tak poza tematem, to na biznesie pt produkcja zestawów głosnikowych - w sensie kapitałowym czyli masowym - raczej nie da sie zarobić w Polsce. Coś tam moze w hi-endzie ale to na prawde przy małej skali i dużej dozie samozaparcia. Przykładem są wszystkie polskie firmy - kiedyś, kiedy powstawały, bardzo popularne a obecnie praktycznie zapomniane albo znane tylko wsród naprawdę zaawansowanych amatorów (Audio Academy, Ancient Audio, GLD, RLS, Harpia Acoustic).
Natomiast masowa produkcja, która jest możliwa technicznie w Polsce, praktycznie nie wystepuje. Diora-Świdnica, która od dwudziestu lat nie produkuje już własnych wyrobów, robi zlecenia dla chyba większosci europejskich marek (nawet sprawdziłem, maja nową stronę
http://diora.swidnica.pl/ , na poprzedniej było widać obudowy Tannoy, Quadral i Heco). A takie uważane za duże produkujace masowe wyroby jak np. Tonsil, STX czy Pylon, to wydmuszki kapitałowe, niekiedy mające więcej wspólnego z meblarstwem (jak Witowa) niż z produkcją Audio.