Audiohobby.pl

Wymiana silnika pomocniczego (idler) w mechanizmach SANKYO

artekk

  • 1694 / 5850
  • Ekspert
11-01-2020, 18:14
I ja znalazłem fotki :) Tak to mniej więcej wyglądało :
1. Zwalamy napęd DD - trzeba wykręcić bodajże cztery śruby z przodu mechanizmu :

« Ostatnia zmiana: 11-01-2020, 18:52 wysłana przez artekk »
Analogowa Grupa Wywrotowa. Arturo

artekk

  • 1694 / 5850
  • Ekspert
11-01-2020, 18:16
2. zwalamy talerzyki :
Analogowa Grupa Wywrotowa. Arturo

artekk

  • 1694 / 5850
  • Ekspert
11-01-2020, 18:22
3. odlutowujemy zasilanie silnika i odkręcamy nakrętkę i śrubę  mocujące stelaż z silnikiem, demontujemy stelaż. Uwaga na mosiężną nakrętkę, która jest pod plastikiem hamulców, pełni ona rolę dystansu i prawie zawsze wyleci. Gdy nie zamontujemy jej na miejscu, hamulce szpulek mogą nie działać prawidłowo :
« Ostatnia zmiana: 11-01-2020, 19:01 wysłana przez artekk »
Analogowa Grupa Wywrotowa. Arturo

artekk

  • 1694 / 5850
  • Ekspert
11-01-2020, 18:31
4. demontujemy silnik ze stelaża, a z silnika zespół idlera. W tym egzemplarzu BX300 ktoś wymienił fabryczny układ napędowy szpulek poprzez idler gumowy na przekładnię zębatą. Można też zdjąć permalojowy ekran z oryginalnego silnika, żeby przełożyć na chińczyka oraz zmierzyć i zaznaczyć na ośce miejsce do obcinki (chiński zamiennik posiada nieco dłuższą ośkę).
 
Analogowa Grupa Wywrotowa. Arturo

artekk

  • 1694 / 5850
  • Ekspert
11-01-2020, 18:40
Efekt końcowy :
Analogowa Grupa Wywrotowa. Arturo

artekk

  • 1694 / 5850
  • Ekspert
11-01-2020, 18:50
Robiłem taką operację z tego co pamiętam w trzech BX300, dwóch Harmanach CD491 i Onkyo jakimś. Jeszcze kilka fotek z Harmana, piękne starsze Sankyo z elektromagnetycznymi hamulcami szpulek. Jest cichsze od tych Sankyo hamowanych pozytywką i hamulcami plastikowymi.

Analogowa Grupa Wywrotowa. Arturo

AUDIOTONE

  • 9375 / 5803
  • Ekspert
11-01-2020, 19:49
Oczywiście mówimy tutaj o wymianie oryginalnego silnika pomocniczego w mechanizmie Sankyo (asygnowanego także jako Nakamichi BFS7B-12 używanego w Nakach). A chiński silnik to RF-500TB-1256 z długa ośką.
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

Eto111

  • 24 / 1223
  • Użytkownik
25-11-2020, 20:12
Panowie takie pytanie amatora, jak to zdjąć z osi silnika?

AUDIOTONE

  • 9375 / 5803
  • Ekspert
25-11-2020, 22:16
Powyżej Artur wkleił zdjęcia jak wygląda mechanizm idlera już rozebrany części... ;) Jest to oczywiście montowane na wcisk.
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

Eto111

  • 24 / 1223
  • Użytkownik
25-11-2020, 22:32
Zdjęcia widziałem, tylko nie byłem pewien, czy się to odkręca, ma jakieś zabezpieczenie, czy po prostu ściąga.

Eto111

  • 24 / 1223
  • Użytkownik
05-12-2020, 16:00
Po dłuższej przerwie wróciłem do naprawiania mojego CR-3, a właściwie do silnika od idlera (chociaż akurat tutaj go nie ma :-) ). W innym wątku pisałem, że magnetofon wciągał kasetę. Idąc tropem z tego forum, wymieniłem pasek od hamulca, niestety nie pomogło. Zauważyłem też, że prawa rolka o ile nie było kasety kręciła się bez problemu, to z kasetą co raz częściej, nawet w ogóle nie ruszała. Tak więc rozebrałem mechanizm wyciągnąłem silnik ( nie reagował po podłączeniu do baterii), wyczyściłem, posmarowałem i zaczął chodzić. Niestety po złożeniu wszystkiego do kupy, problem się powtórzył. Znowu nie kręci prawa rolka, ale tylko z kasetą. Bez kasety śmiga. Zrobiłem też taki eksperyment :-), że bez kasety przytrzymałem delikatnie rolkę palcem. Mechanizm się wyłączył, a następnie gdy próbowałem go włączyć nie reagował. Dopiero po przekręceniu palcem tej zębatki (zamiast idlera) silnik ruszał. Rozpisałem się, a pytanie jest proste. Czy silnik jest do wymiany, czy może przyczyna leży gdzieś indziej?

AUDIOTONE

  • 9375 / 5803
  • Ekspert
05-12-2020, 17:40
Silnik idlera do wymiany, nic innego.
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

Hammer

  • 4654 / 2264
  • Ekspert
05-12-2020, 19:56
a jak go rozbierałeś i czyściłeś, styki nadawały się jeszcze ? były ładne, równe ?
w sumie nie ma elektroniki to nie ma tam co się popsuć oprócz styków i szczotek łożyskowania ?
« Ostatnia zmiana: 05-12-2020, 20:00 wysłana przez Hammer »

AUDIOTONE

  • 9375 / 5803
  • Ekspert
05-12-2020, 20:06
Jedno co mi przychodzi do głowy, to że szczotki ulegają wytarciu (zużyciu), przez co kontakt z komutatorem jest niedokładny lub utrudniony. Ale to częsta usterka silnika idler-a w mechanizmach Sankyo. Po wymianie silnika na nowy wszystko wraca do normy.
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

Eto111

  • 24 / 1223
  • Użytkownik
05-12-2020, 20:31
Ciężko mi powiedzieć coś o stanie szczotek, bo nie mam doświadczenia w tym temacie, ale według mnie wyglądają lepiej niz te ze zdjęć z wątku o CR-4 . Na pewno było już w nim coś grzebane, widać to po obudowie silnika. Ale mniejsza z tym, kupiłem zastępczy silniczek, zobaczymy co bedzie po wymianie.