Audiohobby.pl

Magnetofon

vladoi

  • 136 / 5640
  • Aktywny użytkownik
12-07-2010, 10:24
Dziękuje za podpowiedzi.  Wyjaśnijcie jakie są różnice w wersjach Mk II.

 
Vlado.

Reaper

  • 521 / 6107
  • Ekspert
15-07-2010, 19:23
Kalibracja ręczna vs. automatyczna? Czy zawsze kalibracja ręczna jest górą? Czy są decki, gdzie za pomocą kalibracji automatycznej można taśmę bardzo dobrze skalibrować i nagrać, a nawet lepiej niz przy kalibracji ręcznej?

vladoi

  • 136 / 5640
  • Aktywny użytkownik
15-07-2010, 20:13
>> Reaper,

Mnie Kenwoody kalibrują nawet Basfy i na Sonym ręcznie nie osiągam lepszych wyników. Idealnie robi to Fisher, ale on zarządza także poziomem wysterowania.
Vlado.

Reaper

  • 521 / 6107
  • Ekspert
15-07-2010, 20:23
A konkretnie jaki model Fishera i Kenwooda?

Savage

  • 889 / 6109
  • Ekspert
15-07-2010, 20:54
Decki Onkyo naprawdę nieźle kalibrują automatycznie.
Kalibracja automatyczna nie jest wcale gorsza, może nawet lepsza!
Minusem jest to, że w  większości nie można wpływać na nagranie automat skalibruje kasete i już, a czasami ktoś chce sobie podbarwić nagranie.

Dudeck

  • 5101 / 6075
  • Ekspert
16-07-2010, 10:37
Na wielu forach lansuje się mylny pogląd o automatycznej kalibracji jako opcji drugiej ( gorszej ) kategorii względem pierwszej . To nieprawda .  
Płyty w studio też nagrywa ktoś , kto nadaje im charakter ( barwę ) dźwięku według swoich upodobań .
Uważam , że automat jest neutralniejszy w swoim działaniu względem więszości korekcji ustawianych ręcznie ,  gdzie jesteśmy skazani na gust drugiego . Oczywiście , że "każdy tworzy" dla siebie - ale to mówię tylko tak - w kategoriach absolutnych . No i zawsze możemy skorzystać z korektora barwy dźwięku .
Ustawianie korekcji ręcznie ma sens jeżeli nie korzystamy ze wskazań wyświetlacza , tylko na słuch . Inaczej ręcznie mozemy ustawić tak jak nam to zrobi ... automat . Technicznie idealnie :)


Dudeck    

vladoi

  • 136 / 5640
  • Aktywny użytkownik
16-07-2010, 10:38
Fiser CR 9030, a Kenwoody wszystkie.  Serie KX 30..  KX 50..  
Vlado.

yogi1

  • 159 / 6107
  • Aktywny użytkownik
16-07-2010, 11:29
oczywiście  automatyczna kalibracja jest dobra a, jeszcze lepiej jak ma możliwośc ręcznej regulacji  bias jak  pioneer CT-979, CT-93, lub TECHNICS RS-BX747 choć ja  bardziej wole ręczną regulacje  

Dudeck

  • 5101 / 6075
  • Ekspert
16-07-2010, 17:16
" ...  kategorii względem pierwszej ... "

Powinno być : kategorii względem ręcznej .

gotyk1

  • 1310 / 6094
  • Ekspert
17-07-2010, 00:32
>>Ustawianie korekcji ręcznie ma sens jeżeli nie korzystamy ze wskazań wyświetlacza , tylko na słuch . Inaczej ręcznie mozemy ustawić tak jak nam to zrobi ... automat . Technicznie idealnie :)


Dudeck

Bo się powinno ustawiać wg pasków na displayu, ale potem jeszcze ewentualne różnice skorygować na słuch. Ja wolę zdecydowanie pełną reg. ręczną niż automat.

ahaja

  • 513 / 6110
  • Ekspert
17-07-2010, 01:24
Onkyo 2570 , Pioneer 777 rewelacyjnie kalibrują kasety.
K

MaciejLK

  • 508 / 6047
  • Ekspert
17-07-2010, 14:19
Kalibracja ręczna (ew. z pomocą generatora sygnałów testowych) pozwala tylko ustawić ogólną czułość taśmy dla niskich częstotliwości (315-400 Hz) oraz prąd podkładu - przeważnie tak, by zrównać poziom wyjściowy przy dwóch częstotliwościach - niskiej 315-400 Hz i wysokiej - różnej w różnych magnetofonach, ale przeważnie pomiędzy 7 a 12 kHz (najczęściej 10). Nieliczne magnetofony mają generatory tonów wyższych, np. 15 czy 16 kHz. Jedynie niektóre magnetofony Sony (i nieliczne inne) miały jeszcze regulację korekcji wysokich częstotliwości (EQ) przy zapisie.
Natomiast układy autokalibracji bywają bardzo różne - od najprostszych Auto BIAS, które nie ustawiają nawet czułości taśmy - np. wiele prostszych modeli Kenwooda, poprzez takie które ustawiają tylko Bias i Level (czyli w zasadzie tak jak kalibracja ręczna z generatorem), poprzez takie, które jeszcze ustawiają EQ dla jednej wysokiej  częstotliwości, do takich, które ustawiają aż cztery parametry - Level, Bias, EQ-H (dla wysokich) i EQ-M (dla średnich). Taki rozbudowany układ, w odróżnieniu od pozostałych, pozwala skompensować różnice czułości taśmy dla różnych częstotliwości, typowe dla taśm wielowarstwowych, których nie daje się skompensować prostą regulacją samego Biasu czy Levelu. Taki rozbudowany układ autokalibracji pozwala  - przynajmniej teoretycznie - uzyskać niemal absolutnie prostoliniową charakterystykę częstotliwości na niemal każdej taśmie. Teoretycznie więc taka rozbudowana autokalibracja powinna dawać lepsze wyniki niż kalibracja ręczna (nawet z generatorami), bo więcej parametrów podlega regulacji.

Savage

  • 889 / 6109
  • Ekspert
17-07-2010, 16:06
> MaciejLK, 2010-07-17 14:19:57
A  przykład decka z tak zaawansowaną autokalibracją?

rico1973

  • 221 / 6060
  • Aktywny użytkownik
17-07-2010, 20:57
Ja od dłuższego czasu polegam na autokalibracji w CT-S710; jestem zadowolony, czasami tylko nieznacznie kalibruję BIAS. Mam dwa takie decki. Jednego używam codziennie, drugiego bardzo rzadko. Niestety ten drugi zrobił mi ostatnio przykrą niespodziankę; kompletnie zdewastował TDK SA-X 100 z ulubionymi kawałkami... deck w stanie idealnym, żadnych oznak zużycia. Jedyny problem to chyba tylko zbyt rzadka eksploatacja.
P.S.
Arku w końcu doprowadziłem już całkowicie do porządku mechanizm w tym GX-6, teraz jak znajdę kolejną chwilkę biorę się za ten z GX 75 (pamiętasz, spadła sprężynka). Myślę, że pójdzie gładko bo już trochę poznałem ten mechanizm. A tak na marginesie to DAT-y jakoś mnie wciągnęły.. :-)

Savage

  • 889 / 6109
  • Ekspert
17-07-2010, 21:17
To świetnie, gratuluję ;)!