Audiohobby.pl

Magnetofon

nano

  • 4718 / 2825
  • Ekspert
14-05-2018, 10:39
odpalielm na starym zepsutym silniku
ktory troszke ciszej chodzi ( juz zamowielm nowy czy bedzie pasowac czas pokaze )


idler z oponki sprawuje sie b b dobrze  !!!!!!!!
play przewijanie wsio wzorowo


ALE  UWAGA
niestety pause mi nie dziala
dlaczego


machniczne wl "pause" polega na odsunieciu ildera od szpulki
a ja mam za duzy ilder   czyli srednca nie tak jak trzeba  ( o 0,5 m za duza wrrrr )    a przy japonskiej dokladnosci  gleba
czyli musze kupic pozadna oponke
...




deck jest warty  posiadania
to nie tylko kolekcjonerska zabawka
jego brzmienie jest wspaniale ,,, chce sie sluchac  kaset i eksperymentowac a to juz cos
ma  kopa  ale tak przepieknie to zrobili  ze nie dudni nam wsio w uszach 

jakby wyluskali  jakis jeden instrument walneli basem a  reszte zostawili w spokoju ... pieknie to brzmi
polecam ten deck ..
po dlugim sluchaniu
jest  jednak lepszy akustycznie od 6340   
juz mam wrogow wiem
minimlanie .. b b minimalnie ale  6240 jest lepszy
dla mnie osobiscie wydaje sie ze tak .. jest
6240 prowadzi muze po sznurku i nie miesza za bardzo instrumentami
6340 to troszke gorzej wykonuje...


co ciekawie 6240
jest niby gorszy od 6100


TAK


ale  6240 gra bez dodania czegokolwiek
a 6100 ma ta dziwna atmosfere ... dodaje duszy od siebie
jesli ale tego nie chcemy  6240  wlasnie zagra neutralniej !   
piekny  akustycznie deck
jestem pod wrazeniem tego malucha


nagrywanie
no tu juz gorzej ,,,,,,
6340 i 6240  nagrywaj bardzio dobrze ale jak nagramy  cos w 6100 to pozamiatane
nawet nie bede sie strzepic geb,,y   
6240 ma odtwarzac ! i juz
zreszta   6340  u mnie rowniez odtwarzac
--


zamowilem dzis  paski  rolke  silnik   
szukam idlera


czyli na tygodniach znow musze go rozkrecic calkowicie

« Ostatnia zmiana: 14-05-2018, 13:05 wysłana przez nano »

LWP

  • 5 / 21
  • Nowy użytkownik
14-05-2018, 14:03
Mój wujek posiada JVC KD-A7 i chce wymienić pasek i rolkę.
Czy ktoś zna wymiary paska napędowego i rolki dociskowej?

nano

  • 4718 / 2825
  • Ekspert
14-05-2018, 14:19
LWP


JVC KD-A7

poznalem ostatnio goscia ktory pokazal mi pewien myk
jak dopasowac pasek nie znajac jego rozmiarow
a pasek jest jeszcze caly....


b b b  prosta


w twoim wypadku tak
pasek jest b b  dlugi a kolo zamachowe ogromne


obracasz deck na plecy  i od dolu otwierasz klape
widzisz teraz pasek 
 zaznaczasz sobie  np kreda biala   1 cm kawalki odcinki przesuwajac  znow o 1 cm pasek   i kreska i przesuwasz pasek i kreska  1 cm az dojdziesz do pocztku konca ..
masz wymiar


od tego wymiaru odcignij 6% !!  i gotowe


rolka > oj nie wiem


idler  > z  pioneer 737 pasuje
« Ostatnia zmiana: 14-05-2018, 14:50 wysłana przez nano »

nano

  • 4718 / 2825
  • Ekspert
15-05-2018, 12:48
a tak w miedzyczasie  trza bylo zejrzec co mu dolega
stan dlugo lezakowany .
rysy na boku 
gora ok
czyli wzorowy nie jest


technics  rs-b765


akustycznie  no ... nikogo nie obrazajac ..
no
lepiej przemilcze
« Ostatnia zmiana: 15-05-2018, 12:53 wysłana przez nano »

nano

  • 4718 / 2825
  • Ekspert
15-05-2018, 12:52
deck nie startuje ..klapa ale dziala


srodek
dobry stan nie grzebany
nie modowany
« Ostatnia zmiana: 15-05-2018, 13:19 wysłana przez nano »

nano

  • 4718 / 2825
  • Ekspert
15-05-2018, 12:54
pasek orginalny i jeszcze ok


widze te zolte  plastiki to mam zawsze stracha
z doswiadczenia z  firma
philips
gdzie sie wsio sypie


technics ale mial inny rodzaj tworzywa


wsio ok

nano

  • 4718 / 2825
  • Ekspert
15-05-2018, 13:07
nie przewijal nie bylo play
po ogledzinach  wina byla   tych zebatek polaczonych ze srodkowym silnikiem  tzw  reel motor
ta biala czesc za silnikiem wypadla
dlaczego czort to wie
magnetofon dziala poprawnie
« Ostatnia zmiana: 15-05-2018, 13:24 wysłana przez nano »

nano

  • 4718 / 2825
  • Ekspert
15-05-2018, 13:09
fine
..
wszystkie czesc zamowilem do 
nad 6240
za 2 miesiace ponudze znow o tym modelu
oponke musialem jednak pasujaca zamowic
co o za megnetofon bez pause  ,,,
trza to zrobic pozadnie
..
na temat tego technicsa nie bede sie wypowiadac  bo po prostu nie potrafie ..
jest dla mnie po prostu fajnym magnetofonom nic po za tym
« Ostatnia zmiana: 15-05-2018, 13:18 wysłana przez nano »

Ttom

  • 97 / 2495
  • Użytkownik
16-05-2018, 20:14
nie przewijal nie bylo play
po ogledzinach  wina byla   tych zebatek polaczonych ze srodkowym silnikiem  tzw  reel motor
ta biala czesc za silnikiem wypadla
dlaczego czort to wie
magnetofon dziala poprawnie

I niestety wypadać będzie, bo pewnie jest pęknięta wzdłużnie, a powinna sztywno siedzieć na ośce silnika. Niestety jest to powszechna choroba mechanizmów AR550. Trzeba by gdzieś takie zębatki zdobyć.
Tom

nano

  • 4718 / 2825
  • Ekspert
16-05-2018, 20:17
zalalem to na razie zywica ... i jest  supi
..


masz na to jakis patent
dzieki

Ttom

  • 97 / 2495
  • Użytkownik
16-05-2018, 20:28
Sam szukam bo mi trzeba do kilku decków. Ja sklejam to kropelką, ale trzeba być delikatnym by nie usmarować zębatki (wtedy przy przewijaniu cały deck skacze). Gdyby gdzieś znaleźć malutkie cybanty na śrubkę, to dało by się to zrobić lepiej.
Pozdrawiam

P.S. Jutro rozbieram RS-B965 bo mu DD pracuje z prędkością odrzutowca (kontrola obrotów padła).
Tom

nano

  • 4718 / 2825
  • Ekspert
16-05-2018, 20:36
dzieki .. no tak
https://www.ceneo.pl/23847230#tab=click_scroll

--
daj kiedys jakies fotki
..
dzieki

mops

  • 564 / 535
  • Ekspert
16-05-2018, 21:36
Nano,Ty mi tu prawisz o Technicsach a nie wiem nadal o Dualu.Skleroza?
Na pewno.
Waldek.

nano

  • 4718 / 2825
  • Ekspert
16-05-2018, 21:46
nie no .. nie mialem czasu wrrrrrrrr
silnik tak  mam jest juz wymontowany w szufladzie
czyli posuwam sie do przodu malymi krokami


musze teraz znalezc tego decka


zart
..
ech  wiem wiem przepraszam

mops

  • 564 / 535
  • Ekspert
16-05-2018, 21:53
No tak.Skoro wielkim nakładem pracy zakopałeś silnik w szufladzie, to jakieś osiągnięcie to jest.
Waldek.