Audiohobby.pl

drivery Seas'a

mordensiur

  • 934 / 6024
  • Ekspert

  • Gość
27-03-2009, 10:04
Paowie, co sądzicie o implementacji głosników Seas\'a w kolumnie ART Moderne 10 (recenzja na stronie Pacuły). Bardzo klasyczny układ przetworników w konstrukcji o nazwie Moderne. Papier rulez ?


Żądam usunięcia Cenzury - poważnie.

wiedzmin1973

  • 86 / 6047
  • Użytkownik
31-03-2009, 16:55
ART Moderne jeszcze nie słyszałem, choć być może wkrótce się uda posłuchać:). Podobny układ papierowych głośników Seas\'a (średnio i niskotonowy) słyszałem w Harpii300B Grand. Znakomity efekt z monoblokami na 300B. Różnica jest w wysokotonowej kopułce. W Harpii to metalowy 27 TC i zwrotnica 1 rzędu.

lancaster

  • Gość
31-03-2009, 21:20
Uwazam Seasy za bardzo ciekawe głosniki...nie tylko aluminiowe tweetery które lubię ale także woofery i średniotonowce.
I do tego nie wariują z cenami. Robiłem swego czasu paczke 3 way na 27tbfc/g+15cm+22cm i jak dla mnie dxwiękowo powyżej przeciętnej.
Na topowych scanach swego czasu nie udalo sie uzyskac podobnych rezultatów....szczerze powiedziawszy podobaly mi się znacznie mniej.....jedne i drugie moe i jednych i drugich już nie mam :)
Może jestem prożny, ale to w znacznej mierze zasługa glośników ktore umozliwiaja osiagniecie takich rezultatów.
Serio, bardzo fajne glośniki.

  • Gość
01-04-2009, 14:33
Co sądzicie o uwadze Pacuły, że bas w Harpi Doberman jest szybszy (woofer w Dobermanie jest aluminiowy) ?

>> lancaster, 2009-03-31 21:20:08
Robiłem swego czasu paczkę 3 way na 27tbfc/g+15cm+22cm  ...

podłogowa czy duży monitor ?


Żądam usunięcia Cenzury - poważnie.

piotrsz

  • 96 / 6105
  • Użytkownik
19-04-2009, 19:02
Jest nowe info na stronie Seasa.

Wygląda na to, że zaczynają koncentrować się na kluczowych odbiorcach OEM i robić głośniki pod ich wymagania.

piotrsz

mordensiur

  • 934 / 6024
  • Ekspert
19-04-2009, 21:37
No to chyba trochę szkoda - pewnie dla szaraków nie wystarszy już technologii. Szkoda, żeby tylko  Thympany został na rynku. Seas jest teraz chyba najbardziej konkurencyjny u nas.
Najbliższa wystawa może ppokaże jakeś nowości.

Może koncert życzeń:)
Ja bym drogi Seasie chciał L18 z pełnym Faradayem...

lancaster

  • Gość
20-04-2009, 20:22
Jarek, podlogowka.
Dzisiaj wlasnie myslalem o 18-kach seasa nie wiedziec dlaczego :)
W kazdym razie mamy ER18RNX CA18RNX CA18RLY ....sluchalem tylko ER18 i to z "ręki".
Z kolei "na czuja" podoba mi sie  18RLY pomimo sporego qts.
Mieliście okazje porównać je miedzy sobą ?

Krs47

  • 1037 / 6106
  • Ekspert
21-04-2009, 11:08
ER18RNX bardzo mi się podobał i nie wykluczone, że jeszcze do niego wrócę. Z porównania między ER18RNX, CA18RNX i CA18RLY można wysnuć sporo wniosków już na podstawie parametrów oraz testów zniekształceń nielinowych. ER18RNX ma stosunkowo sztywną membranę i jest niepowlekany, skutkuje to breakup, który odbija się w harmonicznych. Za sprawą częsciowego faraday`a zniekształcenia są niższe niż w CA18RNX, jednak z zaznaczonymi peakami od breakup, właściwie można powiedzieć, że ER18RNX lokuje się po środku między membranami metalowymi, a tłumionym papierem. Przy dopowiednim filtrowaniu (min. 1750Hz akustycznie LR4) otrzymujemy znacznie lepsze wyniki pod kątem THD niż z CA18RNX i RLY.

Z kolei CA18RNX i RLY mają bardzo gładkie charakterystyki przetwarzania i przewidywalny profil zniekształceń nielinowych, oba wyglądają pod tym względem bardzo podobnie, przynamjniej dla poziomów wysterowania, na których testuje głośniki Zaph. Główne różnice między nimi to parametry T/S, CA18RNX nadaje się do małych obudów BR (podobnie jak ER18RNX), natomiast RLY może pracować w OZ lub większym BR. Dodatkowo CA18RNX ma cewkę 39mm, a RLY 26mm i trochę mniejszy Xmax, co skutkuje większą kompresją termiczną i zmiejszonym potencjałem radzenia sobie z dużymi sygnałami tego drugiego. W kwestii filtrowania oba przetworniki wybaczają i pozwalają na wiele w przeciwieństwie do ER18RNX.

misiomor

  • 2094 / 6108
  • Ekspert
21-04-2009, 12:06
W odróżnieniu od RNX-ów CA18RLY mógłby się sprawdzić w klasycznej ćwierćfalowej linii transmisyjnej... Tylko komu chciałoby się marnować 40 - 50dm3 na coś takiego, w podobnej objętości (zamkniętej) L26 wciągnie taką linię jedną dziurką.

jjurek

  • 2067 / 6037
  • Ekspert
21-04-2009, 12:51
Panowie, proszę o poradę.
Zdecydowałem się budowę   jednego z projektów:
1. Jay\'a (Zapha):
http://www.geocities.com/woove99/Spkrbldg/ER18RNX_2Way.htm

2. Seas Mimir:
http://www.seas.no/images/stories/diykits/pdfdataheet/mimir_plans.pdf

Kolumny mają grac ze wzmacniaczami nie mocniejszymi niż 25W na powierzchni 18 m2, ustawione blisko ściany.

Który projekt wybrac ?

>misiomor
Czy zagrają inaczej niż Twój projekt (z pochyłą ścianką)? Te kolumny  akurat mam dobrze "obsłuchane".

yolaos

  • 605 / 6106
  • Ekspert
21-04-2009, 20:16
Co polecilibyscie na konstrukcje trójdrozna nieprzekraczajac 1200zl za głosniki, mecza mnie takie monstra , a teraz złapałem stolarza))?

  • Gość
21-04-2009, 21:33
Wyłącznie z Seasa??? To nic :)

No chyba że ...

Tonsil GDN 20/80/2 na niskie, GDN 13/40/2 na średnie i Seas 27TFF. To pewien eksperyment. Oba niskotonowe były w Rapsodii 200 ja jednak mam na myśli budowę typowej kolumny 3 drożnej z podziałem w okolicach 600 i 3000 Hz. Będzie miała bardziej równy przebieg charakterystyki częstotliwościowej, większą efektywność, a przy tym  powinna zapewnić dostateczną ekspresję tonów średnich.
No i sama obudowa nie musi być duża - 36-40 litrów powinno wystarczyć - czyli dość zgrabna podłogówka. I cena głośników zmieści się w 700 PLN. 500 PLN zostanie na lepsze komponenty zwrotnicy...

yolaos

  • 605 / 6106
  • Ekspert
21-04-2009, 22:13
Myslełem ze moze sie uda, ale to chyba nie mozliwe,jednak kolumny musza byc potężniejsze może bas 30cmTonsila i co dalej / jakas 15Sesa i gwizdek,ale nie 27TFF do konstrukji 3droznej po co taki zapaśnik , raczej cos jedwabnego z ciut wyzszej połki.

W sumie to musi byc cos co skasuje wszytkie pierdziawki ,rozmachem rozdzelczością itd ,ale cos przerobionego sprawdzonego ,zeby pudła mozna było zrobić bez przeróbek.

misiomor

  • 2094 / 6108
  • Ekspert
22-04-2009, 14:54
Mimira nie polecam - minimum impedancji równe 4.5ohm przy 4k to raczej porażka.

A jak zagrają - pionowa ścianka pozwala łatwiej zastosowac nieco większą objętość. Płacimy za to drugim rzędem filtru gwizdka, który może z tego powodu nieco bardziej zniekształcać. Celulozowa membrana będzie miała większe mody własne na środku, za to może być mniej wrażliwa na dobór wytłumienia. Co kto lubi...