Audiohobby.pl

Magnetofon

Savage

  • 889 / 6107
  • Ekspert
31-10-2010, 17:33
No fakt ct900s gra jasno, ale czy za jasno zależy jaka muzyka. DObrze się nadaje do starych kaset .

cles

  • 1604 / 6107
  • Ekspert
31-10-2010, 17:49
>> Radmar, 2010-10-31 10:40:16
Hmm, ale to chyba taka dziura musi lipnie wyglądać? Zapewne to wszystko wygląda tak, żeby nie psuło wrażenia


Hehe właśnie chodzi o to, że ja dopiero po jakimś czasie załapałem, że szybki nie ma, więc o wygląd raczej nie chodzi. W pierwszej wersji pomyślałem, że w serwisie została ale na pytanie dostałem odpowiedź że szybek nigdy w ZX9 nie było.

Najbardziej niepokoi mnie to, że jednak kurz ma łatwy dostęp do środka. Pomaga jeśli w kieszeni jest kaseta.

cles

  • 1604 / 6107
  • Ekspert
31-10-2010, 17:55
pioneera 900S mam, fajna maszyna, dolby S beznadziejne. Ale nie ma na razie miejsca, żeby intensywniej nim pograć.

konrad

  • 850 / 5742
  • Ekspert
31-10-2010, 18:05
Trochę przeszkodzę.
To jest wątek o kaseciakach czy także szpulowcach?

Radmar

  • 1140 / 6108
  • Ekspert
31-10-2010, 18:08
No czyli wygląda na to, że całkiem niezłe "mebelki" do mnie trafiły. Pioneera na razie za bardzo nie miałem okazji potestować, bo wymagał trochę pracy. Paski były w stanie agonalnym i po włączeniu natychmiast zwalniał i się zatrzymywał. Ale za jakiś czas go sobie posłucham i się okaże. W ogóle był trochę "zdewatowany", ale jest w dobrych rękach i już żyje.

A Denona słuchałem, ale będzie wymagał włożenia trochę pracy. Rolki będą do wymiany, prowadnica pewnie do ustawienia i jeszcze parę dość istotnych szczegółów. Myślę jednak, że pokaże klasę, zwłaszcza, że nieco niższy DR-M22 osobiście mnie dźwiękiem powala. DR-M44HX wypada przy nim lekko blado, ale sądzę, że po regulacji się to zmieni.
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Marek

Radmar

  • 1140 / 6108
  • Ekspert
31-10-2010, 18:12
Cles,

Szczerze mówiąc, to właśnie łatwość dostępu dla kurzu i brudu jest właśnie trochę niepokojąca. Zawsze jednak pewniej jest gdy jest jakaś osłonka, no ale skoro producent tak to rozwiązał, to tego nie zmienimy. :)
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Marek

Savage

  • 889 / 6107
  • Ekspert
31-10-2010, 18:12
>> konrad, 2010-10-31 18:05:56
O czym tylko chcesz.
Lecz o szpulakach jest osobny watek. Jeśli odpowiada CI pisać tutaj to pisz tu.

Radmar

  • 1140 / 6108
  • Ekspert
31-10-2010, 18:14
Konrad,

Pisać możesz i w tym wątku, ale nieco więcej i bardziej szczegółowo jest tutaj - http://audiohobby.pl/topic/4/118#koniec
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Marek

cles

  • 1604 / 6107
  • Ekspert
31-10-2010, 18:28
Radmar

Myślę, że skończy o się dorobieniem szybki, tym bardziej, że wydaje się to proste. Trzeba będzie wyciąć prostokąt z przezroczystego pudełka na kasetę. Czym najlepiej to ciąć?

Radmar

  • 1140 / 6108
  • Ekspert
31-10-2010, 18:40
Pewnie to będzie najlepszym rozwiązaniem. Tylko nie ingeruj za bardzo w rozwiązania konstrukcyjne. Jednak co oryginał, to oryginał. Mimo wad jakie posiada. :)
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Marek

Chaos

  • 858 / 5197
  • Ekspert
01-11-2010, 01:57
ja tez nigdy nie zauwazylem ze zx-9 nie ma szybki. no ale znam tego decka tylko ze zdjec. ciekawe jaki cel mialo Nakamichi w takim rozwiazaniu? moze to pozostalosc po czasach kiedy kaseta byla na wierzchu?

Dudeck

  • 5101 / 6073
  • Ekspert
02-11-2010, 11:20
">> Radmar, 2010-10-31 13:32:18
Darek, a machnij fotkę tej głowicy."


Jedyna moja "cyfrówka" jest w komórce - na tak zrobionych zdjęciach nie widać dobrze samej głowicy , co dopiero tej szczeliny .

cles

  • 1604 / 6107
  • Ekspert
02-11-2010, 12:50
>> Chaos, 2010-11-01 01:57:40
ja tez nigdy nie zauwazylem ze zx-9 nie ma szybki. no ale znam tego decka tylko ze zdjec. ciekawe jaki cel mialo Nakamichi w takim rozwiazaniu? moze to pozostalosc po czasach kiedy kaseta byla na wierzchu?


Powiedzmy sobie szczerze, brak szybki to pomysł kretyński.

Skąd się wziął? Pewnie z zadufania Naka nad sobą. Podobnie jak manualne przełączniki wyboru taśmy/EQ.

MaciejLK

  • 508 / 6045
  • Ekspert
02-11-2010, 15:38
Nak w instrukcjach wyraźnie uzasadnia zastosowanie ręcznych i w dodatku oddzielnych przełączników prądu podkładu i korekcji możliwością doboru korekcji częstotliwości (EQ) przy zapisie (i odczycie) do charakteru nagrywanej muzyki.
Oto co dokładnie piszą:
"1. Użycie taśmy normalnej przy korekcji 70 mikrosekund obniża szum o ok. 4 dB, ale MOL przy wysokich częstotliwościach nieco obniży się. Może to być wskazane na przykład przy nagrywaniu muzyki klasycznej która zwykle zawiera stosunkowo niewiele sygnałów o wysokich częstotliwościach, ale wymaga dużego odstępu sygnału od szumu.
2. Użycie taśmy chromowej lub metalowej przy korekcji 120 mikrosekund powoduje nieco wyższy poziom szumów, ale zwiększa się też MOL dla zakresu wysokich częstotliwości. Jest to odpowiednie na przykład dla jazzu lub rocka, gdzie średni poziom jest wysoki i często spotyka się silne szczyty o wysokich częstotliwościach.
* W obu przypadkach zasadnicze znaczenie ma zastosowanie tego samego ustawienia przy odtwarzaniu aby uzyskać płaską charakterystykę częstotliwości."

Rozwiązanie drugie (taśmy chromowe z korekcją 120 mikrosekund przy zapisie i odczycie) było stosowane przez wiele firm nagraniowych wydających nagrane kasety z taśmą chromową. Były one przystosowane do odczytu z korekcją 120 mikrosekund, jak zwykłe kasety normalne, i nie miały otworów detekcyjnych w grzbiecie mimo tego, że taśma była chromowa.  

cles

  • 1604 / 6107
  • Ekspert
02-11-2010, 15:49
Co nie przeszkodziło by w CR7 dać automatyczny wykrywacz rodzaju taśm, jak i możliwość ręcznej regulacji.