Audiohobby.pl

Magnetofon

Gardenus

  • 1605 / 6092
  • Ekspert
15-11-2008, 00:13


>> seniortelefono, 2008-11-14 23:58:53

Jak dobrze pomyślisz to na pewno zdemontujesz go.
Mi, żaden panel przedni nie oparł się.

Gardenus

  • 1605 / 6092
  • Ekspert
15-11-2008, 00:14
Taki mi się jeszcze marzy do kompletu OPTONICA .

http://audio-heritage.jp/SHARP/player/rt-9.html

seniortelefono

  • 284 / 6108
  • Zaawansowany użytkownik
15-11-2008, 00:25
W sumie aż tak brudny nie jest :-) Bardziej chciałem to z ciekawości zrobić.
Piękna ta Optonica.

Gardenus

  • 1605 / 6092
  • Ekspert
15-11-2008, 00:34
Plastiki a zwłaszcza wyświetlacze z czasem zachodzą kurzem i dlatego najlepiej jest je wyczyścić.
Była na ALLE....  OPTONICA RT 9100 to prawie identyczny model, żałuje teraz, że nie kupiłem jej.

yolaos

  • 605 / 6105
  • Ekspert
15-11-2008, 08:48
"Czy Ty czytasz to co się pisze na forum? Wybacz dosłowność. Ale gotyk1, yogi1 i ja pisaliśmy o chociazby pioneerze ct 959 a o mechanizmach była mowa niedawno."

Wybacz Savage ,że naraziłem Cie na powtarzanie sie, rzeczywiscie jakoś ten fragment pomyliłem, tylko nierozumiem co znaczy ma mechanike perfekcyjna tylko silniki padają, czy silnik nie jest elementem mechaniki?To jak ?bedą wszytkie trybiki idealnie grały tylko magnet nie bedzie działal bo silnik padł? No chyba ,że łatwo nabyc nowy silnik szask trask i znowu mozna sie nim cieszyc dalsze 30lat?
pozdrawiam
ps dzieki Gotyk za obszerna odpowiedz mimo mojej upierdliwosci
,ale mam jeszcze jedno pytanie , skoro mechanika z seri7dem jest taka sama jak 9-tek to znaczy ze róznica polega na innej głowicy, czyli jeśli siódemka nie jest zajechana to powinna identycznie dobrze zagrać jak 9tka, czy moze 9tki maja lepsza jeszcze elektronike?

Savage

  • 889 / 6107
  • Ekspert
15-11-2008, 10:02
>> yolaos, 2008-11-15 08:48:56
szask trask i znowu mozna sie nim cieszyc dalsze 30lat?

Możesz to tak interpretować :) Pada zwykły silnik napędowy na 12V taki normalny jak w każdym magnetofonie. MOżna go wziać z innego modelu dowolnego magnetofonu lub kupić.  Wymiana polega na wyjęciu mechanizmu i odkreceniu kiku śrub. Więc nie uważam tego za problem Prawda? Jak głowica pada to są problemy. ALbo jakby to był sillnik DD.

Ja z 7xx miałem 737, z 9xx mam 959. Niestety nie zagrają tak samo. :) Ze wg na inną elektronikę właśnie i inne elementy.

MaciejLK

  • 508 / 6045
  • Ekspert
15-11-2008, 11:40
>> yolaos, 2008-11-15 08:48:56
> czy silnik nie jest elementem mechaniki?

Oczywiście jest, ale jest niejako "poza mechanizmem", i jest stosunkowo łatwo wymiennym elementem. Mnie udała się ta sztuczka nawet bez wyjmowania całego mechanizmu. Silnik to typowy i ciągle jeszcze stosunkowo łatwy do kupienia Mitsumi MMI-6S2L, stosowany może nie w każdym, ale w dużej liczbie magnetofonów.

Podstawową zaletą mechanizmu Reference Master jest to, że rozwiązano go bez przekładni zębatych tylko z przekładniami ciernymi, a sterowanie mechanizmu odbywa się nie stukającymi elektromagnesami, tylko całkowicie za pomocą silnika pomocniczego, przełączającego funkcje. Dzięki temu mechanizm działa niemal całkowicie bezgłośnie. Przy przełączaniu funkcji nie słychać żadnych stuków itp. Jedynym słyszalnym dźwiękiem bywa właśnie niestety buczenie zużytego silnika głównego.

Niektórzy zarzucają Pioneerowi, że w sprzęcie z najwyższej półki powinien był zastosować najbardziej wyrafinowane rozwiązanie napędu, tzn. napęd bezpośredni (Direct Drive), najlepiej jeszcze sterowany kwarcem, który przeważnie daje bardzo niską nierównomierność obrotów. Ale Pioneerowi w najlepszych modelach udało się jakoś uzyskać porównywalnie niski wynik stosując zwykły silnik z gumowym paskiem.

Mechanizmy w serii 9x9 i 7x7 są rzeczywiście chyba takie same albo prawie takie same, ale magnetofony zasadniczo różnią się przede wszystkim głowicami (amorficzne w 9, utwardzane permalojowe w 7), zapewne elektroniką, trochę wyposażeniem, i w 9 metalowa podstawa jest miedziowana. Nigdy nie miałem żadnej 9-tki, ale przypuszczam że różnice w głowicach i elektronice przekładają się na słyszalną - przynajmniej dla niektórych - różnicę brzmienia. Ale na pewno przekładają się na różnicę w cenie.

yogi1

  • 159 / 6105
  • Aktywny użytkownik
15-11-2008, 12:01
oto mechanizm z silnikami  pioneera

Savage

  • 889 / 6107
  • Ekspert
15-11-2008, 13:43
>Podstawową zaletą mechanizmu Reference Master jest to, że rozwiązano go bez przekładni zębatych tylko z >przekładniami ciernymi, a sterowanie mechanizmu odbywa się nie stukającymi elektromagnesami, tylko >całkowicie za pomocą silnika pomocniczego, przełączającego funkcje. Dzięki temu mechanizm działa niemal >całkowicie bezgłośnie. Przy przełączaniu funkcji nie słychać żadnych stuków itp. Jedynym słyszalnym dźwiękiem >bywa właśnie niestety buczenie zużytego silnika głównego.
I o to chodzi!

>> yogi1, 2008-11-15 12:01:37
Z jakiego pioneera to wnętrze?

yolaos

  • 605 / 6105
  • Ekspert
15-11-2008, 14:38
No teraz to juz wszytko wiadomo,
to chyba bebechy jakiejś 9ki sadząc po miedzi na płycie dolnej

yogi1

  • 159 / 6105
  • Aktywny użytkownik
15-11-2008, 15:09
to jest PIONEER T-858wersja japońska  czyli CT-979  jak się nie myle

Gardenus

  • 1605 / 6092
  • Ekspert

Gardenus

  • 1605 / 6092
  • Ekspert
15-11-2008, 18:40

Trzeba niestety wybrać ze strony głównej .