Caly czas odpowiadam na Twoje pytania. Dobra zwrotnica nie moze psuc rytmu, poniewaz na niego nie wplywa, po prostu. Tak kochasz zestawy tubowe, w ktorych rytmu i muzyki jest od groma, tylko nie zapominaj jak tam jest przekoszona faza, te cholerne zwrotnice i kilka glosnikow, a nie jeden.
Moje upodobania? To muzyka najblizsza muzyki na zywo, a tej z szerokopasmowca jeszcze nie slyszalem, ale moze uslysze?
Nie widze problemow z multiway? Moj boze, jest ich cale mnostwo! Zaleta i jednoczesnie wada jest ta wlasnie wieloplaszczyznowosc multiway. Jest tyle miejsc, gdzie mozna cos zepsuc, ze trudno to zliczyc na zawolanie. Multiway daje Ci mozliwosci, ale jak z nich skorzystasz, to zalezy od Ciebie. Rozwiazan jest setki, nie liczac roznych topologii zwrotnic, nachylen, rozwiazan pasywnych, aktywnych, cuda na kiju. Nie dziwnym jest wiec fakt, ze przy takim zalewie mozliwosci, nie jest latwo zbudowac dobre multiway. Natomiast sila i kula u nogi jest prostota szerokopasmowcow. Z jednej strony daja doskonale efekty tanim kosztem, ale z drugiej strony pietrza sie problemy, ktorych po prostu nie da sie rozwiazac i trzeba sie z tym pogodzic.
Zwrotnica to zlo konieczne, moze byc dobra, albo beznadziejna, od niej zalezy najwiecej. Ja nie uwazam, ze stosowanie filtrow zabiera jakis rytm muzyki. To jest demagogia. Jezeli uwazasz, ze tak jest, to wskaz jakies badanie, chociaz teze przedstawionym dowodem, ze tak jest.
Jak widze odwrocona faze tweetera? Normalnie. Z technicznego punktu widzenia to nie jest blad, a okreslony schemat dzialania danego filtra. Czy to bedzie mialo wplyw na dzwiek? Oczywiscie, czy dobry czy zly, to trzeba samemu ocenic. Mimo to najwazniejsze tutaj bedzie zgranie fazowe glosnikow, ktore powinno przebiegac bez nakladania na siebie przeciw faz poszczegolnych przetwornikow.
Nie wiem jak mam sie odniesc do tego tekstu o wydziale akustyki? Nie napisales zadnych detali, jakiej odpowiedzi sie spodziewasz? To jaka polaryzacje w 3 way bedzie mial glosnik sredniotonowy zalezy od wielu rzeczy. Jak sie uprzesz to na odpowiednich glosnikach zrobisz 3 way z liniowa faza i zgodna polaryzacja wszystkich przetwornikow. Chyba, ze nie umiesz i stad wynikaja Twoje uprzedzenia i zapytania.
Co do liniowosci zestawu, to oczywiscie jest to jeden z wielu czynnikow, decydujacych o brzmieniu. Jeden z najwazniejszych, poniewaz jest mierzalny, a jego zmiany sa natychmiast slyszalne. Generalnie uwazam, ze zestaw glosnikowy powinien miec w miare mozliwosci rowne pasmo przenoszenia.
Cieple milusie granie? A kto Ci powiedzial, ze ja takie lubie? Ja sam nie wiem jakie lubie, ale Ty juz wiesz? Sorry Lan, ale zapedzasz sie ze swoim teoretyzowaniem. Sprzet ma udawac, ze gra muzyke na zywo i tyle. Czasami sie udaje, czasami nie, zwykle nie.
Kaszana poza osia zalezy od konstrukcji glosnikow. Mozna zbudowac zestaw CD, z doskonalymi charakterystykami katowymi. W czym problem?
Jakie glosniki graja z energia? Chocby topowe modele JBL.