Audiohobby.pl

Magnetofon

rafal996

  • 1090 / 6102
  • Ekspert
10-12-2009, 23:20
A w jakim celu? Tak luźno chodzą?

MaciejLK

  • 508 / 6043
  • Ekspert
10-12-2009, 23:36
>> Filwoj, 2009-12-10 16:08:14
>I chyba większe prawdopodobieństwo, że to rolka(i?) bo patrząc na masę wirnika i koła zamachowego lewej rolki nie wierzę aby to mógł być pasek.
Wojtek

Przeważnie za wahania wolnozmienne ("wow" - kołysanie dźwięku) odpowiada np. wyciągnięty pasek napędowy albo jakieś uszkodzenie w elektronice sterującej obrotami - tyle, że tutaj napęd głównego wałka, ciągnącego (prawego) jest bezpośredni, a więc wyciągnięty pasek nie może mieć na to wpływu. Wałek podający (lewy) pełni jednak mniej istotną rolę, a widać to nawet po sile docisku rolki, która dla lewej rolki jest mniej więcej 3 razy mniejsza.
Natomiast za wahania szybkozmienne ("flutter" - drżenie dźwięku) odpowiada najczęściej albo skrzywiona oś (wałek napędowy), albo zużyta rolka, która nie jest już okrągła, tylko stała się mimośrodowa.
Może warto zainteresować się wymianą rolki (prędzej prawej niż lewej)?

MaciejLK

  • 508 / 6043
  • Ekspert
10-12-2009, 23:44
>> mwisniewski, 2009-12-10 19:34:32
A zapomniałbym, wczoraj odebrałem Kenwooda KX-880D fajny deck, dwie głowice ale przyjemny w użyciu i ładnie zachowany, jedyna wada jaką znalazłem to gwałtownie otwierająca się kieszeń ale, chyba wszystkie 880 i 1100 tak mają :-)

Podobno można to poprawić, nakładając do tłumika pneumatycznego odrobinę gęstego smaru.

Jeśli kieszeń otwiera się gwałtownie, przytrzymuj ją ręką przy otwieraniu, bo może wyłamać się delikatny fragment kieszeni na którym zaczepiona jest bardzo silna sprężyna otwierająca ją - po lewej stronie, taki plastikowy występ na kieszeni, na który nałożona jest pętla tej sprężyny. Sprężyna jest bardzo silna i trzeba na to uważać - jeśli ta część się odłamie, duże siły tam działające powodują, że klejenie jest nieskuteczne i trzeba wymienić kieszeń. Tak było w moim KX-1100HX - poprzedni właściciel próbował dokleić odłamany fragment, bez skutku.
Kupiłem więc tanio 880D z uszkodzoną elektroniką, który stał się dawcą części do innych Kenwoodów z tej serii - kieszeń poszła do 1100HX, silnik przewijania ze szpulkami i przekładnią zębatą - do KX-880SR, który miał ślizgającą się przekładnię cierną starego typu (pokazywałem zdjęcia nowej i starej na poprzedniej stronie). Parę innych części też wykorzystałem albo mam plan wykorzystać...

MaciejLK

  • 508 / 6043
  • Ekspert
10-12-2009, 23:48
>> mwisniewski, 2009-12-10 21:22:09
>Nie obrażaj jej, to kobieta:-),
>ale zgadzam się jest najciekawsza z tego całego towarzystwa, to tzw. tri-color

Podobno z przyczyn genetycznych tylko panie są trójkolorowe; panowie - nie mogą!

Ślicznajest ! Ja też mam trójkolorową, ale ogólnie ciemniejszą, dominuje ciemny brąz, trochę żółto-pomarańczowego, i trochę białego. Niestety, jest "na stałym zesłaniu" u mojej mamy, bo u mnie jest "znajda" biało-czarna, też pani, i są ze sobą "silnie niekompatybilne" (jak to zwykle dwie panie pod jednym dachem...).

neomammut

  • 660 / 5780
  • Ekspert
10-12-2009, 23:55
Zalakować muszę w K555ES, bo co jakiś czas muszę korygować...

Dudeck

  • 5101 / 6071
  • Ekspert
11-12-2009, 01:34
Można zastosować lakier do poznakci ( ktoś pamięta jak kiedyś takim lakierem kleiło się z dobrym skutkiem taśmy ? )   .

Filwoj

  • 383 / 5757
  • Zaawansowany użytkownik
11-12-2009, 08:31
mwisniewski, na szczęście nie wszystkie 1100 tak mają :) Mój KX-1100G otwiera kieszeń delikatnie i powoli.
MaciejLK też myślę, że chyba winna jest prawa rolka, flutter występujący nie zawsze a tylko chwilami oraz wciąganie taśmy (choć ostatnio jakby lepiej) na nią wskazują. A może docisk za słaby ? Tylko jak to sprawdzić w domowych warunkach...
Wojtek

neomammut

  • 660 / 5780
  • Ekspert
11-12-2009, 08:57
Dzięki za sugestie! Chciałbym jednocześnie zalakować, ale żeby później można było z dobrym skutkiem śrubą ruszyć.... - wiem wiem, sporo bym chciał :)

Dudeck

  • 5101 / 6071
  • Ekspert
11-12-2009, 15:19
Wspomniany wcześniej Teac z Allegro zmienił status z "nowy" na "stan jak nowy" , a "jak" może stanowić czasami dużą różnicę .
Niedawno odesłałem taką "nówkę" :(

Radmar

  • 1140 / 6106
  • Ekspert
11-12-2009, 19:43
Co do gwałtownego otwierania kieszeni w Kenwoodach to faktycznie mogę potwierdzić, gdyż udało w końcu mi się rozwiązać ten problem. Do tłumika trzeba napchać smaru, ale nie o właściwościach smarujących lecz zwiększających tarcie. Ja w do swojego egzemplarza zastosowałem smar, ze starego magnetofonu Unitry (nie wiem jakiego bo sam tego nie robiłem). Natomiast mogę określić sam smar jako, że miałem okazję wziąć go w paluchy. W momencie zetknięcia palców i próby przesunięcia tarcie było tak duże, że ciężko było przesunąć palce z tym smarem.

Po jego zastosowaniu kieszeń otwiera się bardzo płynnie i nie grozi uszkodzeniem. Znając właściwości smaru i szybkość otwierania się kieszeni teraz po regeneracji tłumika jestem teraz w stanie sobie wyobrazić jak ogromna siła działa na kieszeń podczas jej otwierania. Zatem naprawdę, przytrzymujmy kieszeń palcem jeśli mamy uszkodzony tłumik, bo jak siła odrzutu ją połamie to będzie wielka lipa.
Analogowa Grupa Wywrotowa.
Marek

Gardenus

  • 1605 / 6090
  • Ekspert
11-12-2009, 20:33
Smar w tłumiku ma za zadanie uszczelniać cylinder zwiększając opór tłoczka  tak więc ŁT4-S3 ( typowy)  którego do tego celu użyłem w OPTONICA RT 7100 i 9100 spełnia się znakomicie.

Gardenus

  • 1605 / 6090
  • Ekspert
11-12-2009, 20:49

>> Filwoj, 2009-12-11 08:31:01

Nie uzdrawiaj rolki jakimiś miksturami do konserwacji gum bo to bezsensowne.
Zobacz czy takie oferowane będą pasowały. Najważniejsza średnica wewnętrzna czyli ma być idealnie zgodna z ośką na którą  zakładasz. Niewielka różnica w średnicy zewnętrznej ( guma) ok. do ok 1 mm jest mniej istotna bo sprężyna pośrednio dociska rolkę do wałka napędowego. Sprawdzałem takowe rozwiązanie z oczywiście pozytywnym rezultatem


http://sklepelektroniczny.com/search.php?text=rolka&lang=pol&counter=2

Filwoj

  • 383 / 5757
  • Zaawansowany użytkownik
12-12-2009, 12:14
Dzięki za linki, rolki zamówione, za kilka dni napiszę o efektach.
Wojtek

gotyk1

  • 1310 / 6090
  • Ekspert
12-12-2009, 21:35
ładny, i na pilota

neomammut

  • 660 / 5780
  • Ekspert
12-12-2009, 22:44
Czy śrubki przy głowicy potrzebne do regulacji to jakieś normalne elemnty, czy jakieś specjalnie robione i czy można coś takiego jeszcze dokupić? W K890ES mam jedną wyrobioną i muszę ją wymienić, ale nie wiem, czy mogę ją wykręcić i dostanę zamiennik w sklepie budowlanym np?