Audiohobby.pl

Zasilanie 12V

maciejtyson

  • 24 / 5663
  • Użytkownik
05-11-2008, 20:57
Zastrzegam, ze jestem laikiem w tych sprawach i stąd bierze sie moje dla niektórych banalne pytanie, a mianowice to sprawa wygląda następująco: Jeżeli podlącze równolegle dwa zasilacze na 12 V któr jeden ma przy 12V 13 Amperów a drugi przy 12V 9Amperow i moje pytanie jest takie ile będę mial amperów po takim podłaczeniu:)
Z góry dzieki za odpowiedź... pozdrawaim Maciek
MACIEK

josef

  • 536 / 5897
  • Ekspert
05-11-2008, 21:16
teoretycznie 22A
ja bym nie łączył równolegle - mogą płynąć prądy wyrównawcze między nimi

maciejtyson

  • 24 / 5663
  • Użytkownik
05-11-2008, 21:54
no tak teoretycznie 22A ale wtedy jak mzona to podlacyzc żeby mialo praktycznie 22 A i wszytsko działało tak jak powinno??:)
MACIEK

AWS 303

  • 854 / 5892
  • Ekspert
05-11-2008, 22:16
Na pewno nie będzie 22A tylko mniej. Prądy wyrównawcze itp. Lepiej zrobić jeden mocniejszy zasilacz.

maciejtyson

  • 24 / 5663
  • Użytkownik
05-11-2008, 22:32
Rozumiem:) a czy jest taka mozliwosc polaczenia tych zasilaczy w jeden o większej mocy czy nie warto??:)
MACIEK

Gabriel

  • 1229 / 5691
  • Ekspert
06-11-2008, 01:22
@maciejtysonW przypadku zasilania rezerwowego możesz połączyć akumulator z zasilaczem tak jak narysowałem to i umieściłem na zdjęciu poniżej.
Użyta Dioda Schottky\'ego zapewnia krótki czas "przełączania" dzięki małej pojemności złącza.W przypadku prób łączenia zasilacz - zasilacz   namawiam jednak do użycia przez Ciebie jednego tylko zasilacza o odpowiednio wysokiej wydajności prądowej.
Gab            ^..^   ^..^   ^..^
Coraz bardziej mroczna moja dusza...

maciejtyson

  • 24 / 5663
  • Użytkownik
06-11-2008, 15:34
Czyli tak widze 3 kondensatory dwie diody jeden przełacznik i rezystor no tak ale msialbym to wsyztsko dokupic??:) zalezy mi na niskobudżetowym wykonaniu zasilania i posiadam te wlaśnie zasilacze:) i gdzie do tego wpiac wogle zasilacz :)
MACIEK

Gabriel

  • 1229 / 5691
  • Ekspert