Audiohobby.pl

Obecnie produkowane i dostępne kasety magnetofonowe.

AUDIOTONE

  • 9888 / 6043
  • Moderator Globalny
17-09-2020, 23:29
Chyba poproszę brata by zakupił mi takie "rarytasy" do testów :)
Oczywiście wynik z góry przesądzony... ale miło było by się zaskoczyć czymś. A nóż okaże się że nie są takie złe. Trzeba to sprawdzić.
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

Jan61

  • 208 / 3964
  • Aktywny użytkownik
18-09-2020, 17:58
Do testów bym kupił jedną. Można by porównać do innych.
Chyba lepiej kupować "wynalazki", można trafić perełkę.
Janusz

AUDIOTONE

  • 9888 / 6043
  • Moderator Globalny
18-09-2020, 19:19
Do testów bym kupił jedną. Można by porównać do innych.
Chyba lepiej kupować "wynalazki", można trafić perełkę.

Oczywiście masz rację :)
Mnie tylko ciekawi jakiej są jakości te kasety.
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

nano

  • 9079 / 5196
  • Ekspert
20-09-2020, 21:08
chyle czola
ja bym tego nie kupil  az by mnie zycie nie zmusilo
dzieki za testy

NightPurrer

  • 17 / 1344
  • Nowy użytkownik
19-03-2021, 17:53
Z obecnie produkowanych trafiło do mnie kilka.
Bush SF, wydaje mi się, że to bieżąca produkcja:
Kaseta bardzo lekka, w kiepskiej plastikowej obudowie, która potrafi ślizgać sięna dobrych rolkach, o czym uwaga! Informuje producent na wkładce. Wiedzieć o problemie, a sprzedawać. Bezczelność biznesowa :/.
Dodatkowo jest jeszcze wysokoszumowa. Tylko kupować! :D
Naklejki w tej kasecie również kiepskiej jakości. Jedna przedarła się podczas odklejania w celu naklejenia na kasetę. Pudełko także niezbyt spasowane.
Trevi:
O tej kasecie kiedyś popełnię dłuższy wpis, gdyż mnie pozytywnie zaskoczyła.
Naklejka jest na całej obudowie, przypominając stare oryginały.
Taśma niskoszumowa i mój Sony TCK215 sobie z nią radzi.
Pudełko przypomina mi trochę pod względem wcięcia to od Panasonica EP.
GPO Retro:
Przypomina również nieco oryginały. W dotyku obudowa na bokach chropowata niczym piraty z muzyką biesiadną (Nawet ma  podobne okienko).
W komplecie dostajemy również naklejki, tym razem chyba lepsze. Nie chciałem ruszać, bo mam tylko jedną.
Przy początku słychać niestety zaniki na kanałach ale mimo wszystko jest niskoszumowa, przez co po wycofaniu Maxelli polecał bym tak jak Trevi.
Mam również kasetę od Tape Manufacture/Stereo style i nie jest zła. Zaników praktycznie nie ma, ale szumi trochę bardziej od ostatnich UR.

phoenix

  • 115 / 1347
  • Aktywny użytkownik
19-03-2021, 18:47
blog audiochrome jest sumienny, raz się pocięliśmy o ChromePlus, ale widzę na blogu obszerny update.

na TH to user "WernerO", warto zwracać uwagę na jego posty.

AUDIOTONE

  • 9888 / 6043
  • Moderator Globalny
19-03-2021, 20:29
Z obecnie produkowanych trafiło do mnie kilka.
Przydało by się jakieś małe foto opisanych kaset. Ludzie zapamiętują obrazki... ;)
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

NightPurrer

  • 17 / 1344
  • Nowy użytkownik
20-03-2021, 16:45
Przydało by się jakieś małe foto opisanych kaset. Ludzie zapamiętują obrazki... ;)
Niestety nie mam możliwości robienia zdjęć., ale na pewno dostępne są w Internecie :).

AUDIOTONE

  • 9888 / 6043
  • Moderator Globalny
20-03-2021, 19:16
Przydało by się jakieś małe foto opisanych kaset. Ludzie zapamiętują obrazki... ;)
Niestety nie mam możliwości robienia zdjęć., ale na pewno dostępne są w Internecie :).
Szkoda. Po prostu ludzie zapamiętują kasety w większości z wyglądu i w tym wypadku zdjęcia pomagają ;)
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

JaKub92

  • 1941 / 5690
  • Ekspert
23-03-2021, 23:04
Zabrałem się w końcu za testy kaset, które podesłał Wojtek w celu przetestowania, sprawdzenia. Przepraszam, że tak późno...

Pierwszych testów dokonałem na magnetofonie Nakamichi BX-2, i wypadły tak:

RTM FOX C-60 - zaniżony poziom zapisu o 2-3 dB, brakuje trochę góry, dynamika słaba.
ATR C-60 i C-90 (Ferro) - zaniżony poziom, podobnie jak w przypadku FOX C-60, ale gorsza dynamika.
ATR "ProChrome" C-60 - poziom zapisu zaniżony o 5 dB, w przypadku próby wysterowania wyżej o parę dB, po odtworzeniu nagrania słychać wyraźne zniekształcenia, mimo, że poziom nagranego materiału nie przekracza 0 dB!
Maxell UR 90 (w kolejności widocznej na zdjęciu): pierwsza super, chodzi lepiej, niż UR na rynek Europejski, do tego całkiem niczego sobie szata graficzna! Powiedziałbym, że trzyma poziom starych, dobrych UR-ów z końca lat 80 :)
Nowsza wypadła tutaj nieco gorzej, trochę za mało góry, ale i tak w dalszym ciągu przyzwoita kaseta.

ONKYO TA-2360:

RTM FOX C-60 - przy ustawieniu Auto Accubias w pozycji -2, da się nagrywać, z użyciem HX PRO nawet nie ma tragedii, ale i tak słabiutko i poziom zapisu nadal za niski o jakieś 2 dB...
ATR C-60 i C90 (Ferro) - Auto Accubias ustawiony w pozycji +1, poziom zapisu zaniżony, ale od biedy da się nagrywać.
ATR "ProChrome" - Auto Accubias w pozycji 0 i da się nagrywać, niestety już przy 0 dB słychać charkot na basie, podobnie jak przy próbie nagrania na BX-2.
Maxell UR - no i w przypadku ONKYO wypadły trochę inaczej. Przy nagrywaniu pierwszej (tej starszej) mam za niski level o jakieś 3 dB, za to ładnie zachowane pasmo - Accubias ustawiony na +1.
Druga z kolei (nowsza) nagrywa z prawidłowym poziomem, Accubias ustawiony na 0 i niczego nie brakuje. Ale ma chyba większy szum własny, niż poprzednia.

Podsumowując:
RTM FOX nie powala, ale od biedy może być, np. do magnetofonów niskiej klasy, ale nie za tą cenę!
ATR C60 i C90 (Ferro) wołają o pomstę do nieba. Wysokie szumy własne, taśma matowa, klejona w wielu miejscach, brak rozbiegówek, kanały grają nierówno. Nie wiem, jak szanująca się firma mogła wypuścić takie buble... Nie wiem też, kto wymyślił ich ceny, bo nadają się jedynie do nagrywania mowy, albo do "jamnika".
ATR "ProChrome" - nazwa "ProChrome" to chyba nic innego, jak jakaś radosna twórczość producenta. Tak, jak pisał wcześniej Wojtek - siedzi tam taśma TDK KR. Myślę, że ta kaseta nadaje się do użytku, ale w starszych magnetofonach, kalibrowanych wg. normy 160 nWb/m (wtedy tak łatwo jej nie przesterujemy) i przystosowanych do nagrywania na starych chromach, jeszcze nie wzbogaconych kobaltem. Myślę, że ta kaseta może fajnie chodzić np. na starych Grundigach czy Technicsach z lat 70/wczesnych 80. Tylko kto wpadł na pomysł pchania tej taśmy do współczesnej kasety? Już podczas nagrywania z poziomem 0 dB / 200 nWb/m jest problem, a co, jeśli ktoś wrzuci taką taśmę np. do nowszego Technics'a ustawionego pod 250 nWb/m? To się dopiero rozczaruje...
Szkoda, że tak skopali tą produkcję (RTM i ATR), bo kasety miały jakiś potencjał. Ładna szata graficzna, dobra marka, a tu takie rozczarowanie :(
Maxell UR - bez zastrzeżeń, jak na obecne czasy, niezłe żelazówki. Może nie są to kasety, które powalą nas na kolana, ale pamiętajmy, że to tylko podstawowy UR! Gdyby te wersje były dostępne u nas w sklepach - brałbym.
Analogowa Grupa Wywrotowa. JaKub

nano

  • 9079 / 5196
  • Ekspert
23-03-2021, 23:51
juz czytam co poszesz b b b  dziekuje

AUDIOTONE

  • 9888 / 6043
  • Moderator Globalny
24-03-2021, 08:46
Jakubie bardzo dziękuję za test i własną opinię.
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

JaKub92

  • 1941 / 5690
  • Ekspert
24-03-2021, 14:58
Nie ma za co, Wojtku. To ja dziękuję za użyczenie nam tych kaset w celach testów.
Analogowa Grupa Wywrotowa. JaKub

siwy

  • 661 / 2816
  • Ekspert
24-03-2021, 21:53
Fajny test Jakubie, dzięki, ciekawe czy spostrzeżenia innych będą podobne. To może zależeć od sprzętu na jakim będą robione.
Analogowa Grupa Wywrotowa. Zdzisław

Hammer

  • 4864 / 2503
  • Ekspert
24-03-2021, 22:29
Hm a czy samemu dało by się przetestować te paści chińskie? ot tak dla własnej ciekawości  i na innych sprzętach czy raczej to temat zamknięty i własność prywatna.