Audiohobby.pl

SONY

Wojciech7

  • 1803 / 1306
  • Ekspert
14-09-2024, 19:25
Z drugiej strony na taśmie łączącej jest  widoczna cyfra 11. Co ona może oznaczać-?
Może lepiej nie dociekać/interesować się tym bo mogą być kłopoty...(sprawa dla prywatnego dedektywa/kontrwywiadu)--hehehe....

RetroTape

  • 637 / 1015
  • Ekspert
14-09-2024, 19:39
Może to oznaczać taśmę BASF/Emtec w środku, żadna inna firma z tego co wiem nie używała sklejki z numerkami. Chyba, że kupili samą sklejkę, a taśma jest z innego źródła ;)

JaKub92

  • 1941 / 5691
  • Ekspert
18-09-2024, 02:51
No tak, ale niestety te Sony z Meksyku to już katastrofa. Na 10 które miałem tylko 3 nie miały "drop-outów". Problemy z kalibracją to norma, raz się da raz nie. Może akurat mi trafiły się takie nędzne taśmy. Mówię oczywiście o nowych ledwo co rozpakowanych. Zresztą wewnątrz to już chyba nawet nie taśma Sony z tego co pamiętam.

Problemów z drop-out'ami raczej nie zauważyłem (choć dawno już nie miałem w rękach tych SONY z Meksyku), ale zniechęciłem się do nich szybko przez wady mechaniczne. Miękka/giętka obudowa, folia ślizgowa bez wytłoczki, taśma układa się nierówno, przez co później ciężko chodzi. Był też FX z tej "Meksykańskiej" serii - raczej rzadko spotykane, ale miałem kiedyś. No i oczywiście UX-S, gdzie sama taśma jest niczego sobie, ale obudowa nie ma nic wspólnego z prawdziwym UX-S. Do tego cała mocno ciemna i bez okienka, więc taśmy praktycznie nie widać, a wkładka nie różni się niczym od pozostałych z Meksyku - czyli kawałek matowego papieru z szarym nadrukiem . Jednym słowem - BIEDA :(
Analogowa Grupa Wywrotowa. JaKub

RetroTape

  • 637 / 1015
  • Ekspert
18-09-2024, 13:48
Rzeczywiście są problemy z dropami na tych Soniaczach, tylko nie zawsze da się je wychwycić przy nagrywaniu muzyki. Włączając nagrywanie jakiegoś tonu, choćby 1 kHz, widać że są utraty poziomu w sygnale. Zazwyczaj na początku i przy końcu taśmy. Testowałem ich dość sporo i praktycznie każda je miała. Natomiast przeważnie są tak małe, że można sobie coś na nich nagrać i nie słychać zbytnio przy słuchaniu. Jakby się uprzeć, można wyciąć kawałek taśmy na początku i będzie ok, bo im bliżej środka tym lepiej ;)

JaKub92

  • 1941 / 5691
  • Ekspert
18-09-2024, 16:10
Początki taśmy zawsze szybciej się zużywają/uszkadzają, więc szkoda się bawić w wycinanie, tylko lepiej w takim przypadku zostawić trochę wolnego miejsca. Ja zwykle pierwsze 15-20 sekund zostawiam wolne, nawet na dobrych taśmach. Odczekam aż ten kawałek sobie przejdzie i dopiero włączam 'play' na odtwarzaczu CD, czy tam opuszczam igłę w przypadku nagrywania z gramofonu.
Analogowa Grupa Wywrotowa. JaKub

RetroTape

  • 637 / 1015
  • Ekspert
18-09-2024, 18:07
Niestety problem występuje na kilku minutach taśmy, więc zostawienie pustego miejsca jest trochę słabe. Można co najwyżej napisać na wkładce, że nagranie rozpoczyna się po dłuższym czasie.

AUDIOTONE

  • 9890 / 6044
  • Moderator Globalny
18-09-2024, 20:11
Można co najwyżej napisać na wkładce, że nagranie rozpoczyna się po dłuższym czasie.
Robię właśnie tak, ale tylko na jakiś bardzo dobrych i rzadkich taśmach, gdzie właśnie jest "uszkodzony" początek.
Ponieważ szkoda mi "utylizować" jakąś super kasetę, gdy tylko kilkanaście lub kilkadziesiąt sekund kasety jest "zmęczone".
Pisze "start po 1 minucie" i mam pewność, że jest ok.
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

JaKub92

  • 1941 / 5691
  • Ekspert
18-09-2024, 20:42
Też nigdy nie marnuję kaset, które są w ładnym stanie, ale tylko w niewielkiej części uszkodzone - nawet jeśli jest to w środku taśmy, to nagrywam na tym normalnie i trudno... Obecnie nie możemy za bardzo wybrzydzać, zwłaszcza dobrymi kasetami ze starszych lat.
Analogowa Grupa Wywrotowa. JaKub

AUDIOTONE

  • 9890 / 6044
  • Moderator Globalny
16-10-2024, 23:17
Kilka ciekawych Sony ;-)
Różne długości HF-X, lata 1986-87 rynek Japoński.
http://vintagecassettes.com/sony/sony_files/jsony86.htm

cdn....
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

AUDIOTONE

  • 9890 / 6044
  • Moderator Globalny
16-10-2024, 23:29
I następne, niestety bez wkładek.
1. HF-ES 46 , lata 86-87, rynek Japoński
http://vintagecassettes.com/sony/sony_files/jsony86.htm

2. HF-ES46 i 90, lata 85, rynek Japoński
http://vintagecassettes.com/sony/sony_files/jsony85.htm

cdn....
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

AUDIOTONE

  • 9890 / 6044
  • Moderator Globalny
16-10-2024, 23:43
HF-Pro nigdy nie za wiele, kilka modeli z rynku Japońskiego ;-)

1. HF-Pro60 (biała) 1985 rok.
http://vintagecassettes.com/sony/sony_files/jsony85.htm

2. HF-Pro60 1988 rok.
http://vintagecassettes.com/sony/sony_files/jsony88.htm

3. HF-Pro60 1989 rok.
http://vintagecassettes.com/sony/sony_files/jsony89.htm

I na dodatek:
4. UX-Pro90 także z rynku Japońskiego z 1988 roku.
http://vintagecassettes.com/sony/sony_files/jsony88.htm
« Ostatnia zmiana: 16-10-2024, 23:46 wysłana przez AUDIOTONE »
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

AUDIOTONE

  • 9890 / 6044
  • Moderator Globalny
17-10-2024, 00:03
I to już "prawie" ostatnie SONY z dostawy ;-)

1,2. ES-1 100 i 54 rocznik 1991 rynek Japoński
3,4. ES-2 46 i 60 rocznik 1991 rynek Japoński
http://vintagecassettes.com/sony/sony_files/jsony91.htm
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

AUDIOTONE

  • 9890 / 6044
  • Moderator Globalny
17-10-2024, 00:07
I na koniec.
ES-II 60 z roku 1992, rynek Japoński.
http://vintagecassettes.com/sony/sony_files/jsony92.htm
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.

AUDIOTONE

  • 9890 / 6044
  • Moderator Globalny
23-11-2024, 15:22
Udało mi się trafić używaną pierwszą wersję Metal Master z 1988 roku.
Miałem już swoją starą Metal Master ale z rocznika 1990-92. Teraz mam obie, cieszą oko ;-)

SONY 1988 Europa :

http://vintagecassettes.com/sony/sony_files/esony88.htm

SONY 1990-92 Europa :

http://vintagecassettes.com/sony/sony_files/esony90.htm

Pozostało mi tylko trafić UX-Master i Super Metal Master, ale ceny za używki są hm.... lekko zaporowe.
« Ostatnia zmiana: 23-11-2024, 15:25 wysłana przez AUDIOTONE »
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Wojtek.