Napiszesz coś o brzmieniu?
Kolumny znajdują się w domu na wsi, tak w ogóle założenia były takie żeby z mieszkaniowych monitorów DIY na weekend posłuchać na czymś większym, innym ;). Od poskładania słuchałem G&H dwie niedziele, łącznie około 12h, także kolumny są jeszcze niewygrzane. Po okresie zbliżających się świąt bożonarodzeniowych myślę że wyrobię sobie zdanie ostateczne.
Pokój odsłuchowy około 42m2 max 45m2, nie wiem jaka jest wysokość pokoju, ale napewno pokój jest wyższy niż mój standard mieszkaniiowy 2,6m, podłoga deska, jedna mała komoda, dwa fotele, łóżko i biurko, wspominam o tym celowo bo w pokoju jest charakterystycznie "głucho"
Muzyka grana narazie z ayima D03, podłączona przez USB jako DAC do MacBook, źródełko to Deezer jakość FLAC.
Odsłuch z około 3,5 metra.
Zacznę od tonów wysokich bo nie ukrywam że tubki GDWT obawiałem się najbardziej, i muszę przyznać że aplikacja w G&H odczarowała mi tubę Tonsila, krew z uszu się nie leje ;) włączyłem trąbkę Chris'a Botti i na jednym utworze się nie skończyło, ;) wysokie tony są szybie, energiczne, bezpośrednie i nie męczą ku mojemu zaskoczeniu, owszem może brak im dociążenia i subtelności/delikatności do jakiej jestem przyzwyczajony z kopułki ceramicznej sb acoustics ale nie jest źle .Ktoś nawet wspominał że woli tubkę Tonsila od kopułki Tonsila i przyznaję mu rację.
Średnica zdecydowanie najmocniejsza strona G&H, wokale kobiece i męskie brzmią fenomenalnie, są napowietrzone z pazurem, szybka i bezpośrednia "masa powietrza z wokalem" jest szerokości całego pokoju i dosłownie wpada w słuchacza angażując go. Słuchałem odpowiednio
Tina Turner, Jennifer Werner, Sara Katherine Wooldridge, Amy Winehouse, Rod Stewart, Mark Knopfler, Alan Taylor, Lionel Richie.....
Mid-Bass (średnicy), faktycznie ma wygar i kopa, mid-bas jest w punkt, świetnie kontrolowany, zero niepotrzebnego rozciągnięcia jak ma to miejsce w obudowie BR, składu instrumentów This One's for Basie Buddy Rich and His Orchestra itp słuchało się świetlnie, kontrabas 2cellos brzmi świetnie, to pewnie zasługa obudowy zamkniętej ?
Bass, ehh basu nie ma :(. Tu moje mieszkaniowe monitory na SB Acoustics SB15NBAC30-8 schodzą niżej, lepiej itd. Myślałem że basu będzie więcej, "mityczne" 30cm na basie w końcu.... dla miłośników niskiego zejścia ostrzegam, bass kończy się wyczuwalnie przy 56 Hz poniżej jest cicho... za cicho, dziś zrobiłem test do jednej kolumny dołożyłem około 600g wełny owczej (objętościowo sporo ) bas tylko się "zaokrąglił" i przycichł, powróciłem do ilości pierwotnej.
Za mało materiału przesłucham jeszcze, ale przy płycie Touch Yello od razu marzą mi się dwa subwoofery do uzupełnienia niskiego pasma, suby połowy wielkości kolumny, kolumna posadowiona na subwooferach ... narazie tylko głośno myślę :D
Od siebie : ktoś już wspominał nietypowy projekt, nietypowe granie. Generalnie chce się słuchać muzyki, braki niskiego basu rekompensuje średnica z energią i wykopem (choć nie w każdym rodzaju muzyki).
Tak do 35Hz z kopem i kontrolą jak na mid-basie i byłoby ideolo.
W okresie świątecznym podepnę inną elektronikę, posłucham przy czerwonym barszczu z uszkami.... wtedy napiszę coś więcej.