>> MAG, 2010-01-17 12:24:24
MaciejLK
> Czy w CT 979 też można zastąpić silnik? i jeśli tak to z jakiego modelu ewentualnie czy da się go naprawić przypadłość warczenie
W każdym magnetofonie można wymienić silnik... ;-)
Nie grzebałem nigdy w 979, więc nie wiem na pewno, ale sądząc ze zdjęć, może to być taki sam silniczek Mitsumi. Mechanizmy w modelach 737, 757, 777, 959, 979, 900S, 710, 820, itd., co najmniej do 830S, oparte są w zasadzie na tej samej konstrukcji (w wariancie jedno- albo dwuwałkowym). Ja np. wykorzystałem części z rozebranego 737 żeby ożywić 757. Niestety, mam jeszcze jednego 737 i 830, w których też silniczki pracują zbyt głośno, i w zasadzie też powinienem je wymienić - to chyba ich powszechna wada, te silniczki są po prostu za mało wytrzymałe, a ponieważ pracują przez cały czas gdy magnetofon jest włączony do sieci, to i szybciej się zużywają.
Przypuszczam, że można wziąć silniczek z dowolnego innego Pioneera opartego o ten sam mechanizm, albo też zastąpić go wspomnianym Mitsumi MMI-6S2L - tyle, że naprawdę one nie starczają na długo...
Doraźnie można spróbować wkroplić parę kropli oleju na oś silnika, tak aby wniknęła do wnętrza i nasmarowała łożysko - ale to nie pomoże na długo.
Uwaga - pozyskując inny magnetofon na części trzeba pamiętać, że tańsze modele Pioneera (np. 449, 656, 550, itp.) mają zupełnie inne mechanizmy, chyba produkcji Alpsa - z nich nie nada się ani jedna część.