Audiohobby.pl

EMS LB 12 w nowym OB

meloV8

  • 1552 / 5833
  • Ekspert
23-10-2018, 15:33
Jeszcze kilka zmian i będą z tego przyzwoite głośniki ( większy bas i dopałka na wysokie ).
Tak sądzisz? Nie przewiduję "dopałki" .... A większy bas? Już jest 15 cali ... Czy w konkretnym pomieszczeniu 18 da AŻ TAKĄ różnicę, by wyrównać dodatkowe kilkaset zł?

Tak sądzę. W kategorii estradowych tłuczków, 18 cali będzie miało niższy rezonans i dużo większe Sd, co jest sprawa kluczową w dipolach. Co do dopałki góry również podtrzymuje słowo. Każdy głośnik szerokopasmowy tej wielkości jest cienki na wysokich tonach.

wally

  • 173 / 2762
  • Aktywny użytkownik
24-10-2018, 12:44
Jeszcze kilka zmian i będą z tego przyzwoite głośniki ( większy bas i dopałka na wysokie ).
Tak sądzisz? Nie przewiduję "dopałki" .... A większy bas? Już jest 15 cali ... Czy w konkretnym pomieszczeniu 18 da AŻ TAKĄ różnicę, by wyrównać dodatkowe kilkaset zł?

Tak sądzę. W kategorii estradowych tłuczków, 18 cali będzie miało niższy rezonans i dużo większe Sd, co jest sprawa kluczową w dipolach. Co do dopałki góry również podtrzymuje słowo. Każdy głośnik szerokopasmowy tej wielkości jest cienki na wysokich tonach.
Akurat rozpatrywane przeze mnie głośniki: Acoustic Elegancję Dipole 15 i Dipole 18 nie potwierdzają Twojej tezy - FS Dipole 15 jest NIŻSZE niż Dipole 18. Różnica jest faktycznie w powierzchni głośnika ... I to dość spora.
Natomiast co do góry ... Nie brakuje mi jej. I nie podejmowałem żadnych działań w celu zwiększenia ilości góry EMS-a. Natomiast bardziej zajęła mnie kwestia propagacji góry ... i stąd zmiana dyfuzora w stosunku do oryginalnego. Okazało się to bardzo dobrym ruchem. Poprawa ( czy może raczej zmiana charakteru) ;) emisji stała się tym bardziej słyszalna im z większej odległości całość jest słuchana. Nie zmienia to jednak faktu że "góry" nie brakuje (przynajmniej mnie)
« Ostatnia zmiana: 24-10-2018, 12:57 wysłana przez wally »

meloV8

  • 1552 / 5833
  • Ekspert
24-10-2018, 13:59
Nie potwierdza, ponieważ są to głośniki o zupełnie innym zawieszeniu. Fs jest tutaj podobny, bo 15 ma bardziej podatne zawieszenie z pianki, a 18 mniej podatne z płótna, ale 18 uzyskuje wyższą efektywność.. Sumarycznie przewaga jest nie tylko w Sd ale i w efektywności.
Natomiast to co pisałem o samej wielkości nadal jest prawdą, jeśli patrzymy na głośniki pod katem tej samej budowy. Większy głośnik będzie miał niższy rezonans ( większa masa drgająca ).

Góry może nie brakować, ale nie osiągnie ona jakości głośników wyskotonowych.  Fizyka.

wally

  • 173 / 2762
  • Aktywny użytkownik
24-10-2018, 20:33
Nie potwierdza, ponieważ są to głośniki o zupełnie innym zawieszeniu. Fs jest tutaj podobny, bo 15 ma bardziej podatne zawieszenie z pianki, a 18 mniej podatne z płótna, ale 18 uzyskuje wyższą efektywność.. Sumarycznie przewaga jest nie tylko w Sd ale i w efektywności.
Natomiast to co pisałem o samej wielkości nadal jest prawdą, jeśli patrzymy na głośniki pod katem tej samej budowy. Większy głośnik będzie miał niższy rezonans ( większa masa drgająca ).

Góry może nie brakować, ale nie osiągnie ona jakości głośników wyskotonowych.  Fizyka.
Pożyjemy, zobaczymy co będzie ;)

lancaster

  • Gość
24-10-2018, 21:01
ostatnio odnośne klasycznych kopulek i fizyki mam ciekawe (dla mnie) przemyslenia, musialbym kiedys zrobic test pod katem jak wysoko trzeba glosnik 1 cal grajacy direct puscic zeby skala przykladowo talerzy perki czy strun byla wiarygodna albo przynajmniej nie krojona ewidentnie.
Przewymiarowywujac calosc w dól łaczac z nieduzym midbasem dostajemy ciaglosc i spojnosc, natomiast instrumenty za cholere  nie odzywaja sie swoim charakterem. Na szczescie rynek przywykł i skupia sie na "smaczkach" ;-)


a co do rezonansu glosnikow  tak nie robi sie bo glosnik "tej samej budowy" z wiekszym mms bedzie mial nizej rezonans i bedzie wiekszym wołem zarazem i wcale nie dlatego ze bedzie miał "lepszy/nizszy bas" tylko dlatego ze bedzie mial gorsza relacje mms/BL albo mniejszy xmax i raczej nizszy qts albo wcale nie wyzsza efektywnosc bo wyzsze rdc. Dwie ostatnie opcje dla zmiany fi drutu, wiec w zasadzie budowa juz nie ta sama.

Zreszta "wyprodukowanie basu" widzianego mikrofonem i odtworzenie charakteru instrumentu z dolu pasma to dwie zupelnie rozne sprawy, dlugi temat. Generalnie male glosniki jak dla mnie nie posiadaja zdolnosci nawet w stadzie dowolnej wielkosci. Impreza na moje ucho zaczyna sie od 12 cali :-)

dlatego nie dziwie sie wallyemu ze dobrze mu sie slucha jego EMSa, choc pewnie bedzie lepiej calosciowo jak od dolu dojdzie co nieco ;-) Gora pasma jak dla mnie jest pierwsza rzecza ktora bym sobie odpuscil gdyby trzeba bylo rezygnowac z jakiegos fragmentu pasma przy sluchaniu muzyki. Nie poszedlym tez raczej na deal góra vs skala/bryla.
Indywidualne preferencje, bez orzekania co lepsze. Zalezy dla kogo.

meloV8

  • 1552 / 5833
  • Ekspert
24-10-2018, 21:34
Oczywiscie, ze nie bedzie dokladnie tej samej budowy. Uzylem tutaj skrotu myslowego. Natomiast mozna podac za przyklad glosniki z okreslonej serii. I tak najtanszy tluczek Alpharda/Fonicsa HW1000/1500/1800 dzierza dokladnie te same materialy. Membrany, zawieszenia, drut cewki ( oczywiscie inna srednica cewki ), karkas i tak dalej. To ciekawy przypadek, w ktorym wlasnie HW1800 jest najlepszym glosnikiem do OB, z uwagi na najnizszy rezonans ( dzieki wiekszemu mmd ) i wysokiemu qts ( slaby naped ). Takich zaleznosci mozna znalesc wiecej dla glosnikow innych marek, ale w przypadku AE i ich 15 i 18 roznice sa znacznie wieksze. To bardzo madrze i profesjonalnie zaprojektowane glosniki do scisle okreslonej roboty.
« Ostatnia zmiana: 24-10-2018, 22:50 wysłana przez meloV8 »

lancaster

  • Gość
24-10-2018, 21:49
ano, jak glosniki rozne to mozna sie pobawic jak sie chce :-)

Alphard w ogole jeszcze cos produkuje ?

meloV8

  • 1552 / 5833
  • Ekspert
24-10-2018, 22:51
Robia, ale pod nazwa Fonics. Nie wiem czy to tylko zmiana nazwy, czy wlasciciela firmy i nazwy. Lepiej zeby robili, bo HW1800 to na chwile obecna najtansza opcja na bas z dipola.

lancaster

  • Gość
25-10-2018, 17:40

wally

  • 173 / 2762
  • Aktywny użytkownik
30-10-2018, 08:38
Świetny wywiad. Linkwitz zwraca uwagę na to co jest najważniejsze. Na przyjemność z korzystania. Nie wywyższa perfekcji dla niej samej.

ArturP

  • 1291 / 2761
  • Ekspert
02-11-2018, 14:37
  Ale znalazłem ten temat i powstało pytanie.
Co wy na obudowy OB do tych W400? Niestety nie mogą być zbyt szerokie, ok. 60cm.
Może jakieś przykłady?
Może coś ...
http://www.audiostereo.pl/ems-lb-12-w-nowym-ob_140915.html/page__st__30#entry4432399
[/quote]
Jednak pozostanę przy swojej wersji. W400 świetnie się nadaje do tuby, W100 trochę mu pomogą się nie spuszczać za mocno, na górze zostanie tuba z BMS'em, napędzane to ma być trzema zwykłymi tranzystorami, dół 120W/8R, środek50W/16R, góra 20W/4R i będzie miód z malinom.

wally

  • 173 / 2762
  • Aktywny użytkownik
03-12-2018, 22:11
Jest zwrotnica :)

ArturP

  • 1291 / 2761
  • Ekspert
05-12-2018, 19:55
Jest Berek CX3400. Za napęd robi mixer Signet 24-4-2-1 z przystawką 8-ch, paroma pojemnikami i procesorami DSP.

Generalnie jak się ogarnę, to wysmaruję jakiś niewielki temat o moich monitorach 3-way i ich napędzie.

Yotomeczek

  • Gość
05-12-2018, 21:58
Jest Berek CX3400. Za napęd robi mixer Signet 24-4-2-1 z przystawką 8-ch, paroma pojemnikami i procesorami DSP.

Generalnie jak się ogarnę, to wysmaruję jakiś niewielki temat o moich monitorach 3-way i ich napędzie.

Działaj działaj - będzie dobry dźwięk.
Dla mnie aktywka w takim wydaniu odpada - moja piękniejsza połowa nie dała by rady tego obsłużyć :)

ArturP

  • 1291 / 2761
  • Ekspert
06-12-2018, 11:16
Jest zwrotnica :)
To tylko pomiary zostało zrobić.
Sorry, nie zatrybiłem z 1-st czytaniem. Przecież to Twój temat.