Audiohobby.pl

Palimy (wypalamy) zrzucamy na płytki CD

Rafaell

  • 5033 / 5887
  • Ekspert
11-04-2008, 01:26
Męczenie płytek ciąg dalszy

Dalej na tych przyzwoitych Verbatimach Pastel Disc stwierdziłem że kopiowanie płytki i zajęcie tylko części SD-R jest bez sensu i pozwoliłem sobie użyć jak się okazuje świetnej opcji programowej Plextora "GigaRec" tylko że zamiast większego upakowania zrobiłem wręcz odwrotnie rozrzuciłem dane z rzadszym odstępem miedzy pitami czyli zastosowałem opcję rozrzedzania gęstości zapisu ponieważ ta płytka miała 58 minut udało mi się zastosować mnożnik 0,8 (przy 0,7 zapis by się nie zmieścił) Wyniki okazują się rewelacyjne w porównaniu z wszystkimi poprzednimi-oto one:
błędy C1
AVG/sec 0,3
Max/sec 19
Total 918
Oczywiście błędów na Pastelkach typu C2  i CU nie uswiadczysz-wynik 0
Jitter najniższy 0,037
Beta -0,002*-0,001
LBA 258250

Dla kontrastu pomierzyłem oryginał powinien być wspaniały niestety ktoś chyba z tym tłoczeniem przyoszczędza matryca powinna być we wtryskarce zmieniana co 6000 sztuk na nową, widocznie zlecający nie zażyczył sobie zużytych matryc i płytek mogło pujśc znacznie wiecej na drogiej formie.Tak to jest Audiofile mogą się bujać.

Pomiar oryginału
błędy C1
AVG/sec 6,2
Max/sec 26
Total 21247

Jitter  0,024
Beta +0,005*+0,002*+0,004
LBA 258250

Kolejne próby wkrótce tym razem z mocą lasera też Plextor ma taka opcję
 
Rafaell

Rafaell

  • 5033 / 5887
  • Ekspert
11-04-2008, 01:29
=>>> Krysew, 2008-04-09 21:01:32
Mógłby kolega zrobić zamiast tylko na 12 minutach płytki test na całej długości ?
Pozdrawiam
Rafaell

Rafaell

  • 5033 / 5887
  • Ekspert
11-04-2008, 01:34
Przypominam płytki Verbnatim Pastel Disc pozwalaja na zapis 700MB czyli 80 minut audio zapisujac 1:1 wypalarka zachowuje reżim 80 minutowy podany przez producenta a na reszcie zostaje puste miejsce, mozna sobie to obejrzeć gołym okiem widać to na wypalonej płytce

Krysew

  • 541 / 5893
  • Ekspert
11-04-2008, 06:20
Ależ Rafaellu proszę bardzo, specjalnie dla Ciebie :)

Rafaell

  • 5033 / 5887
  • Ekspert
12-04-2008, 02:52
No i chyba koniec zabaw wypalankowych, trzeba będzie zrobić jakieś odsłuchy na czymś konkretnym, jak to gra w porównaniu z oryginałem i na jakich parametrach wypalania
najlepszy wynik jaki mi się udało uzyskać na Płytkach Verbatim Pastel Disc (Taiyo Yuden type1):
Błedy:C2 i CU nie występują
C1
Avg/s        0,3
Max/sec    17
Total         870
Jitter     0,04
beta  +0,0015 * +0,0020

Co nie należy robić w Plex Tools Profesional na wypalarce Plex Writer Premium :
włączać układu korekcji błędów zmniejszać prędkości odczytywania poniżej CLV 8x zwiększać prędkości wypalania powyżej 8x zmniejszać mocy lasera poniżej standardowego ustawienia.
Optymalne mierzone programem wyniki wyszły przy:
Ustawieniu funkcji zagęszczania zapisu na wspólczynnik 0,8 (zapis został lużniej zapisany-wieksze odległości między pitami) Umozliwiło to wypalenie większych pitów gdyż moc lasera ustawiona została na +1 no i wyszedł rewelacyjnie niski jitter.
Sądzę że nagrywarka PlexWriter Premium2 z patentem Yamahy mogła by jeszcze poprawić zmniejszenie jittera no ale mam to co mam.

Efekty zabawy 26 "spalonych" CD + czas na ich spalenie no i spory czas na diagnostykę. Niestety nie wiem jak z trwałością wypalanych płytek na mocy lasera wiekszej niż nominalna no cóż trzeba by mieć jakieś solidne laboratorium z komorą do badań postarzajacych.
Moze koledzy coś jeszcze napiszą o swoich doświadczeniach z innymi wypalarkami i programami do archiwizacji płytek CD ?


Pozdrawiam

Rafaell

folab

  • 297 / 5890
  • Zaawansowany użytkownik
12-04-2008, 09:20
Ciekawy jestem czy odsłuchy pokażą że płyta o najlepszych parametrach najlepiej zagra.

jerry224

  • 2 / 5858
  • Nowy użytkownik
13-04-2008, 02:21
@ Rafaell, 2008-04-12 02:52:08
>najlepszy wynik jaki mi się udało uzyskać na Płytkach Verbatim Pastel Disc (Taiyo Yuden type1):

Można prosić o wklejenie zrzutów ekranu z testów? Ciekawy jestem porównania, też eksperymentowałem z Premium2 i Plextools, Verbatim Pastel nie dały nawiązać walki innym płytkom, jednak zdecydowałem się używać Verbatim SuperAzo, ze względy na warstwę folii ochronnej.

Próbowałeś używać funkcji Audio Master Quality Recordings?

Reaper

  • 521 / 5890
  • Ekspert
13-04-2008, 10:13
Ja nie słucham muzy z CD-Rów. To przecież piractwo.

folab

  • 297 / 5890
  • Zaawansowany użytkownik
13-04-2008, 10:24
Słuchanie z cdr nie jest piractwem,prawnie dozwolone jest kopiowanie płyt z muzyka oraz filmy DVD na potrzeby własne oraz znajomych natomiast nie dozwolone jest udostępnianie osobom trzecim np. przez intrnet albo sprzedaż.W którymś magazynie komputerowym była wypowiedź prawnika,do tego były dwa darmowe programy do lamania kodów z filmów DVD.

Triceramops

  • 280 / 5893
  • Zaawansowany użytkownik
13-04-2008, 10:28
Nagrywam Yamahą F1, najchętniej na płytach Taiyo Yuden, te nagrane kilka lat temu nie wykazują jak dotąd żadnych objawów starzenia, w przeciwieństwie do kilku Emteców (Moser Baer), które wyraźnie zbrązowiały. Wszystkie krótsze płyty nagrywam na AMQR (dłuższe nagrania, w związku z rozciągnięciem pitów, nie mieszczą się w AMQR) , jednak nie jestem pewien, czy AMQR w istotny sposób zmienia brzmienie. Wydaje się, że równie dobre są nagrania „Disc at once” wykonane z prędkością 4x. Unikam nagrywania 1x, gdyż jak wynika z testów dostępnych w sieci, przy 4x jitter jest niższy, a poza tym przy nowszych płytach dostosowanych do prędkości rzędu 52x ryzyko "przepalenia" nośnika jest mniejsze.

Reaper

  • 521 / 5890
  • Ekspert
13-04-2008, 11:28
E tam.
Muzy słucha się z orginałów i tyle.
A jak już nagrywać to tylko na kasety magnetofonowe.

Rafaell

  • 5033 / 5887
  • Ekspert
13-04-2008, 11:51
>> Reaper, 2008-04-13 10:13:01

Ile wynosi Twoja roboczogodzina na zewnątz firmy bo na przykład tłocznia wykonujaca 600\'000 płyt dziennie zatrudnia 200 pracowników 600000:200:8 godzin=375 płyt na godzinę licząc koszt zrobienia samej płyty na poziomie 4 zł wynika 375x4=1500 złotych na godzinę czy kogoś nie popieprzyło z tymi stawkami, gdzie są urzędy antymonopolowe;antypirackie są a ja się pytam gdzie są antymonopolowe ?
Na logikę jeśli średni koszt roboczogodziny na zewnątrz firmy wynosi 50 zł to jest to30 krotne przebicie.Należy założyć że w pozostałych częściach kosztów produkcji  płyty (prawa autorów,producentów,marketing,...) jest podobnie, to po prostu to my jesteśmy okradani i łupieni przez molochy które perfidnie zawarli cichą zmowę i za technologię z przed 25 lat liczą sobie jakby ona była dopiero wdrożona wczoraj , z vinylami to już im zupełnie odwaliło!!! zaraz mi ktoś wyskoczy ze produkt jest RARE jaki rare jak to idzie w trybie przemysłowej produkcji !

Czy nie przyszedł Ci do głowy aspekt moralny polegający na niszczeniu kultury? No bo podobno taki artysta chciałby trafić ze swoim dziełem do jak największej liczby odbiorców a tu zamiast do na przykład 600\'000 ludzi płytka nie trafi w cenie 15 złotych,bo trafi tylko do 112000 ludzi, bo cena zaporowa i monopolowo-cicho zawartego kartelu wynosi 80 złotych a panom z koncernów się nie chce popracować wytłoczyć więcej egzemplarzy w cenie dającej taki zam zysk jak poprzednio.

Pomyśl na przykład ile kultury zniszczono w wyniku wymiany nosników przykładowo przechodzac z Magnetofonów szpulowych na kasetowe toż to bandytyzm !!! Szpule poszły do kosza! Kowalski tego nie zrobił tylko były to działania dużych koncernów.
Zrujnowane ośrodki kultury ,będące w każdym domu dotknięte zostały hekatombą większą niż zniszczenie tysiąca Rzymów przez plemiona Wandali.
Zobacz czy są u nas jakieś wypożyczalnie płyt CD żebym mógł uczciwie zapłacić autorowi za to że do własnych celów zrobię sobie kopię w domu ? Przecież tak można było robić,wypożyczenie znacznie wtedy tańszych płyt CD kosztowało 10 zeta i nagrywał sobie to człowiek na magnetofonie.

Nie aktualna tendencja firm globalnych polega na tym żeby Ci sprzedać coś co się zaraz zepsuje i żebyś musiał znów kupować i to podobno jest koniunktura? Ja to po prostu nazywam zamianą świata w śmieci. Dla nierozumiejących zamiana surowców w śmieci. Docelowo można powiedzieć że Globalizm to takie legalne przyspieszone gwałtownie ludobójstwo w czasie .No bo jak nie będzie surowców to nasza ludzka kultura upadnie.

Podsumowujac;  kopiowanie płyt nie uiszczając tantiem to złodziejstwo wykonywane na przyszłych mordercach ludzkości!!!
Czy nam się to opłaci biorąc pod uwagę że nasze prawnuki zostaną finezyjnie zamordowane ? Decyzja należy do każdego z nas, widzimy tylko koniec własnego nosa dalej można zobaczyć okradanych a jeszcze dalej tych co nasze wnuki zamordują i to wszystko jest widoczne z poziomu jednostki, która jak wiemy nie liczy się
Rafaell

Rafaell

  • 5033 / 5887
  • Ekspert
13-04-2008, 12:05
>> Triceramops, 2008-04-13 10:28:24
Jak o tym samym producenci potrafią mówić w różny sposób AMQR to to samo co u Plextora Gigarec :)
Czy w AMQR jest możliwość płynnego wydłużania odległości pomiędzy pitami (ułatwia to czytanie starym laserom i zmniejsza jitter) bo na przykład w Gigarecu :D są ustawy w celu wydłużenia czasu stopniowane i jest to według mnie do niczego-ustawy są następujące x0,8  x0,7  x0,7 Przy płynnym ustawianiu na 80minutowej płytce mozna by było rozciągać napis na całą jej powierzchnię a tak to zostaje kawałek na obrzeżu wolny-umożliwiło by nam to jeszcze zmniejszenie jitteru.

Napisz czy porównywałeś słuchowo oryginał do kopii i czy masz faktycznie takie możliwości żeby sprawdzić to na referencyjnym sprzęcie odsłuchowym ?

Rafaell

Triceramops

  • 280 / 5893
  • Zaawansowany użytkownik
13-04-2008, 12:51
W przypadku AAMQR nie ma możliwości płynnej zmiany długości pitów.  Mój zestaw - CEC DX71/Classe CAP_151 wykorzystywany jako końcówka/Elac 510 pozwala usłyszeć róznice między cyfrówkami, więc z kopiami CD nie powinno byc problemu... Na bardziej \'hajendowych\' zestawach u znajomych nie zauważyłem jakiś cech szczególnych brzmienia AAMQR. Być może jeśli transport dobrze radzi sobie z odczytem płyt, to ewentualne różnice są niwelowane, a stają się słyszalne dopiero na przeciętnym czytniku? Spróbuję jeszcze raz przeprowadzić testy porównawcze ;o)

Triceramops

  • 280 / 5893
  • Zaawansowany użytkownik
13-04-2008, 13:00
>a tak to zostaje kawałek na obrzeżu wolny
Za to Yamaha umożliwia wypalenie na pozostałym miejscu opisu plyty (Disc T@2), jeśli się nie mylę, tę samą funkcję zastosowano również w Plextorze Premium 2...