Audiohobby.pl

Forumowe kolumny - decydujące stracie :-)

meloV8

  • 1552 / 5856
  • Ekspert
18-03-2018, 18:54
Nie wymyslam, takie sa moje ( i nie tylko moje ) skojarzenia, co z reszta potwierdzaja pomiary magellanow. Usmiech dyskoteki jak z Diory i Atlusow. To nie jest moja bajka. Jeszcze sluch mam w miare ok i podkrecone wysokie tony, oraz rezonans w wysokim pasmie Magellanow jest dla mnie zbyt natarczywy.

Usterki starych Behringerow nie sa wymyslem, tylko faktem. Jak przeszukasz siec, to znajdziesz wiele tematow z powtarzajacym sie problemem stabilizatorow. Pozniej to poprawiono. Nie zmienia to jednak faktu, ze jest to tania elektronika i bardzo proste przetworniki, ktore nawet z aktywna zwrotnica nie sa w stanie konkurowac z bardziej zaawansowanymi glosnikami. Poza tym zwrotnica aktywna to nie jest jakis magiczny sposob na swietny dzwiek. To zwykle ratunek dla slabszych przetwornikow, ktore wymagaja wiecej pracy przy ich filtracji. Jesli glosnik jest swietnie zaprojektowany to w wiekszosci przypadkow, moze pracowac na dosc prostych filtracjach. Analogicznie glosnik szerokopasmowy, pracujacy bez filtrow moze brzmiec bardzo roznie i to od jego jakosci zalezy koncowe brzmienie.

Dlatego smieszy mnie to porownywanie tanich, studyjnych monitorow, to topowych Sonusow. Oczywiscie, ze nie wszystkie Sonusy graly wybitnie, ale bez watpienia ten producent mial w swojej historii nie jeden znakomity produkt.

Dla mnie Sonus ( szczegolnie stary ) to jest cos pokroju Ferrari. Przepiekne wykonanie z duza dbaloscia o detale, a do tego bardzo dobre brzmienie. Oczywiscie maja swoj charakter, tak jak inne kolumny, ale to juz zalezy od nas jakie brzmienie nam odpowiada.

tetejro

  • 2745 / 2978
  • Ekspert
18-03-2018, 20:48
Sonus ma taki sam usmiech dyskoteki. Poza tym mylisz pojecia. Wszystkie kolumny maja tak wyciagniete skraje pasma w pomiarach Audio. Jak nie maja to jest niepokojące. Altusy jesli chodzi o szczegóły i tego sie czepiasz miały zupełnie inne przebiegi spl.

Nie przypominam sobie wybitnych SF, wszystkie grały przeciętnie czyli nieadekwatnie do zbyt wysokiej ceny. Poza pierwszym ich mocno reklamowanym modelem podstawkowych - w tamtych czasach jedynym, bo teraz to sa także linie chińskie. Nic specjalnego.

Nie słyszałem do tej pory hiendów które grałyby kulturaniej niź dobre monitory bliskiego pola. Berhinger truth to taka podstawa, minimum w klasie przyzwoitych monitorów. Ale mozna kupic KRK czy Genelec za ułamek ceny SF i nadal będą doskonalsze brzmieniowo.
« Ostatnia zmiana: 18-03-2018, 20:49 wysłana przez tetejro »

meloV8

  • 1552 / 5856
  • Ekspert
18-03-2018, 21:20
Daj już spokój :) bo faktycznie chyba niewiele slyszales, skoro wypisujesz takie glupoty.

https://www.stereophile.com/images/archivesart/Tmcfig04.jpg Triangle w sam raz dla dziadkow z przytemperowanym sluchem.

W kazdej recenzji Triangle pisza o jasnym brzmieniu. Czesto polecana lampa do utemperowania tych dziwnych wynalazkow. Brzmienie zdecydowanie dalekie od naturalnosci.



lancaster

  • Gość
18-03-2018, 22:32
mysle Melo, ze troche przesadzasz

https://audio.com.pl/testy/stereo/zespoly-glosnikowe/2517-titus-ez

"Brzmienie:
Prawidłowa równowaga tonalna, bez zagęszczania i przejaskrawiania, ale z dobrą dynamiką i wyrazistością. Odważnie i uważnie, zwinnie i czysto."

https://audio.com.pl/testy/stereo/zespoly-glosnikowe/483-signature-theta

"Brzmienie:
Bezpośrednie, gładkie, elegancko błyszczące, ale niewyostrzone; średnica lekka i przejrzysta, fenomenalny bas – rozciągnięty, dynamiczny, klarowny, różnicujący."

https://audio.com.pl/testy/stereo/zespoly-glosnikowe/236-magellan-cello

"Brzmienie:
Pełne temperamentu w całym pasmie. Rewelacyjna dynamika basu, klarowność i wyostrzenie wysokich, środek też potrafi zagrać żywo. Szybkie, przejrzyste, inspirujące."

Po prostu po dynamicznej stronie audio, w kazdym razie sluchalem kilku Triangli i jakos mi Altusa nie przypominaly.

lancaster

  • Gość
18-03-2018, 22:39
i dla rownowagi o SF :

https://audio.com.pl/testy/stereo/zespoly-glosnikowe/2481-olympica-1

"Brzmienie:
Bez intensywnego uwodzenia, naturalne, neutralne, bezpretensjonalne, komunikatywne, z lekką, ale i bogato dobarwioną, bezpośrednią średnicą, gładką, selektywną górą i zaznaczonym, pulsującym basem. Prawidłowe odtworzenie sceny, wysoka wierność, kultura i uniwersalność."

https://audio.com.pl/testy/stereo/zespoly-glosnikowe/197-auditor-m

"Brzmienie:
Naturalna, spokojna, dokładna średnica, lekka i czysta góra, kapitalny bas - siła, kontrola i zasięg. Duża dynamika, prawidłowa przestrzeń. Spójne i komfortowe."

https://audio.com.pl/testy/stereo/zespoly-glosnikowe/272-elipsa

"Brzmienie:
Zrównoważone, spójne i spokojne. Góra pasma delikatna i dopełniająca, średnica plastyczna i pastelowa, bas kompletny, niski i dynamiczny. Żadnych metaliczności, syntetyczności i mechaniczności – płynnie i naturalnie, z charyzmatycznym pierwszym planem i wyrafinowaną paletą barw."

lancaster

  • Gość
18-03-2018, 22:40
w kazdym razie Panowie nie wyglada to na zestawienie umcyumcy ze zmulerką, raczej da sie cos wybrac ;-)

lancaster

  • Gość
18-03-2018, 22:47
a apropos Magellanow których pomiar wkleiles, w pomieszczeniu odsluchowym pomiar wygladal jak ponizej, ja tam nic dziwnego nei widze, basu by sie wiecej przydalo w duzym pokoju.

meloV8

  • 1552 / 5856
  • Ekspert
18-03-2018, 22:59
Mysle, ze nie przesadzam. Nawet w przytoczonych przez Ciebie testach Kisela mozesz odczytac ogolna ( jasna ) szkole dzwieku Triangle. Ja nie twierdze, ze wszystko w nich jest kiepskie, oj nie. To by bylo niesprawiedlwe.

Natomiast pomiar ktory wkleiles, jest usredniona wypadkowa wielu pomiarow z w pomieszczeniu. Trudno wiec na tym zobaczyc waskopasmowe rezonanse i to przy takim wygladzaniu, choc mimo to widac podniesiona gorna oktawe.

Te glosniki to zupelnie nie moja bajka, ale jak widac maja swoich zwolennikow. I dobrze, kazdy znajdzie cos dla siebie.

tetejro

  • 2745 / 2978
  • Ekspert
18-03-2018, 23:14
No wiec tak jak pisałem .... Nuuuudaaaa w polerowanym drewienku za 70 tys. zł. kontra żywe i wyraziste brzmienia za 16tys.zł. :-)
Ja bym wybrał to za 16tys., bo jak będę chciał kupic drogą stolarke, to wybiorę meble Kler i jeszcze mi sporo reszty wydadzą :-)
... za którą kupię jakis aktywny monitor bliskiego pola. Może niekoniecznie Berhingera truth, ale coś podobnego - może Mackie albo Genelecka.

Będę miał i ładnie w domu i najlepsze możliwe do osiągnięcia brzmienie w swojej cenie ;-)
Czyli tak jakbym kupił Sonus Faber... tylko taniej, wiecej i lepiej :-)
« Ostatnia zmiana: 18-03-2018, 23:19 wysłana przez tetejro »

tetejro

  • 2745 / 2978
  • Ekspert
18-03-2018, 23:16
ps... oczywiście nie kupie nic z tych rzeczy. Zajmuje sie przecież DIY więc pewnie bym złozył coś bezpretensjonalnego. Choć za cenę takich Traingle to pewnie mozna wybrać coś z hi-endowych KITów Thiela. Powinno też być bliżej brzmienia Triangli.

lancaster

  • Gość
19-03-2018, 09:46
tetejro usmiejesz sie ale mi po glowie ostatnio chodzi Tonsil, jak ten babciny tda1543 w DAC-ach :-)

z tym ze teraz to mysle wlasnie o aktywnej zabawie (dla jaj bardziej) na glosnikach do ktorych mam sentyment czyli altusperszingu i 13.40. A ze lubie powydziwiac to 13.40 w WG ala tuba i tylko nie wiem co na bas bo tu niestety nic mnie nigdy nie porwalo z katalogu firmowego.

W kazdym razie calosc aktywna ze zwrotnica na rosyjskich lampach sterujacych wzmakami w D klasie.
To musi grać :-)))

wiem wiem, normalny nie jestem ;-) ... ale czy to nie czaderski koncept ? :-D

PS. jakbys mial wybierac 10 cali z katalogu Tonsila ? Niski fs potrzebuje

tetejro

  • 2745 / 2978
  • Ekspert
19-03-2018, 10:16
hehehehe - wszystkie grzybki w barszcz. To tak jakby wziac bass z Sonus Faber Elipsa a resztę z Triangle Lyrr to by już było prawie idealnie.

PS. Tonsil nie robił dobrych 10". Drugie moje paczki w zyciu były na GDN 25/60/1 - tylko dlatego że raz u kogoś posłuchałem Altusów 110 - czyli najbardziej masowo produkowanego pudełka z Tonsilu :-)
Ale one wszystkie miały Fs 37hz i to generalnie g... bylo bas do 45hz ale w obudowie 70 litrów mógł już przeciążać głośnik. 25/80/1 teoretycznie jeszcze nizej by zszedł ale w obudowie zupełnie juz abstrakcyjnie wielkiej.

Jeżeli naprawde bardzo musisz to zobacz jaki głosnik zastosowali w cudaku z ostatniego Audio-Show czyli w tym Altus 200 ileś - takim w białym lakierze z gietymi ściankami itp. Cały napęd i zawieszenie w 10" było takie samo jak w 12". Więc gdyby przełożyli magnesy z GDN 30/140G do 10" dali cieższe zawieszenie i zrobili jakies przyzwoite powleczenie membrany to może taki głośnik zszedłby niżej...

Do tego perszinga na górę, GDM 16/80 albo 16/150 ... I masz ... Altusa 110 / 200 :-D
Najlepiej aktywnego na ruskich olejakach , lampach i końcówkach D-klasse :-)
« Ostatnia zmiana: 19-03-2018, 10:17 wysłana przez tetejro »

tetejro

  • 2745 / 2978
  • Ekspert
19-03-2018, 10:25
A jezeli ktos bardzo chce miec kolumny z głosnikami rozmiaru jak z Altusów, a parametrach ts jak Altusów tylko lepszych w kazdym aspekcie i chce to zmięscic w paczkę o podobnych rozmiarach do altusów 140 to proponuję przyjrzeć sie 12" SB-Acoustics. Jedna wersja 12" na 8om nadaje się do tego idealnie. Znajdzie sie też coś z 6,5" na średnie. Efektywnosc ni ebędzie tak wysoka jak tonsilowskich zabytków ale to akurat zaden problem obecnie.

Nie wiem w jakim celu bawić sie obecnie czyms tak nieprzewidywalnym jak Tonsile. Ani to dobre ani juz tanie nie jest. Więc chyba tylko dla egzotyki. Tez mi czasem chodzi po głowie nabycie szrotowatego ZGB ileś - takiego dwudrożnego w kopułką w szerokiej tubie i z łdnymi pierscieniami aluminiowymi. I zrobienie go na obudowie o bardziej współczesnych proporcjach z GDN 20/100/3 i kopułke GDWK 9/80/1 z całym obwodem magnetycznym od GDWK 10/80/26.
Ale - poza interesujaca koncepcją takiego sprzętu - prawdopodobni ebrzmieniowo nie uzyskałbym nic interesujacego

lancaster

  • Gość
19-03-2018, 12:44
tetejro, kombinuje troche inaczej, wezme 25/60 dołoze magnes i dociaze membrane. Wyjdzie z tego nizszy rezonans i znosna dobroc. To ma byc typowy sub wiec spl moze byc i 85dB byle od 35Hz i dalej moze byc spadek np -6 30Hz
reszte sie zrobi korekcja w pre. Jedyna rzecz martwiaca to 13mm wysokosci cewki, moze nie byc mozliwosci posluchania Slawomira do poziomow glosnosci gdy municypalna kolbą łomocze w drzwi. ale do sprawdzenia czy dziala i samplerow audiofilskich w 20m2 da rade :-)

lancaster

  • Gość
19-03-2018, 12:50
no i rzecz podstawowa GDM 16/80 albo 16/150 nie brzmi tak ładnie jak 13/40 a od perszinga apt50 bardziej mi podszedl kiedys taki z plastikowym korektorem, jeszcze tanszy. Teamat mozno offtopowy, milkne juz:-)