Nie no Bawolek teraz to mnie rozbroiłeś. Najgorszą plagą są byli użytkownicy Altusów - ci zadowoleni i ci niezadowoleni :)
Zamieściłem wykres symulacji żeby wykazać, że tuba nie powoduje „altusowego” brzmienia, a wykres charakterystyki wskazuje na dobre przenoszenie impulsów przez głośnik niskotonowy. Zawsze można zatkać BR i już masz hi-endowy impuls :)
Vif i Seasów też używam. Różnica między kopułkami Seasa czy Vify, a Tonsila jest taka, że Tonsile nie plumkają i trzeba je odcinać wyżej. Chyba że ktoś nie umie zrobić zwrotnicy albo ma cos ze słuchem to wtedy nawet Vifa PL mu „szeleści” jak jednemu mega-konstruktorowi z forum „audio stereo” :)
Jak dotąd wysokotonowe Tonsile zapewniały mi dobre wrażenie wypełnienia pasma w okolicach podziału przy niższym cięciu niż zalecane przez Tonsil w porównaniu z Vifą PL i nie gorsze w porównaniu z aluminiowym Seasem z ograniczeniem rozdzielczości detali ale znosna barwą dzwięku (np. PL27tg35-06 mimo rezonansu 750Hz nie radzi sobie przy podziale poniżej 2,5kHz - brakuje jej wypełnienienia i muzyka nie jest nasycona). A GDWT 12-19/150 z wysokimi tonami obchodzi się delikatnie i nic tam nie piszczy jeśli się go do tego nie zmusi. Za to produkuje charakterystyczna „tubową” barwę i taki właśnie był motyw użycia dużej tuby.
O tym czy proponowany przeze mnie zestaw będzie „mulił” to się można przekonać po jego złożeniu. A na razie wytłumaczyłem jaki efekt zamierzałem osiągnąć - zestaw ma GRAĆ… Plumkają i cykają wszystkie chińsko-angielskie komercyjne popierdułki w cenie od 1000 PLN, nie ma sensu powielać brzmienia, które można kupić w sklepie.
Forumowa kolumna ma być DOSTĘPNA. Dayton jRS225 est fajny (wg mnie RS180 w BR jednak fajniejszy bo mniejszy) ale nawet gdybyśmy zaproponowali budowę zaawansowanego kitu z Mak K’s Speaker Pages, to uzyskamy jeszcze lepszą audiofilsko plumkajacą kolumnę tyle że większą i droższą od podobnie plumkających produktów sprzedawanych w sklepach… A na samym początku wątku - przypomnę, chodziło o jakieś zmaterializowanie zachwytów nad quasi estradowymi rozwiązaniami WLM-a, którym jest bliżej do Tonsila niż Daytona. To zupełnie inny przedział cen - choć jeśli się kupuje WLM w sklepie to rzeczywiście tego może być nie widać :)))
Dla fanów dużych podstawkowców mam też projekt na GDN 20/100/3 i GDWK 10/80/2 (specjalnie, a co! GDWK można łatwo wymienić na Seasa nawet nie kombinując w zwrotnicy). Albo tubowiec do tego – na pewno zagra oryginalnie a może nawet ekscytująco. Jak dokładnie - może jak nigdy nie wprowadzona do sprzedaży wersja pasywna AMS-1, a może jak Tesla ARZ za 30 złotych :)))
PS. Nie HP - jak widzisz koledzy drepcza w miejscu i kręca się za własnym ogonem wymyślając cuda na kiju których nigdy nikt nie zrealizuje... W wolnej chwili wkleje kilka swoich pomysłów planów zwrotnic i obudów, ale widząc to sejmikowanie i tokowanie jakoś nie chce mi sie nawet sprawdzać w realu tych koncepcji... chociaz do niektórych eksperymentów mam prawie wszystko pod ręką.