Witam ponownie,
Na wstępie chciałbym Podziękować wszystkim za dotychczasową pomoc w temacie. Zamocowałem nową zębatkę na kleju ponieważ bez kleju lewa rolka po naciśnięciu stop rozwijała trochę taśmy w kasecie, a tylne szare koło (przekładnia przełączająca funkcje) dodatkowo "przeskakiwało". Po przyklejeniu zębatki magnetofon zaczął prawidłowo pracować. Niestety po pewnym czasie mechanizm zaczął ponownie "szaleć" tzn. przewijanie zamiast odtwarzania, brak reakcji na klawiszach, brak opuszczania głowicy itp.
Przed wymianą pękniętej zębatki zauważyłem jeszcze jedną usterkę: trzecia dolna śruba mocująca plastikową osłonę (na której zamocowane są silniki) do chassis - nie trzyma ponieważ po odkręceniu dwóch górnych śrub zastałem tam urwany fragment plastikowego elementu chassis do którego ta śruba była wkręcona. Na zdjęciach zaznaczyłem te miejsca czerwoną strzałką.
Śruba ta powinna być wkręcana w ośkę przekładni przełączającej funkcje magnetofonu (play, przewijanie, stop, pauza, itd.). Ułamaną końcówkę (ok. 1 cm fragment znalazłem wkręcony na śrubie) próbowałem skleić superglue, ale ponownie ją zerwało dlatego, że ma ona dosyć cienkie ścianki i dodatkowo trudno ją podczas klejenia idealnie wycentrować ponieważ wchodzi ciasno w plastikową osłonę (na której osadzone są silniki),
Niestety jest to nie do naprawienia i jedynym rozwiązaniem jest wymiana tego elementu na nowy. Sprawdziłem w SM i jest to część Ref.no.117; X-3365-378-1 CHASSIS (ONE) ASSY, MECHANICAL stosowana w mechanizmach Sony o symbolach TCM-190VB11 lub TCM-190VB14.
Były one montowane m.in. w modelach: TC-K411, TC-K415S, TC-K415, TC-K515S, TC-K490, a może jeszcze w innych, których nie znam.
Zwracam się z zapytaniem - czy ktoś z forumowiczów miałby do odstąpienia taki chassis ze swoich zapasów częściowych (bez silników, elektroniki, zębatek i całej reszty) ?
Dodatkowo chciałbym jeszcze wymienić plastikową część na której zamocowane są silniki (Ref.no.117 3-359-436-01 BASE TRUTH RETAINER FITTING) ponieważ nie jestem jej pewny, a ściśle skuteczności działania dolnego ogranicznika - ruchomej dźwigienki ze sprężynką, która zamocowana jest na ośce silnika reel (próbowałem coś tam poprawić i dodatkowo mogłem pogorszyć sprawę).
Myślę, że te 2 elementy nie są raczej zbyt awaryjne (nie licząc mojego przypadku (: ) w porównaniu np. do zębatek, elektroniki, silników i w związku tym liczę na ewentualną pomoc.