 6 sztuk AD797 na DIP - i taka zamiana to koszt 3 x 95 $ australijskich plus 23% VAT = 1100,73 zł + koszty przesyłki i ew. cło (zależy od kodów produktów, które zgłasza Burson przy wysyłce).



fallow

  • 6457 / 6074
  • Ekspert
06-09-2011, 13:06
AD797 chlodno ???

Dla mnie to ewidentnie ciepla kostka. Moze tutaj tkwia roznice w tak roznym pojmowaniu DT1350 przez np. Zagre i mnie oraz innych uczestnikow Slaskich Meetingow. Skoro AD797 wedlug Ciebie Zagra jest chlodny, to zeby dojsc do neutralnosci przypuszczam ze chcesz cos mniej chlodnego niz AD797 ? Dla mnie to by byla juz pewnie miodowa dolina - ale faktycznie taka miodowa neutralnosc (w moim odczuciu) smiem przypuszczac, ze "dobrze robi" DT1350.

fallow

  • 6457 / 6074
  • Ekspert
06-09-2011, 13:08
Z nasyceniem sytuacja analogiczna.

asmagus

  • 4439 / 5653
  • Ekspert
06-09-2011, 13:09
Myślę, że to jak gra AD797 zależy od układu w którym siedzi.
W Concerto wydaje mi się, że jest raczej neutralny. Nie nazwałbym Concerto jako ciepłego wzmacniacza jako całości a te 6 x AD797 w środku pewnie wpływ na jego brzmienie mają ;)

fallow

  • 6457 / 6074
  • Ekspert
06-09-2011, 13:12
Asmagus, jak tych urzadzen - ktore kazdy oczywiscie ma swoj charakter jako calosc - przerobisz juz troche i powrzucasz wszedzie AD797, dodatkowo jak pobawisz sie tez troche w domoroslego elektronika i zaczniesz cos tam grzebac w tych uradzeniach to z czasem pojawi sie opinia o tych cechach AD797 ktore powtarzaja sie za kazdym razem. I to wlasnie jest charakter samej kostki w oderwaniu od urzadzenia.

asmagus

  • 4439 / 5653
  • Ekspert
06-09-2011, 13:17
Odpowiadasz na wpis
>> fallow, 2011-09-06 13:12:47

Masz rację dlatego piszę właśnie "wydaje mi się"; nie mam doświadczenia z innymi urządzeniami z tą kostką.

asmagus

  • 4439 / 5653
  • Ekspert
06-09-2011, 13:25
A nie jest tak, że im szybszy tym lepszy?

fallow

  • 6457 / 6074
  • Ekspert
06-09-2011, 13:30
Zagra, w oderwaniu juz od reszty - to w koncu temat o op-ampach - jakie Ty uwazasz za najbardziej udane, warte stosowania w odpowiedniej aplikacji ?

fallow

  • 6457 / 6074
  • Ekspert
06-09-2011, 13:30
W kontekscie sluchawkowcow oczywiscie.

majkel

  • 7477 / 6104
  • Ekspert
06-09-2011, 13:50
A moim zdaniem nie powinien, ponieważ niewykorzystane rezerwy mocy nie obracają się w żadne korzyści, jedynie zwiększony poziom szumów na wyjściu urządzenia. Napędzenie słuchawek to jeszcze jest OK rezerwa, ale wydajność prądowa pod impedancję kolumn to już nie rozumiem.

Cypis

  • 2479 / 5243
  • Ekspert
06-09-2011, 14:18
>> zagra, 2011-09-06 13:25:40
>> Niestety nie.

Dlaczego nie powinien być teoretycznie nieskończenie szybki?

Pzdr, Tomek
d(-_-)b

Cypis

  • 2479 / 5243
  • Ekspert
06-09-2011, 16:49
>> zagra, 2011-09-06 14:45:13
>> Jaki sens ma zastosowanie kości o GBW 100 MHz do zakresu wzmocnienia 1 do np.10 ?

Przepraszam za kolejne pytanie. Ale czy pasmo przenoszenia jest tożsame z prędkością narastania zboczy? Jeśli tak to po co podaje się OBA parametry przy np. OpAmpach?

Ja kombinuję tak. Im "szybszy" układ tym mniejsze opóźnienia w pętli sprzężenia zwrotnego a tym samym mniejsze zniekształcenia sygnału wyjściowego. Wolniejszy scalak to więcej harmonicznych na wyjściu. Scalak zaczyna "grać" a grać ma przecież muzyka.

Poza tym nie rozważaliśmy sensu stosowania tylko "lepszość" układu.

Pzdr, Tomek
d(-_-)b

Cypis

  • 2479 / 5243
  • Ekspert
06-09-2011, 23:02
>> zagra, 2011-09-06 14:45:13
>> Jaki sens ma zastosowanie kości o GBW 100 MHz do zakresu wzmocnienia 1 do np.10 ?
>> Żaden , a przecież trzeba takie bydle skompensować aby nie zbierał lub nie dodawał
>> niepotrzebnych śmieci które przetwarza a nie dostaje.

Kompensacja to jest jakiś problem?

>> zagra, 2011-09-06 16:59:49
>> Po to jest podawane SR i GBW aby mieć baczenie (...)

Nie zaprzeczyłeś to zakładam, że utrzymujesz że SR i GBW są wzajemnie powiązane (a może i tożsame). Zerknijmy na trzy z brzegu:

AD 797 - SR=20 V/uS, GBP=110 MHz
AD 826 - SR=350 V/uS, GBP=50 MHz
LT1363 - SR=1000 V/uS, GBP=70 MHZ

Śmiem nieelektronicznie twierdzić, że jedno z drugim nie ma żadnego powiązania. Co oznacza, że możemy stosować szybkie opampy (o dużym SR) i jednocześnie nie martwić się o "sens" stosowania takich o zbyt szerokim GBP. Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Przynajmniej w "papierach".

Zdecydowanie wolałbym mieć do czynienia z szybkim i szerokim opampem i go ew. kompensować, niż stosować wolne bydle i bezradnie patrzeć jak zaokrągla wierzchołki przebiegów generując harmoniczne. Skąd zatem u Ciebie twierdzenie, że szybkie opampy są złe do zastosowań audio?

Pzdr, Tomek
d(-_-)b

Cypis

  • 2479 / 5243
  • Ekspert
07-09-2011, 07:23
Errata.

jest:
"jak zaokrągla wierzchołki przebiegów"

powinno być:
"jak pochyla zbocza przebiegów"

Pzdr, Tomek
d(-_-)b

fallow

  • 6457 / 6074
  • Ekspert
07-09-2011, 08:53
Jednym z moich faworytow jest np. OPA2111,  Slew Rate = 2V/uS i GBP = 125 MHz
Czyli wedlug tropu Cypisa, wybor b.slaby.