Jako że korzystam i z tego forum , wklejam moje porównania kilku decków.
Nadszedł czas na obiecane porównanie decków które miałem w ostatnim czasie.
Nie widziałem takiego porównania a jak opinie były to w różnych często nie najlepszej klasy systemach .
Tor odsłuchowy .
Kolumny - modyfikowane Kef R900
Kable kolumnowe - Qed Ruby Anniversary
DAC - CA Stream Magic 6 z kablem Wireworld Stratus
Źródło - Pioneer PD-9700 jako napęd do DAC po kablu coax Profigold 4000 oraz dysk 2,5 cala WD wpięty pod SM6 z osobnym wysokiej klasy zasilaczem do dysku.
Wzmacniacz Krell S300i
Pomiędzy SM6 a Krellem kabel XLR Equilibrium Turbine
Kable do decków Qed Performance Graphite
Listwa Sonus Oliva
Każdy deck po zakupie grał i nagrywał kilka dni , głowice i wałki były rozmagnesowane , rolki czyszczone a w CT-900S i CT-979 paski zostały wymienione na nowe .
Porównania dotyczyły odsłuchu w czasie nagrywania i porównania na bieżąco sygnał z " SOURCE " i to co już jest nagrane " TAPE " a także tor Qed - deck - Qed z tym co bezpośrednio leciało z SM6 do wzmacniacza po XLR Turbine ( w cenie większej niż zebrane tu decki :) )
A także nagrywałem dwie identyczne kasety na różnych deckach , odtwarzałem je jednocześnie i przełączając wejścia pilotem . Zanim to zrobiłem poziomy między deckami zostały wyrównane bo S300i ma możliwość zmiany czułości w zakresie +/- 6dB
Wszelkie porównania były bez układów dolby i załączonym HX-PRO
Kasety:
- SONY EF
- SONY METAL XR
- SONY METAL MASTER
- Basf Chrome Maxima II
- Basf Chrome Super II
Jakość brzmienia od najlepszych
1. Pioneer CT-S910
2. Pioneer CT-959 , Sony TC-K870ES
3. Pioneer CT-979 , Sony TC-K750ES
4. Pioneer CT-900S , Technics RS-BX707
5. Technics RS-B765 PXS cap
6.
7. Technics RS-BX747.
Miejsce 6 jest celowo puste bo RS-BX747 mocno odbiega od RS-B765.
CT-S910 jest najwierniejszy temu co przychodzi ze źródła. Ma najlepszą dynamikę ze wszystkich . Ustępuje minimalnie rozdzielczością średnicy CT-959.
Ma też świetną kalibrację i ułatwiający życie system PLCS.
Sony 870ES charakter brzmienia ma podobny do CT-979 ale jest od niego nieco bardziej dynamiczny i rozdzielczy . Fajny , wyraźnie zaznaczony bas , dobra przejrzystość i dynamika .
CT-959 ma najbardziej rozdzielczą średnicą . Chodzi o czystość i mikrodetale . Jednak dynamiką ustępuje 870ES o CT-S910 nie wspominając .
Sony TC-K750ES to połączenie świetnej dynamiki i charakteru podobnego do CT-959 gdzie średnica jest najważniejsza a bas twardy z wykopem ale nie zapuszczający się ochoczo w najniższe rejony .
Powyższe decki stawiam w jednej klasie z tym ze 750ES na granicy tej klasy .
Od powyższych zauważalnie odstaje CT-S900 gdzie siada zauważalnie dynamika , rozdzielczość i przejrzystość dodając coś od siebie na przełomie wyższego basu i dolnej średnicy i w jego miejsce bym wolał 707 Technicsa który gra żywiej nie tłumiąc tak sygnału na kopiach .
RS-B765 ma nieco gorszą dynamikę od 707 .
747 odstaje najbardziej od całej stawki .
Różnice które opisałem zwłaszcza decków z miejsc 1 i 2 są minimalne i jakość kopii różni się minimalnie od oryginału !
Do wychwycenia na bardzo dobrym sprzęcie !
Mam nadzieję że mój wysiłek przyda się i Wam :)
W moim systemie zostaje Sony TC-K870ES . Wizualnie dla mnie nr 1 a brzmieniem nieznacznie ustępuje CT-S910 .