Audiohobby.pl

Thorens 1XX czy 3XX

rochu

  • 332 / 5867
  • Zaawansowany użytkownik
22-11-2009, 15:37
Nie będę się kłócił o łożyska ; )
Ja po prostu pożądam ciężkiego, długiego ramienia.

Gustaw

  • Gość
23-11-2009, 15:27
>> wojtek r100r, 2009-11-21 10:55:11
Oczywiście kwestia ramion to temat rzeka.

Czytałem na vinylengine opinię "starego Thorensowca" który twierdził, że ramiona TP16 III i IV są niedoceniane i w związku z tym sugerował wystąpienie stosunkowo małego przyrostu jakości po zastosowaniu, w miejsce wymienionych, ramienia SME (Thorens TD 320). Co sądzisz na ten temat ?

  • Gość
23-11-2009, 20:03
Nie jestem wyrocznią.Znam mądrzejszych od siebie w tej materii.Ale opierając się na moim skromnym doświadczeniu,uważam że TP 16 IV jest przyzwoitym ramieniem.Według mnie to poziom Regi 300 i nic poza.Konstrukcja raczej przedziwna,ale prawie wszystkie ramiona Thorensa mają dziwną konstrukcję.TP 16 dość latwo się rozregulowuje,dlatego czasem można odnieść wrażenie że ma luzy.Jak kupowałem swój 320 to też ramię miało potężne luzy.Ale na szczęście regulacja zniwelowała je do niewyczuwalnych.
Jeśli chodzi o wymianę na SME,szczególnie 3009, to nie zgadzam się że nie osiągnie się dobrych efektów.
Dogadałem się z synem i na razie pożyczę z powrotem byłego swojego 320 i pomyślę czy zostanie.
Ja widziałbym raczej w tym gramofonie raczej ciężkie ramię,np, Linna.
Ale tak czy owak uważam że wymiana ramienia na klasy Linn,Sme,Accos,Micro Seiki zawsze przyniesie poprawę.Inna kwestia to dobranie takiego ramienia.Zawsze może się okazać że nie pasuje ono do napędu pod względem rezonansu.No i mamy klapę.

Gustaw

  • Gość
24-11-2009, 14:45
>> wojtek r100r, 2009-11-23 20:03:22
Dzięki za odpowiedź.

grynio

  • 453 / 5739
  • Zaawansowany użytkownik
20-04-2011, 20:41
Odnośnie Thorensa 124,
popatrzcie na "wyposażenie"  recenzenta przy odsłuchu Wilson Audio Sophia 3:)

Wilson Audio Sophia Series 3 loudspeaker Associated Equipment

Sidebar 2: Associated Equipment

Analog Sources: Garrard 301, Thorens TD 124 & TD 124 Mk.II turntables; EMT 997, Schick tonearms; Shindo SPU, EMT OFD 25 & OFD 65, Ortofon 90th Anniversary SPU & Classic A SPU cartridges.
Digital Sources: Ayre Acoustics QB-9, Wavelength Cosecant, HRT Music Streamer II & Music Streamer II+, Peachtree iDecco (digital input to line output only) USB D/A converters; Stello U2 USB transceiver; iMac G5 (with Apple iTunes) computer; Sony SCD-777 SACD/CD player.
Preamplification: Auditorium 23 Hommage T1, Silvercore Professional step-up transformers; Shindo Masseto, Shindo Vosne-Romanee preamplifiers. Power Amplifiers: Shindo Corton-Charlemagne & Lafon GM-70 monoblocks, Audio Note Jinro.
Loudspeakers: Audio Note AN-E/SPe HE, Quad ESL, Wilson Audio Sophia 2.
Cables: USB: Transparent Audio Performance. Digital: Black Cat Veloce (75 ohm). Interconnect: Audio Note AN-vx, Shindo Silver. Speaker: Auditorium 23, DIY copper.
Accessories: Box Furniture Company D3S rack (source, amplification components), OMA slate plinth (Thorens TD 124 Mk.II), Keith Monks RCM record-cleaning machine.—Art Dudley

grynio

  • 453 / 5739
  • Zaawansowany użytkownik
20-04-2011, 20:44
 

grynio

  • 453 / 5739
  • Zaawansowany użytkownik
20-04-2011, 20:49
Piękny sprzęt towarzyszący pięknym kolumnom.
Stary ogier i młoda klacz - niezłe źrebaki audiofilskie z tego się wylęgły:)