Audiohobby.pl

Unitra Trawiata 311D zaklocenia w lewym kanale!!!

maciejtyson

  • 24 / 5665
  • Użytkownik
25-10-2008, 22:37
A wiec jestem posiadaczem Unitry Trwaiata 311D sprzet niezawodny jednak ze wzgledu na swoje lata cos czasami sie z nim dzieje a mianowice jezeli slucham normalnie muzyki to lewy kanał gra cicho i sa zaklucenia (charczenie) a jezeli wezme potencjometr na maksa to lewy kanał gra glosno i bez zakłóceń...  sprawa wydaje sie paradoksalna ale nie wiem co jest jej przyczyną, zaznaczam ze jestem laikiem jeżeli chodzi o taki sprzet :( szukam pomocy co moze byc przyczyna takiego stany rzeczy?? od razu mowie ze prawy kanał dziala prawidłowo. z góry dziekuje za odpowiedź...



                                                                                       Pozdrawaim!!
MACIEK

maciejtyson

  • 24 / 5665
  • Użytkownik
25-10-2008, 23:59
Coś słabe zainteresowanie moim tematem:(
MACIEK

Gabriel

  • 1229 / 5693
  • Ekspert
26-10-2008, 00:07
Podajesz niewiele danych, ale według tego co podałeś - pierwszym krokiem będzie przeczyszczenie lub wymiana potencjometru od regulacji głośności. Winnym jest niepewny kontakt szczotki ślizgowej z warstwą wytartego materiału oporowego w miejscach, gdzie zazwyczaj ustalano głośność lub niepewny styk końcówek lutowniczych potencjometru - w tym odczep potencjometru - filtr kontur. Przekręcenie potencjometru do oporu w stronę maksymalnej głośności powoduje styk szczotek ślizgowych z końcówkami lutowniczymi - stąd twoje spostrzeżenia. Potencjometr od regulacji głośności - na zrzucie oznaczony kolorem niebieskim.
Polecana wymiana lub czyszczenie nawet preparatem w sprayu. Czyszczenie potencjometru regulacji balansu (równoważnik) między kanałem L i P jak i potencjometrów barwy dźwięku również zalecane. Potencjometr "równoważnik" oznaczony kolorem zielonym. Potencjometr "niskie" - kolor czerwony, potencjometr "wysokie" - kolor żółty.:)            ^..^   ^..^   ^..^
Coraz bardziej mroczna moja dusza...

maciejtyson