Audiohobby.pl

Odpowiedzialność producenta w ramach gwarancji.

Dudeck

  • 5101 / 5864
  • Ekspert
31-01-2009, 09:29
Jeżeli ja kupię , bo taniej wychodzi , jakieś nowe urządzenie w Niemczech to czy w Polsce podlega ono normalnej gwarancji jaką ustawowo udziela na dany kraj jego producent ?
Czy tylko gwarancja będzie wtedy , gdy zostanie zakupione u polskiego dystrybutora tej marki ?
Dlaczego firma Denon odmawia gwarancji na sprzęt zakupionu u tego sprzedawcy w Łodzi ?
Bo nie posiada polskiej instrukcji ? - samochody mają gwarancję bez problemu mimo zagranicznego pochodzenia miejsca zakupu - nawet jeśli to było w nieautoryzowanym komisie .

Dudeck

  • 5101 / 5864
  • Ekspert

paww

  • 327 / 5897
  • Zaawansowany użytkownik
31-01-2009, 11:57
Wydaje mi się, że takie działanie jest bezprawne, gdyż za działanie urządzenia odpowiada producent, a nie dystrybutor (tu firma Denon). Nie ma znaczenia dla producenta, czy będzie naprawiał to serwis w Posce czy w Niemczech, gdyż za naprawę to on będzie płacił, oczywiście na podstawie udokumentowanego przebiegu naprawy.

Ale pewnie są jakieś zgrzyty na linii producent - dystrybutorzy w różnych krajach, o których pewnie my nie wiemy i stąd wynikają poblemy.

Dudeck

  • 5101 / 5864
  • Ekspert
03-02-2009, 11:44
No właśnie - nie robią ceregieli w fabryce jak sprzedają każdemu - niech wprowadzą zapis , ze tylko swoim autoryzowanym przedstawicielom a ci dalej dopiero .

  • Gość
03-02-2009, 12:09
Z tego co wiem, za serwis gwarancyjny odpowiada Sprzedawca.
Można dostarczyć sprzęt bezpośrednio do serwisu ale należy poinformować o tym sprzedawcę (chyba 20 dni od wystąpienia usterki), w przeciwnym razie traci się gwarancję.

Żądam usunięcia Cenzury - poważnie.

lancaster

  • Gość
03-02-2009, 17:18
Dokladnie jak Jarek pisze.
Za serwis odpowiedzialny jest sprzedawca.
Dzisiaj własnie mialem o tym pogadankę.

paww

  • 327 / 5897
  • Zaawansowany użytkownik
03-02-2009, 23:46
Odpowiada sprzedawca dając gwarancję klientowi, ale sprzedawca działa w porozumieniu z producentem na podstawie umów i wiem, że w umowach tych zazwyczaj ma zazwyczaj gwarancje producenta, w najgorszym dla siebie przypadku np. bezpłatną wymianę uszkodzonych części i podzespołów. W rezultacie to właśnie producent daje gwarancję przez swoich pośredników czyli dystrybutorów w różnych krajach.

frank

  • 527 / 5899
  • Ekspert
04-02-2009, 07:31
Większości urządzeń zakupionych za granicą nie obejmuje w Polsce tzw.euro-world gwarancja.
Wynika to z niepodpisywania tzw. wzajemnych świadczeń gwarancyjnych.

  • Gość
04-02-2009, 10:27
>> paww, 2009-02-03 23:46:16
(....) W rezultacie to właśnie producent daje gwarancję przez swoich pośredników czyli dystrybutorów w różnych krajach.

Czyli jeżeli kupisz klocek w MM w Niemczech, to gwarancji producenta dochodzisz przez MM w Niemczech.


Żądam usunięcia Cenzury - poważnie.

paww

  • 327 / 5897
  • Zaawansowany użytkownik
04-02-2009, 11:41
Myślę, że z MM to byłaby sprawa łatwa do załatwienia. Gorzej z innymi firmami, które o czym wspomniał Frank, nie mają podpisanych umów z innymi dystrybutorami na świadczenie i rozliczanie między sobą kosztów wzajemnych napraw gwarancyjnych. Teoretycznie producent może zachęcać swoich dystrybutorów, aby się dogadali w sprawach rozliczania napraw gwarancyjnych np. w obrębie Unii. W praktyce jednak producent jest nastawiony na ilość sprzedanego w danym kraju sprzętu i tego jak dany kraj i dystrybutor wypada w słupkach sprzedażowych.