Audiohobby.pl

Kenwood KX-880HX

Hammer

  • 5285 / 2869
  • Ekspert
27-01-2023, 19:06
musisz wypruć cały mechanizm na wynos , podlączyć jak to na filmach, zciągnać osłonę mechanizmu z przodu i będzie widać co i ja.
Artek pisał żebyś do niego napisał

silny11

  • 92 / 1323
  • Użytkownik
27-01-2023, 19:19
Napisałem, ale pytam czy przypadkiem to coś łatwego do ogarnięcia samemu.

Hammer

  • 5285 / 2869
  • Ekspert
27-01-2023, 19:31
Ja mam tylko te wersje z idlerem  niestety i się pomyliłem w literkach, a że to mechanizmy Sankyo to w pewnym momencie rezygnowano z idlera na rzecz kółka zębatego, podobnie jak w Nakach a nawet był w sprzedazy kit serwisowy do podmianki.

silny11

  • 92 / 1323
  • Użytkownik
27-01-2023, 20:13
Ale przy Was nawet idzie się czegoś nauczyć, także dzięki za porady.

RetroTape

  • 832 / 1379
  • Ekspert
28-01-2023, 16:17
Doś obszerny artykuł z naprawy tego modelu i sporo ciekawych informacji, a nawet recenzji z gazet można zobaczyć tutaj: https://audiochrome.blogspot.com/2019/12/restoring-kenwood-kx-880hx-cassette-deck.html

silny11

  • 92 / 1323
  • Użytkownik
30-01-2023, 15:56
Takie pytanie trochę niezwiązane z tematem. Czy taśma zostawiona w kieszeni magnetofonu na dłuższy czas może się rozmagnesować na przykład od głowicy w tym miejscu?? Szczególnie jeśli na PAUSE zostawimy.

Hammer

  • 5285 / 2869
  • Ekspert
30-01-2023, 16:23
chyba nie

jajen

  • 33 / 38
  • Nowy użytkownik
07-11-2025, 16:06
Czy jest jakaś sprawdzona metoda na zwolnienie otwierania kieszeni w tym modelu? Wyskakuje jak szalona.

AUDIOTONE

  • 10980 / 6408
  • Moderator Globalny
07-11-2025, 23:01
Czy jest jakaś sprawdzona metoda na zwolnienie otwierania kieszeni w tym modelu? Wyskakuje jak szalona.
Z tego co pamiętam, to cylinder musi być w miarę szczelny by tłok się wysuwał powoli. Z tyłu cylindra jest śruba do regulacji.
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

jajen

  • 33 / 38
  • Nowy użytkownik
07-11-2025, 23:33
Dzięki za podpowiedź. Znalazłem na YT , że główny problem stanowi sparciała uszczelka tłoczka. Wtedy regulacja śrubką na niewiele się zdaje.  Trzeba uszczelkę tłoczka zastąpić jakiś oringiem podobnej wielkości.

Hammer

  • 5285 / 2869
  • Ekspert
07-11-2025, 23:58
Dzięki za podpowiedź. Znalazłem na YT , że główny problem stanowi sparciała uszczelka tłoczka. Wtedy regulacja śrubką na niewiele się zdaje.  Trzeba uszczelkę tłoczka zastąpić jakiś oringiem podobnej wielkości.

Tam jest uszczelka kołnierzowa, oring raczej nie działa tak samo

jajen

  • 33 / 38
  • Nowy użytkownik
08-11-2025, 00:23


Cytuj
Tam jest uszczelka kołnierzowa, oring raczej nie działa tak samo

Tylko gdzie dostać taką uszczelkę?

Hammer

  • 5285 / 2869
  • Ekspert
08-11-2025, 12:32


Cytuj
Tam jest uszczelka kołnierzowa, oring raczej nie działa tak samo

Tylko gdzie dostać taką uszczelkę?
nigdzie\

Możesz spróbować tak, wyciągnij całą pompke delikatnie wyciągnij tłoczek, wyczyść w środku i potem wlej ociupinke bardzo gęstego olej np 85w140 taki jak stosuję do toków w komorze powietrznej amortyzatorów rowerowych czy moto , włóż toczek, daj kapke tego oleju z drugiej strony i rozruszaj pomału, może to coś da. uszczelki są na tyle miniaturowe e nie da się ich wykonać na maszynach.
Oryginalnie tam w środku praktycznie jest sucho albo polizane.
« Ostatnia zmiana: 08-11-2025, 13:36 wysłana przez Hammer »

jajen

  • 33 / 38
  • Nowy użytkownik
08-11-2025, 12:57
Rozebrałem tłoczek i na oko ta uszczelka jest w niezłej kondycji. Więc wyczyściłem izopropanolem  wszystko. Dałem gęstego oleju jak radziłes (akurat miałem do amortyzatora rowerowego) ale efekt żaden. Więc wyczyściłem jeszcze raz i złożyłem na sucho. Śrubkę dokręciłem do konca na wszelki wypadek. Tym razem jest jakiś efekt zwolnienia. Kieszeń nie odskakuje. Nie jest to płynne powolne otwieranie ale przynajmniej nie szarpie. PS. Czy w Naku BX150 też jest taka pompka czy tam jest to inaczej rozwiązane (bo w drugim magnetofonie mam ten sam problem)

Hammer

  • 5285 / 2869
  • Ekspert
08-11-2025, 13:31
Olej do amora normalny jest za rzadki  5-20W, ja pisałem o oleju 85w140 który jest kosmicznie gęsty pracuje tylko w tłokach powietrznych.
Są dwa rodzaje pompki, amora czy spowalniacze jak to się mówi, jedn model wzdłużny a drugi na kole zębatym w nowszych, w nakach była pompka podłóżna z boku jak pamiętam.
« Ostatnia zmiana: 08-11-2025, 13:36 wysłana przez Hammer »