Audiohobby.pl

Subkontra i obecność niskich częstotliwości w muzyce

colcolcol

  • 844 / 4090
  • Ekspert
29-12-2020, 18:37
rozdzielczość analizy to 5.4Hz.

           Gdyby to był wstęp do doktoratu, spina byłaby większa. W zabawie mogę sobie pozwolić na większą swobodę :) Dobrze, że zwróciłeś na to uwagę.
Najniższe częstotliwości są nie tylko słyszalne, ale "widoczne". Słucham sporo i codziennie coś zamruczy. Wystarczy wtedy podejść do woofera i sprawdzić aktywność.
           Dziś Andrew Carwood i Allegri's Miserere z 2011. Genialne nagranie pod każdym względem i ... szum między innymi niskotonowy. Najniższą składową można by odpuścić, ale niby dlaczego? Szum oddaje atmosferę kościoła, ale jako taki jest sztuczny, nie jest częścią muzyki i jest błędem realizatora.
W odsłuchu live byłby zupełnie inaczej odbierany. Na jakość odsłuchu w kościele większy wpływ miałaby akustyka a dźwięki aparatury rejestrującej, miechów organ, stukot nóg i byłyby integralną częścią koncertu.
« Ostatnia zmiana: 29-12-2020, 18:39 wysłana przez colcolcol »

colcolcol

  • 844 / 4090
  • Ekspert
02-01-2021, 08:06
Without Permission Anette Askvik z Liberty i solidne 32Hz (cała płyta jest ciekawa) oraz Aero J.M.Jarre z 15Hz
« Ostatnia zmiana: 02-01-2021, 08:08 wysłana przez colcolcol »

colcolcol

  • 844 / 4090
  • Ekspert
04-01-2021, 18:41
Nie zwalniam :)
2017, Lacrimosa, "Nach dem Sturm" i 27 oraz 11Hz są genialne na rozgrzanie sprzętu. Żadne tam pitu, pitu Cassandry, Diany czy Jacinthy :P

colcolcol

  • 844 / 4090
  • Ekspert
05-01-2021, 17:37
30Hz może nie efekciarskie, ale poza możliwościami większości podstawkowych 2-way. PF Speak To Me-Breathe in the Air

colcolcol

  • 844 / 4090
  • Ekspert
07-01-2021, 17:48
REKORD!! 9Hz! Jazda bez trzymanki :P The Cardinall's Musick, Andrew Carwood Miserere mei, Deus z 2011 arcydzieło z XVII wieku.

Zarejestrowana na płycie jazda aut w tle najprawdopodobniej jakiś rzymski kościół. 10 i 50 sekunda i w wielu innych miejscach, ale tu miałem wrażenie, że ktoś do mnie przyjechał :P   
Lecę na dół, wpadłem tylko na chwilę... pzdr

colcolcol

  • 844 / 4090
  • Ekspert
15-01-2021, 18:12
Skromne 30Hz z najnowszej Tool. Polecieli w dziwne klimaty...

Zmelmag

  • 942 / 564
  • Zmelmag
15-01-2021, 18:32
"REKORD!! 9Hz!"

to moje Bugatti, chwilowo w katalogu ;-)

Zmelmag

  • 942 / 564
  • Zmelmag
15-01-2021, 18:52
colcol, mam nadzieje ze solistki schodza chociaz w okolice marnych 40Hz ???

Bacek

  • 2058 / 4698
  • Ekspert
15-01-2021, 19:57
Tak, te z brodą.
ali baba and the forty thieves
Ali Baba and the Forty Thieves
Ali Baba and the FORTY THIEVES
ALI BABA AND THE FORTY THIEVES

Zmelmag

  • 942 / 564
  • Zmelmag
16-01-2021, 12:56
sie nie smiej, skrzypce szly zdaje sie od 20 :-)

colcolcol

  • 844 / 4090
  • Ekspert
17-01-2021, 07:28
Gesualdo Madrygały z Marco Longhini. Przepiękna muzyka potrzebująca do realizacji kościoła. Do wykonywania w takich miejscach była komponowana.
Zachodzi pytanie, które z dźwięków na płycie są "niepotrzebne"? Czy te oddające klimat dużej przestrzeni łącznie z niskotonowym szumem, czy może wszystko co powyżej 5kHz, bo przecież żaden solista tyle nie wyciąga? Skoro nie wyciąga i nie "schodzi", to po kiego licha się tym zajmować?

Zmelmag

  • 942 / 564
  • Zmelmag
19-01-2021, 19:21
gdzie obiecane 2 Herce ?????

colcolcol

  • 844 / 4090
  • Ekspert
20-01-2021, 10:24
Szukam..
Dziś dwa przykłady nie tyle zejścia, ile realizacji. Przykład kompetencji i amatorstwa. Nasze rodzime nagranie pochodzi z Akademii Muzycznej w Wa-wie. Nie wiem na czym oni odsłuchiwali realizację, ale na pewno nie na tym samym co  Premonition z Barber.
Magda K. która paliła mi wysokotonowe w Tonsilach w latach osiemdziesiątych oraz właśnie Barber w Cafe Blue. Już patrząc na same zdjęcia można wysnuć wnioski o jakości realizacji. Patricia Barber z ekipą przemyciła  sporo z zakresu, którego "nie ma". 

Zmelmag

  • 942 / 564
  • Zmelmag
20-01-2021, 19:49
Podoba mi się Twoja niezłomność !:-)
...chyba sobie zapodam jakis subsonik ;-)