Audiohobby.pl

Shigaraki clone :)

SweatyMe

  • 1 / 5163
  • Nowy użytkownik
22-10-2010, 12:13
Przypuśćmy, że masz dwa czerwone i dwa niebieskie kabelki. Jeden z czerwonych łączysz z jednym z niebieskich i z nich masz środkowy odczep ze schematu, a pozostałe to skrajne z diodami.

Pozdrawiam!

iwok

  • 169 / 6101
  • Aktywny użytkownik
22-10-2010, 12:26
Wielkie "dziękuję" SweatyMe.
Jadę do sklepu.

iwok

  • 169 / 6101
  • Aktywny użytkownik
25-10-2010, 00:00
Gdzie mogę kupić Black Gate`y?

iwok

  • 169 / 6101
  • Aktywny użytkownik
25-10-2010, 09:09
Dziękuję Vinyloid,
z kilku podanych przez Ciebie sklepów kiedyś korzystałem a kilku nie znałem.

Jakiś czas temu (kilka lat) kupowałem BG do upgrade`u wzmacniacza słuchawkowego i mam wrażanie, że wtedy nie były tanie, ale to co proponują niektórzy sprzedawcy z listy to chyba lekkie przegięcie: 100 baksów za dwa kondensatory?  Co to się porobiło?

lancaster

  • Gość
25-10-2010, 09:17
iwo, przestali produkować a "renoma" została.
Zbyt duże ilosci BG to domulenie dxwieku. Poczytaj o klonie shigarakiego to i tam :-)
pierwsze wresje Petera byly suto obdarowane GB....mi to sie od początku nei pdoobało - po prostu traciło swierzosc....wiec zostałem przy jednym BG 47uF na plytce.
Po jakimś czasie ktos porównał sobie takiego "wypasa" z BG na pokładzie z nieruszonym napędem i niestety(czemus ie nie dziwie) ten drugi grał lepiej :-)
Tom są fajne kondensatory (ładna barwa) ale przegiecie jak we wszystkim jest przegieciem :-)
W oryginalnym Shigaraki z tego co kojarzę nie ma sztuki BG a był na tyle podniecajacy że ludzie rzucili się na klonowanie. I rzeczywiscie transport uwazam OK.

iwok

  • 169 / 6101
  • Aktywny użytkownik
25-10-2010, 09:51
No jak przestali produkować to wszystko jasne.
Chciałem zastosować BG w zasilaniu (3 sztuki) no i właśnie tego jednego 47 (ewentualnie 33 może tu być jak podaje Peter), czyli jak widać chcę zbudować ostatnią proponowaną przez Petera Daniela wersję klona (z minimalną ilością modów).
Na razie zrobiłem płytkę zasilania (na Jamiconach :)) i miałem sie zabierać do zrobienia zmian w transporcie (wylutowanie dwóch kondensatorów ceramicznych, dwóch "normalnych" i zastąpienie tych ostatnich tym 47 o którym było wyżej.  Wszystko

Dzisiaj mam zamiar uruchomić tę płytkę zasilania.  Mam nadzieję, że nic nie "wystrzeli", bo kupiłem MUR860G i prawdę mówiąc nie jestem pewien czy one są "kierunkowe" czy nie - rysunek na obudowie (dwa symbole diody skierowane do wspólnego centralnego punktu) wskazują na to, że nie ma znaczenia jak je ustawię.  W każdym razie kupiłem "na zapas" i w razie niepowodzenia będę eksperymentował dalej :)

Z czasem miałem zamiar wlutować te nieszczęsne BG, ale chyba wybiorę coś innego (Ceraline, BC Components).  Nie jest łatwo zdobyć takie części.  Jak montowałem monobloki to musiałem wymienić uszkodzony podczas transportu 680uF/100V z serii 136 BC Comp.  Ile ja sie tego naszukałem!  W końcu musiałem kupić 100 sztuk u producenta, żeby wlutować 1 sztukę do Icepowera.  Warto było.
Jakby ktoś potrzebował taki nietypowy kondensator 680uF/100V to mam wolne 99 sztuk :)

Ale się rozpisałem...

Vinyloid

  • 2470 / 5318
  • Ekspert
25-10-2010, 11:51
>> iwok, 2010-10-25 09:51:26
W końcu musiałem kupić 100 sztuk u producenta, żeby wlutować 1 sztukę do Icepowera.

Właśnie dlatego założyłem ten wątek:

http://audiohobby.pl/topic/1/5641#koniec

iwok

  • 169 / 6101
  • Aktywny użytkownik
25-10-2010, 11:57
>> Vinyloid, 2010-10-25 11:51:38
>Właśnie dlatego założyłem ten wątek:

>http://audiohobby.pl/topic/1/5641#koniec





No właśnie, w moim przypadku to był punkt 2 :)

lancaster

  • Gość
25-10-2010, 12:04
iwo, na kazdej diodzie masz oznaczenia A(noda) i K(atoda) jak podłaczysz xle to bedzie bum.

iwok

  • 169 / 6101
  • Aktywny użytkownik
25-10-2010, 12:31
holender!  A u mnie przy nożkach (obudowa TO220) jest tylko taki rysunek:

lancaster

  • Gość
25-10-2010, 13:41
http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/92139/ONSEMI/MUR860G.html

Wydaje mi sie, ze oni specjalnie zrobili taką diode, zebyś ja kupił :-)))

Iwo, w powyższym datasheecie masz rysunek diody z oznaczeniami nóżek.
Nózka 1 - katoda (podłączasz do +)
Nóżka 2 - anoda (podlaczasz -)

I jeszcze inny datasheet z rysunkiem :
http://www.futurlec.com/Diodes/MUR860G.shtml

iwok

  • 169 / 6101
  • Aktywny użytkownik
25-10-2010, 16:26
Odpowiadasz na wpis
>> lancaster, 2010-10-25 13:41:29
>Wydaje mi sie, ze oni specjalnie zrobili taką diode, zebyś ja kupił :-)))

No więc wszystko na to wskazuje :)
Oto zdjęcia moich diod (chyba kupię inne):

lancaster

  • Gość
25-10-2010, 17:49
Może sie nie znam, niech sie wypowie ktoś kto sie z czymś takim spotkal.
Na moich MUR860 zawsze było tylko oznaczenie katody i anody.

iwok

  • 169 / 6101
  • Aktywny użytkownik
25-10-2010, 22:56
Jak się jutro nad Jeżycami koło południa pojawi grzyb to będzie znak, że jestem po próbach :)