Audiohobby.pl

Magnetofon

Hammer

  • 374 / 807
  • Zaawansowany użytkownik
27-03-2020, 08:22
Dzięki, na razie mam sprawdzonego w Andrychowie czyli niedaleko, powinien sobie poradzić.

PhantomLord

  • 21 / 785
  • Nowy użytkownik
27-03-2020, 15:00
Witam Panowie, tym razem mam takie pytanie dość ogólne dotyczące podłączenia magnetofonu do wzmacniacza itp.

Zakładamy, że mamy wzmacniacz z pętlą magnetofonową, więc dedykowanymi wejściami dla magnetofonów.
Na przykładzie mojego wzmacniacza wejścia liniowe (CD/Tuner/AUX/...) mają czułość 150mV i impedancję 47kohm, natomiast wejścia magnetofonowe odpowiednio 150mV i 15kohm.
Z jakiegoś powodu są różnice w impedancji wejść, ale za czy miałoby to wpływ wyłącznie na postrzegalną "głośność" urządzenia czy też jakiś jeszcze inny to już nie mam pojęcia.

No i teraz pytania:
1. Jakie skutki będą podłączenia magnetofonu do zwykłego wejścia liniowego (np pod AUX)?
2. Czy jeżeli nagrywamy z zewnętrznego urządzenia - w moim przypadku zewnętrzna karta dźwiękowa z przetwornikiem D/A, to czy korzystniej jest podpiąć wyjście ze źródła prosto do magnetofonu czy też ze źródła do wzmacniacza, a wyjście z pętli magnetofonowej wzmacniacza do magnetofonu? Jakie są zady i walety tych dwóch rozwiązań?

Pkt. 1 - pytanie istotne, jeśli mamy np 2 pętle, a 3 magnetofony i nie mamy zewnętrznego przełącznika źródeł.
Pkt. 2 - wiele razy spotkałem się z podejściem, że lepiej jest podpiąć źródło bezpośrednio do magnetofonu, bo wykluczamy wtedy dodatkowy element z łańcucha audio (wzmacniacz z pętlami magnetofonowymi, który mniej lub więcej, ale jednak wpływa na sygnał). Tak też mam podpięte, bo ten przetwornik D/A służy mi wyłącznie do nagrywania muzyki na kasety i nie mam potrzeby słuchania z niego muzyki bezpośrednio.

Z chęcią dowiedziałbym się jakie konfiguracje uskuteczniają koledzy, jak i również poznałbym fachową opinię kolegów elektroników :)
Analogowa Grupa Wywrotowa. Mateusz

AUDIOTONE

  • 2852 / 4347
  • Moderator
27-03-2020, 18:01
Z jakiegoś powodu są różnice w impedancji wejść, ale za czy miałoby to wpływ wyłącznie na postrzegalną "głośność" urządzenia czy też jakiś jeszcze inny to już nie mam pojęcia.

Ja nie odczuwam żadnej różnicy. W głośności lub tym bardziej brzmieniu. A jeśli jakaś różnica w głośności faktycznie jest to znikoma.

1. Jakie skutki będą podłączenia magnetofonu do zwykłego wejścia liniowego (np pod AUX)?

Czytaj powyżej. :)

2. Czy jeżeli nagrywamy z zewnętrznego urządzenia - w moim przypadku zewnętrzna karta dźwiękowa z przetwornikiem D/A, to czy korzystniej jest podpiąć wyjście ze źródła prosto do magnetofonu czy też ze źródła do wzmacniacza, a wyjście z pętli magnetofonowej wzmacniacza do magnetofonu? Jakie są zady i walety tych dwóch rozwiązań?

Mam identycznie podpięte, czyli DAC do wejścia magnetofonu i magnetofon na wejście TUNER we wzmacniaczu... :)
Powód prosty brak wejść, a już i tak mam przełącznik na 3 magnetofony plus dwie pętle magnetofonowe we wzmacniaczy zajęte.
Analogowa Grupa Wywrotowa. Wojtek.

siwy

  • 338 / 1120
  • Zaawansowany użytkownik
27-03-2020, 18:28
Też korzystam z wejść AUX i Tuner do podpięcia magnetofonów i nie słyszę różnicy w dźwięku ani głośności. Daca mam podpiętego pod laptopa i pod AUX lub CD i też śmiga bez różnicy, może jestem głuchy
Analogowa Grupa Wywrotowa. Zdzisław

radziulasek

  • 14 / 11
  • Nowy użytkownik
27-03-2020, 21:57
Panowie ponawiam temat, bo się wykrytalizował trochę finansowo:
Budżet około 1000 zł
Preferencje SONY lub ewentualnie inny wart uwagi magnetofon
Co poradzicie z tego co jest dopstępne"
SONY TC-K 850ES - ponoć w bardzo dobrym stanie technicznym i dobrym wizualnym - OLX
SONY TC-K 920QS - gorszy ale sporo nowszy DECK w idealny stanie wizualnym - widać go na Allegro
czekać na SONY TC-K690, którego polecaliście
Wybrać inny magentofon w moich pieniądzach? Jaki?
Z tego co jest w dobrym stanie wizualnym:
Pioneer CT900S
AKAI GX 65 lub GX 75
Technics AZ6 lub Az7 ?
Przypomnę, zależy mi na dobrej jakości nagrań i odtwarzania, porządnym dynamicznym dźwięku bez kołysania, problemów z obrotami i falującymi wysokimi tonami. Z uwagi na brak fachowców i serwisu zależy mi także na dobrej bezawaryjności biorąc pod uwagę wiek konstrukcji. Dolby S nie jest konieczne. Pomóżcie Koledzy podjąć decyzję. 
Mile widziane: stablizacja obrotów kwarcem, 3 głowice, kalibracja, ładny rasowy wygląd.  Serdecznie Was pozdrawiam i bardzo licze na pomoc
Ewentualnie jeśli ktoś z forum ma możliwości techniczne i wiedzę by zająć się moim SONY TC-K611S też proszę o kontakt. Paski są nowe, rolka nowa - konieczna całkowita kalibracja i przejrzenie elektroniki bo na chwilę obecną gra i nagrywa dużo gorzej niż kiedyś - po włączeniu PLAY więcej wysokich, potem wysokie lekko zanikają, mam wrażęnie że kołyszą obroty, dźięk matowy inny niż kiedyś.   
« Ostatnia zmiana: 27-03-2020, 22:01 wysłana przez radziulasek »

Hammer

  • 374 / 807
  • Zaawansowany użytkownik
27-03-2020, 22:47
weź sobie kup jakiegoś Nakamichi w tej kwocie bo Sony czy Technics w porównaniu to walkmay są ......za tysiaka wyrwiesz porządny model

Hammer

  • 374 / 807
  • Zaawansowany użytkownik
28-03-2020, 08:01
Stop.... właśnie popatrzyłem na ceny, wyskoczyły spokojnie x 2  .... cofam porade chyba ze trafisz w dobrej cenie okazje .

AUDIOTONE

  • 2852 / 4347
  • Moderator
28-03-2020, 13:21
Jest BX-300E w zbliżonej cenie... i to jest najlepsze wyjście. Bo ten Nak jest w stanie "pozaginać" wszystko do kwoty 2-3 razy większej niż sam jest wart. I na pewno każdy kto go posiadał lub posiada zgodzi się ze mną w 100%.
Więc jeśli nie ten (bo wygląda nieźle ale sam wiesz jak się sprzedaje na takich portalach, trzeba najlepiej obejżeć go samemu) to szukaj Naka BX-300E i to dopiero otworzy Ci oczy na brzmienie przy nie wygórowanej kwocie.
Analogowa Grupa Wywrotowa. Wojtek.

PhantomLord

  • 21 / 785
  • Nowy użytkownik
28-03-2020, 13:36
Cześć,

Dziękuję za opinie dot. podłączania decka. Wychodzi na to, że mamy praktycznie takie samo podejście :-D.

Kurde ten wątek będzie bardzi niebezpieczny jak tak co kilka stron będziecie polecać Naki.
Tak z ciekawości: jak to jest z wymiennością nagrań z Nakamichi? Dużo się pisze, że Nak miał trochę inne głowice itp itd, ale czy jest sens kupowania np takiego 480Z tylko do odtwarzania kaset nagranych na innych deckach (KX-9010 w moim przypadku)?
Już od jakiegoś czasu mam smaka na Naka, ale do tej pory jakoś dawałem radę bez żadnego. Na trójgłowicówkę Naka to mi funduszy braknie, a nagrywanie na dwu-głowicówce już mnie nie bawi ;-).

Tymczasem mamy sobotę, piękna pogoda za oknem, ale siedzimy pupami w domu, więc oby tylko kawy wystarczyło.

Pozdrawiam serdecznie
Analogowa Grupa Wywrotowa. Mateusz

siwy

  • 338 / 1120
  • Zaawansowany użytkownik
28-03-2020, 13:45
Nie chcę Tobie za bardzo namieszać w głowie i popieram w 100 % to co napisał Wojtek, ale można jeszcze wziąć pod uwagę Kenwooda KX-9010 lub Aiwę z serii np. XK-007 uważam, że są to naprawdę bardzo dobrze decki i w kwocie, którą chcesz na zakup przeznaczyć spokojnie można coś kupić.
Analogowa Grupa Wywrotowa. Zdzisław

AUDIOTONE

  • 2852 / 4347
  • Moderator
28-03-2020, 13:52
Mateusz Naki 480Z, 482Z (3 Head), 582Z itp. z tych serii to bardzo dobrze grające maszyny. Ale za równowartość dwóch takich (480Z) masz już BX-300E :) Więc jak dla mnie odpowiedź jest prosta. Ale Zdzisławie moim zdaniem porównanie BX-300e do Aiwy 007 i 9010 kena jest troszkę na wyrost. Owszem są to bardzo dobre maszyny ale BX-300E jest o klasę lub dwie wyżej od tych deków.

Ale to tylko moje zdanie na ten temat i nie trzeba się z nim zgadzać. Miałem XK-007 , KX-9010 i mam BX-300E więc mam porównanie.
Analogowa Grupa Wywrotowa. Wojtek.

PhantomLord

  • 21 / 785
  • Nowy użytkownik
28-03-2020, 14:56
No świetnie Wojtku, dzięki za opinię :-), jakoś przeoczyłem, że BX-300E jest 3-glowicowy.

A jak z tą wymiennością nagrań powiedz? Na pewno masz jakieś doświadczenia w tym temacie.
Analogowa Grupa Wywrotowa. Mateusz

siwy

  • 338 / 1120
  • Zaawansowany użytkownik
28-03-2020, 15:01
Ale to tylko moje zdanie na ten temat i nie trzeba się z nim zgadzać. Miałem XK-007 , KX-9010 i mam BX-300E więc mam porównanie.


BX300 nie słuszałem, ale jeśli można go kupić w kwocie podanej przez Mateusza BX, to tak, brać i uciekać.

Często słucham kaset nagranych na Kenie, Naku 480Z, Aiwie, Tandbergu w różnych konfiguracjach i momentami sam nie wiem który magnetofon odtwarza lepiej dany styl muzyki. Najlepiej mieć kilka magnetofonów żeby wybrać właśnie ten najlepszy, ale wiadomo nie można mieć wszystkiego.

Analogowa Grupa Wywrotowa. Zdzisław

Hammer

  • 374 / 807
  • Zaawansowany użytkownik
28-03-2020, 16:50
Panowie pobudka, ceny decków Naka są ......bardzo wysokie teraz 300 tka kosztuje tyle co niedawno GX 95....
Kenwood z serii 70 też dobrze grają , stary 4520 tak samo ,
Jeśli chodzi o wymienność z innymi nagrań to nagrania z Naków doskonale odtwarza się na innych nakach ......
Klasyczna Aiwa 800 seria też jest całkiem przyzwoita, Onkyo z serii Integra, klasyka sama w sobie, np- 2550 mam , wymiana pasków, rolki i sprzęt idzie jak burza 

W obecnych czasach nie skupiałbym się na magnetofonie jako podstawy, raczej jako dodatkowy artefakt dla przyjemności od czasu do czasu.....

a propo kawy nie pijam, a pogoda idealna na wycieczkę z rodziną i na rowery także z czego korzystam codzienny trening rano, nie ma zakazu, jest tylko zalecenie nie spotykać się z obcymi w grupie.
« Ostatnia zmiana: 28-03-2020, 16:57 wysłana przez Hammer »

AUDIOTONE

  • 2852 / 4347
  • Moderator
28-03-2020, 17:08
Panowie pobudka, ceny decków Naka są ......bardzo wysokie teraz 300 tka
na aledrogo jest 300-tka za okolice tej kwoty co zaznaczył "pytający". I raczej nigdy nie będzie taniej, nie ten magnetofon. Drożej owszem ale nie taniej.
Analogowa Grupa Wywrotowa. Wojtek.