Audiohobby.pl

SONY TC-K520

AUDIOTONE

  • 9888 / 6042
  • Moderator Globalny
13-03-2020, 21:06
Magnetofon zakupiłem w jednym celu, mianowicie miał posłużyć jako urządzenie do nagrywania kaset testowych w pierwszej serii. Link tutaj:
http://audiohobby.pl/index.php?topic=13372.0

Ale po pójściu po rozum do głowy i posłuchaniu Artura. Poszukałem Harmana TD4600 i jakoś poszło.
A rzeczony TC-K520 został nie potrzebny. Dźwiękowo niestety nie przypadł mi do gustu w ogóle.
Magnetofon ma już nowego właściciela.
Poniżej małe video z odpalenia:



I test W&F :



I kilka zdjęć :
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

siwy

  • 661 / 2816
  • Ekspert
13-03-2020, 22:59
Przynajmniej ładnie wygląda, zresztą jak cała seria Sony z tamtego okresu.
Analogowa Grupa Wywrotowa. Zdzisław

AUDIOTONE

  • 9888 / 6042
  • Moderator Globalny
14-03-2020, 17:57
Przynajmniej ładnie wygląda, zresztą jak cała seria Sony z tamtego okresu.

To fakt brzydki nie był i miał zmotoryzowana kieszeń.
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

Mikita 11

  • 8 / 1014
  • Nowy użytkownik
12-02-2022, 16:30
Jestem nowy na forum i całkowicie zielony,więc nie wiem czy nie popełniam błędu podłączając się pod ten stary temat.Proszę o wyrozumiałość i pomoc.Na wystawce kupiłem ten deck,niestety mimo dobrego wyglądu okazał się całkowicie niesprawny,po włączeniu,szumi a następnie coś przeraźliwie piszczy a kieszeń się nie otwiera.W środku okazuję się,że ten długi pasek jest w całkowitym rozkładzie i można powiedzieć iż zawulkanizował się na małym kółku przy silniczku.Pozostałości paska usunąłem ,ile się dało bez demontażu mechanizmu.Nie wiem do czego służy drugi pasek,ten krótki,czy to napęd licznika?Bo jak sądzę elektryczne otwieranie kieszeni odbywa się poprzez 3-ci silniczek za pośrednictwem kółek zębatych.Proszę mnie oświecić,czy dobrze myślę?.Oglądając zdjęcie wyjętego mechanizmu zamieszczone przez Kolegę Moderatora,zastanawiam się czy można wymienić pasek napędowy odkręcając tą trójkątną srebrną blachę /3 wkręty/ bez demontażu całego mechanizmu kieszeni?W przypadku konieczności wyjęcia całego mechanizmu ,czy oprócz 2-ch wkrętów na górze,trzeba odkręcić wszystkie 4-ry wkręty na dole pod dolną pokrywą,czy tylko te 2 po skosie?Czy w ogóle mechanizm da się wyjąć jeżeli kieszeń się nie otwiera?

Hammer

  • 4863 / 2503
  • Ekspert
12-02-2022, 16:53
Jeśli się nie otwiera kieszeń to poświeć tam do środka jakoś i zobacz czy głowica nie jest podniesiona do góry i rolka nie opiera się o oś capstana, bo jeśli tak to będzie jeszcze rolka gumowa do wymiany, oprócz pasków, bo się odgniotła..
Aby się dało kieszeń otworzyć trzeba przesunąć funkcje mechanizmu
Może wystarczy na sucho bez włączania pokręcić tym dużym kołem zamachowym w prawo...patrząc jak na mechanizm na foto od tyłu, i jak zeskoczy funkcja , być może otworzysz wtedy kieszeń.kieszeń

Jesli bez prądu nie zaskoczy, to może po włączeniu prądu pokręć kołem i wtedy zeskoczy.

Być może tam być jakiś elektromagnes i należy go cyknąć i dopiero pokręcić kólkiem, nie pamietam tego mechanizmu już dokładnie, ale tak na pewno odblokujesz go.
Wszystko delikatnie i bez nerwacji.
Po zciągnięciu blachy z silnikiem można założyć pasek główny, wcześniej dokładnie oczyścić koło zamachowe i oś silnika z e starego paska i śladów, benzyna lub IPA , ja czasem drobniutkim papierkiem szlifuje aby zmatowić powierzchnie pod pasek, aby zmniejszyć poślizg paska.
Ten drugi pasek tez trzeba wymienić na nowy, zazwyczaj są sprzedawane kopmplety
« Ostatnia zmiana: 12-02-2022, 17:05 wysłana przez Hammer »

Hammer

  • 4863 / 2503
  • Ekspert
12-02-2022, 21:05
Zaraz coś pokaże w temacie, mam taki sam mechanizm w wersji z rewersem, ale to to samo tylko 1 capstan więcej i przełącznica reversu , nie ma znaczenia do wymiany pasków.

Link do galerii.
https://photos.google.com/share/AF1QipPZg4VqynOqMfSHuOeQKA7oqa1l3IWxjJOjlGD2o312GbeyIvbr1RugdJ6m8O1HtQ/photo/AF1QipM_bJDqb5tGDmMWXfXsFGi7O7xM3mWS3CCe8LX8?key=RDdBTnVPQzdrU0ZncWRzN0twSnhJVDlKOUhHOW9B

To taki sam mechanizm tylko jak widać płytka brązowa rewersu  i drugi capstan.
odkręcamy 3 śrubki, 2 czarne i jedna srebrna.
Delikatnie wyciągamy złączki - są mało trwałe i czasem lutowanie pęka co widac - zaznaczone strzałką, po skończonym montażu można podlutować dla spokoju.
KG Tto Twój capstan , kioło zamachowe główne i wyciągamy go do góry powoli, z drugiej strony ma taką podkładke mała plastykową , którą widac w kieszeni kasety, zaznaczyłem strzałką gdzie później się ją zakłada na ośke po montażu.

Teoretycznie główny płaski pasek możemy wymienić, ale niestety rozciąga się także i funkcyjny, taki mały po lewej górze.....

Mamy śrubki 4 5 ,6 i 7 , odkręcamy 4,5,6 a 7 zostaje na miejscu., bo trzyma reszte mechanizmu.

Delikatnie podnosimy jak widać płyte metalową z drukowaną i zębatke tą obok paskowe podważamy do góry, aby delikatnie wysupłąć pasek i tak samo go wsadzamy, uważając aby nie ubrudzić smarem !
Potem tą zębatke klik w dół.
Składamy z powrotem mechanizm.

Problem jest właśnie przy wymianie małego paska, aby nie rozruszać mechanizmu, który jest ustawiony, jeśli ruszysz zębatkami, zwłaszcza tą dużą funkcyjną to trzeba będzie mechanizm ustawiać wg wskaźników i instrukcji serwisowej
Mam nadzieje że się uda, strzałki oznaczają miejsca szczególne.

EDYCJA POSTU WCZEŚNIEJSZEGO
Poruszanie koła zamachowego nic nie da  bo on nie ma żadnej sterującej zębatki na osi.
Odblokowanie funkcji nastąpi jak założymy paski i mechanizm przełaczy się w pozycje stop.
Tu nie ma elektromagnesu.  Sorki za pomyłkę, tyle sprzetu sie robiło ze można pomylić.
Jak założysz pasek funkcyjny i pasek na capstan to powinny funkcje odpalić i odblokowac kieszeń
« Ostatnia zmiana: 12-02-2022, 21:44 wysłana przez Hammer »

Mikita 11

  • 8 / 1014
  • Nowy użytkownik
12-02-2022, 22:36
Dziękuję Koledze za szybką reakcję.Bezpośrednio po włączeniu decka słychać szum pracujących silników i można zauważyć,że obraca się kółko, które napędzałoby koło zamachowe gdyby założony był pasek.Aby ustalić jak działają pozostałe silniczki odłączyłem zasilanie głównego motorka i stwierdziłem,że uruchamia się na krótko któryś z pozostałych dwóch /albo obydwa/ po wciśnięciu klawisza Stop lub przycisku Open.Następnie odłączyłem zasilanie drugiego silniczka skrajnego z prawej strony patrząc od przodu.Po wciśnięciu w/w przycisków włączał się nadal trzeci silniczek,jednak w żadnym przypadku nie otwierała się kieszeń.Po wyłączeniu zasilania głównym wyłącznikiem Power któryś z silniczków pracuje jeszcze jakiś  czas zanim się wyłączy.Wciskanie innych przycisków funkcyjnych nie wywołuje żadnej reakcji.Zastanawiam się,czy problem z otwieraniem kieszeni nie powstał w momencie gdy ktoś nieświadomie próbował zamknąć ją siłowo.

Hammer

  • 4863 / 2503
  • Ekspert
12-02-2022, 22:47
Raczej nie , po prostu ktoś mógł włączyć go pasek zastartował i zdechł , w kazdym razie po założeniu pasków mozesz dopiero zacząć obdukcje.
Kaseta otworzy się jak mechanizm stanie w pozycji stop, Mały pasek steruje funkcjami więc musi być sprawny.
« Ostatnia zmiana: 12-02-2022, 22:52 wysłana przez Hammer »

Mikita 11

  • 8 / 1014
  • Nowy użytkownik
13-02-2022, 17:49
Ok dzięki,spróbuję wymontować cały ten mechanizm i dobrać się do pasków.Pod spodem trzeba wykręcić wszystkie 4 wkręty?Może Kolega zna właściwy rozmiar obydwu pasków?Na Ale ktoś sprzedaje te paski za 28zł para ale jak bym znał rozmiar to kupił bym zestaw 50 pasków różnych rozmiarów i próbował coś dopasować pozostawiając pozostałe paski do innych sprzętów.Zmierzyłem,że szerokość długiego paska wynosi 4 mm natomiast ten krótszy wydaje mi się ma przekrój kwadratowy ok 1x1 mm2?Takich też można kupić zestaw bodaj 10szt różnej długości.Warto kombinowac?

JaKub92

  • 1941 / 5689
  • Ekspert
15-02-2022, 13:58
Jeśli chcesz kupić zestaw 50 różnych pasków za grosze, to z góry odradzam. Chińszczyzna, która nadaje się może do sprawdzenia, czy magnetofon w ogóle ruszy. Lepiej kup już ten zestaw za 28 zł i będzie ok.
Otwieranie kieszeni jest z tego co pamiętam napędzane przez pasek, a piszczy Ci prawdopodobnie silnik, który steruje mechanizmem - kropla oleju do tulejki i będzie ok.
Analogowa Grupa Wywrotowa. JaKub

nano

  • 9079 / 5195
  • Ekspert
15-02-2022, 14:17
mikita....rowniez odradzam jakies   cyrki z paskami
jelsi juz zabierasz sie do roboty zrob pozadnie lub  polegniesz
ale my wtedy powiemy ze  wsio co mogles dobrze zrobiles
to tez jest duzo warte




jak zobaczymy jakies paski z majtek to bedzie  krzyk  ostrzegam


PS  zly pasek to  falowanie  muzy  uwierz nam
poskladasz ruszy ale nie da sie tego sluchac i na nowo robota
« Ostatnia zmiana: 15-02-2022, 14:20 wysłana przez nano »

Hammer

  • 4863 / 2503
  • Ekspert
15-02-2022, 17:29
paski chińskie ....żebyście nie byli zdziwieni jaki to biznes na alle kupują takie zwitki i pojedynczo sprzedają za krocie.
A wspaniały sprzedawca pasków wiemy kto, kupuje nie w N........ch tylko polskiej hurtowni.....przez przypadek dostałem w oryginalnym opakowaniu....takie czary.
Chińczyki są albo mało ciągliwe co skutkuje z czasem pękaniem na kawałki, albo guma się rozjedzie za chwile, zależy z jakich opon była robiona.....na suche czy mokre warunki heheheheheh

AUDIOTONE

  • 9888 / 6042
  • Moderator Globalny
15-02-2022, 19:30
A wspaniały sprzedawca pasków wiemy kto, kupuje nie w N........ch tylko polskiej hurtowni.....przez przypadek dostałem w oryginalnym opakowaniu....takie czary.
Nie tylko Ty widzę dostałeś takowe... :) Ja osobiście nie ale znam kogoś kto też takie opakowania z znanej hurtowni otrzymał... i "sprawa się rypła". (że tak brzydko powiem)
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

artekk

  • 1699 / 6089
  • Ekspert
15-02-2022, 22:27
Kilkaset % przebitki, to ostatnio norma jeśli idzie o paski i rolki.
Trzeba szukać i nie dać się naciągać amatorom szybkiej i łatwej kasy z allegro i ebay. Biorą od większych dostawców części elektronicznych i z Chin, to żadna tajemnica. Cwaniak z ebay szlifuje rolki do pożądanych rozmiarów. Zresztą przed jego rolkami na metalowych rdzeniach przestrzegano już na tapeheads. Podejrzane praktyki w temacie rolek stosował też znany sprzedawca z Małopolski.
W cenie jednego paska uważnie szukając w sklepach elektronicznych można kupić kilka, z których dopasuje się właściwy, bo np. rodzimy sprzedawca za ciężką kasę sprzedaje niekoniecznie dopasowane, a najczęściej za ciasne szczególnie do mechanizmów dual capstan. A tajemnicą nie jest jakie są skutki uboczne takiej jazdy na dłuższą metę na zbyt ciasnym pasku.
Niewykorzystane paski i tak prędzej, czy później zamontujemy do innych złomków. Tyle w temacie.
Analogowa Grupa Wywrotowa. Arturo

JaKub92

  • 1941 / 5689
  • Ekspert
16-02-2022, 20:34
paski chińskie ....żebyście nie byli zdziwieni jaki to biznes na alle kupują takie zwitki i pojedynczo sprzedają za krocie.
A wspaniały sprzedawca pasków wiemy kto, kupuje nie w N........ch tylko polskiej hurtowni.....

Już od dawien dawna nie pisze, że to paski z Niemiec ;) Jest obecnie dwóch sprzedawców i nie narzekam na nich, oprócz jednej wpadki, gdzie paski rozleciały się na kawałki po półtorej roku - ale napisałem z informacją, że sprzedał mi szajs, po czym wyjaśnił, że zmienił dostawcę bo wtedy była lipa i za pół ceny sprzedał nowy komplet. Jak na razie jest OK.

W cenie jednego paska uważnie szukając w sklepach elektronicznych można kupić kilka, z których dopasuje się właściwy, bo np. rodzimy sprzedawca za ciężką kasę sprzedaje niekoniecznie dopasowane, a najczęściej za ciasne szczególnie do mechanizmów dual capstan. A tajemnicą nie jest jakie są skutki uboczne takiej jazdy na dłuższą metę na zbyt ciasnym pasku.
Niewykorzystane paski i tak prędzej, czy później zamontujemy do innych złomków. Tyle w temacie.

Zgadzam się i też do niedawna dobierałem w sklepie. Problem tylko w tym, że ten sklep już przestaje zaopatrywać się w paski, a w okolicy był jedyny od lat :( Niektóre paski też miał już kiepskiej jakości - te były z kolei za twarde i za mało rozciągliwe! Nie tak dawno kiedy próbowałem coś u niego dobrać powiedział mi, że sprowadził ostatnio trochę pasków, ale jak zobaczył jakość, nawet ich nie wystawił w sklepie. Pokazał mi je i to były prawdopodobnie te same, które są za grosze w kompletach na alegroszu. Te od dwóch w.w. sprzedawców to klasa przy tej chińszczyźnie ze śliskiej, rozciągliwej gumy, więc co zostaje?... :(

Dlatego koledze Mikita 11 też polecam wziąć po prostu komplet pasków do tego SONY i magnetofon przynajmniej będzie działał poprawnie, a nie będzie rozczarowania chińską gumą. A skoro kolega dopiero zaczyna zabawę z naprawą decków, to na początek będzie w sam raz.
« Ostatnia zmiana: 16-02-2022, 20:38 wysłana przez JaKub92 »
Analogowa Grupa Wywrotowa. JaKub