Samsung SQC Aiwa 810, level ustawiony na +2, Bias -8 i kopia jest zgodna z oryginałem, magnetofon nie grzebany.
Fine Arts , level - nie ma pokrętła, Bias na 0, widać spadek właśnie o ok 1,5-1,8 dB source/tape co odpowiada temu co na Aiwie.,
Konica XR-1 Aiwa 810 level + 0.5, bias - 8 , FA CF-4 bias -minus druga kropka, levela pokrętła brak, ale pokrywa sięz odczytem jak w Aiwie, trza by podbić o ok niecałe 1 db.
Tdk T1 level na 0, bias -8
Sony Fx czerwona podobnie jak TDK T1, BIAS NA -12, LEVEL +0.2
Maxell UE zielony cały bias -13, level 0
B&S Bias -8, level 0
TDK D różowa level na ok 0, bias -12
Goldstar DJ LEVEL +0,6, BIAS -8
Fuji DR 1 SLIM, LEVEL +0,7, BIAS -8
SKC GX LEVEL +0,2, BIAS -12
General normal jak wyżej
Tak mniej więcej na szybko sprawdziłem najtańsze kasety jakie mam dostępne, jest tego więcej ale czasu mi sie nie chce marnować.....na sprawdzenie innych...
Jak widać wszystkie w podobnym zakresie się mieszczą.
Aiwa jest akurat pod tym względem gorsza od Sony 670, ale taki miałem pod ręką.
Sprawdzałem na tym samym nagraniu Yello - who's gone i na słuchawkach dobrych.
Jednakże widać różnice w dynamice co jest związane z biasem też, i pasmem przeniesienia przez taśmę.
Najlepiej wg mnie w dynamice siadła Fuji DR1.
ALE MIEJMY NA UWADZE ŻE TO TANIE KASETY PODSTAWOWE i da się na nich nagrywać.
Większość tych kaset sprawdzałem na autokalibracji Kenwood 3060 i spokojnie je robił dobrze.
Oczywiście wszystko też zależy od stanu taśmy , przechowywania itd, taśmy miałem już uzywane , raz nagrane ze 20 lat temu....
Porównanie? TDK SA taka standardowa ma ustawienia 0/0, ale dynamika sporo większa w odsłuchu.
p.s.
Aiwa 810 ma ustawienia max level +-5, bias +-20, więc kasety mieściły się spokojnie.