Audiohobby.pl

Łączenie głośników wysokotonowych

tetejro

  • 1656 / 944
  • Ekspert
29-03-2016, 09:43
Dlatego jest ten wątek żeby zapytać jak je połączyć by bardziej spójny dźwiek uzyskać. Zakładam że wszystkie tuby czy wszystkie kopułki nie będą pracowały wspólnym pasmem, czyli nie badą pod jednym filtrem. Ale pod jakim być powinny to nie wiem.
Trzeba tez się zastanowic nad geometrią rozmieszczenia głośników.

almagra

  • 10373 / 3508
  • Ekspert
29-03-2016, 09:44
To nie ma szans powodzenia.

tetejro

  • 1656 / 944
  • Ekspert
29-03-2016, 10:05
To jest czarnowidztwo. Sa przeciez tuby ładowane kilkoma driverami kompresyjnymi? Były kolumny estradowe z baterią supertweeterów. Są konstrukcje na wielu stożkowych głośnikach wysokotonowych.

almagra

  • 10373 / 3508
  • Ekspert
29-03-2016, 14:23
No tak,tylko,że kolumny estradowe,to nie jest żaden Hi End.

meloV8

  • 1402 / 3822
  • Ekspert
29-03-2016, 15:32
Pomyslowy Dobromir ukreci hienda z kilku tubek Tonsila :)

tetejro

  • 1656 / 944
  • Ekspert
29-03-2016, 16:17
No tak,tylko,że kolumny estradowe,to nie jest żaden Hi End.
Gdzies napisałem że to nie maja być kolumny estradowe, ale w sumie chodzi o podobne zastosowania.

almagra

  • 10373 / 3508
  • Ekspert
29-03-2016, 16:20
Jedyny sens w łączeniu szeregowym większej ilości głośników jest taki,że można je napędzać z OTLa bo impedancje sie zsumują i będą też pracować na mniejszej mocy,czyli bardziej liniowo.Ale rozrzut parametrów pojedynczych egzemplarzy zniweczy cały trud.

tetejro

  • 1656 / 944
  • Ekspert
29-03-2016, 16:23
Jedyny sens w łączeniu szeregowym większej ilości głośników jest taki,że można je napędzać z OTLa bo impedancje sie zsumują i będą też pracować na mniejszej mocy,czyli bardziej liniowo.Ale rozrzut parametrów pojedynczych egzemplarzy zniweczy cały trud.
przeciez napisałem że nie chodzi tylko o łączenie szeregowe czy równoległe. Zakładam że głośniki będą pracowac pod osobnymi filtrami. A pytanie było pod jakimi powinny żeby takiego typowego łączenia uniknąć.

almagra

  • 10373 / 3508
  • Ekspert
29-03-2016, 16:47
No to sory,ale kaszana do kwadratu...
Musiałbyś mieć cewki strojone,czyli wariometry.
Zmiana temperatury rozstroi to zaraz.
To JEST NIEWYKONALNE.
« Ostatnia zmiana: 29-03-2016, 16:59 wysłana przez almagra »

tetejro

  • 1656 / 944
  • Ekspert
29-03-2016, 23:08
tak pracowały tuby wysokotonowe w ZGE500. Jedna była odcieta wyżej druga niżej. Ale nie znalazłem schematu zwrotnicy tego zestawu.
« Ostatnia zmiana: 29-03-2016, 23:40 wysłana przez tetejro »

meloV8

  • 1402 / 3822
  • Ekspert
29-03-2016, 23:45
Za cene trzech tubek Tonsila, kupisz driver BMS, np 4524, do tego waveguide i bedziesz mial tanio, z bardzo dobra jakoscia wysokoefektywne granie. Dołożysz bas 12 cali i siemano. Niepotrzebnie komplikujesz sobie zycie dziwadlami i do tego na lipnym Tonsilu.

tetejro

  • 1656 / 944
  • Ekspert
29-03-2016, 23:48
Jakie WG do niego kupić, zamiast zwykłej tuby?

meloV8

  • 1402 / 3822
  • Ekspert
30-03-2016, 00:08
Ja mam 18sound xt120. Duzo ludzi robi na tym WG.

tetejro

  • 1656 / 944
  • Ekspert
31-03-2016, 10:34
A jaki driver kompresyjny będzie najbardziej liniowy i najwyżej uciągnie pasmo?

tetejro

  • 1656 / 944
  • Ekspert
31-03-2016, 12:47
porzucając na chwilę rozważania o łączeniu głosników.

Jakie są najlepsze tuby do driwerów kompresyjnych na przykład tego BMS 4524 i 4538 ? To znaczy takie które zapewniają najbardziej liniową i poziomą krzywą przebiegu spl ? Rozciagnięcie pasma w górę. Niekoniecznie najwieksze wzmocnienie ale duży kat promieniowania?

Czy sa wersje okragłe i w miarę ładne?

Co to jest Horn CD ?

Gdzie mozna znaleść najwiekszy wybór tub do mocowania driwerów na dwa wkręty o rozstawie 76,2mm ?