Audiohobby.pl

HORN

p.f.pawlikowski

  • 289 / 5885
  • Zaawansowany użytkownik
15-05-2015, 21:13
Sorry za off top, ale za co lubicie Horny najbardziej?

Za bezpośredniość i realizm.

cadam

  • 4401 / 5898
  • Ekspert
15-05-2015, 22:03
Jeśli chodzi o płytsze tuby czyli falowody to za nimi przemawiają:
kontrolowana kierunkowość
wyrównanie czasowe głośników
mniejsze zniekształcenia
możliwość niższego podziału

marcinz

  • 184 / 4694
  • Aktywny użytkownik
15-05-2015, 22:07
Co myślicie panowie o projekcie "Cornscala" w wariancie dwudrożnym? http://www.critesspeakers.com/cornscala-style-d.html Faital HF140 i horny można dostać w PL, problem jest z wooferami CW1526CF (kopia klipsch k33?)

Bacek

  • 2366 / 5892
  • Ekspert
16-05-2015, 01:16
Faitale już od jakiegoś czasu kurzą się na półce. W tym miesiącu muszę zamówić woofery i w końcu ruszyć z tym nieszczęsnym projektem. Ale nie Cornscala tylko LaScala. Nie sądzę żeby w Polsce ktokolwiek miał wersję 2way jednego lub drugiego projektu.
ali baba and the forty thieves
Ali Baba and the Forty Thieves
Ali Baba and the FORTY THIEVES
ALI BABA AND THE FORTY THIEVES

lancaster

  • Gość
16-05-2015, 09:37
Jeśli chodzi o płytsze tuby czyli falowody to za nimi przemawiają:
kontrolowana kierunkowość
wyrównanie czasowe głośników
mniejsze zniekształcenia
możliwość niższego podziału

cadam byla juz kiedys dyskusja na temat :

kontrola kierunkowosci, wniosek : i wyszlo ze przykladowo Tractrix (akurat w takim profilu "ugrzązłem" ;-)) vs SEOS to niemal to samo. Przewaga SEOS dla kątów powyzej 80 stopni, czyli kiedy siedzisz bokiem do kolumny, Tractrix mial natomiast niewielką przewage kierunkowosci dla malych kątow do 20 stopni zdaje sie - te sa najczesciej uzywane.

wyrownanie czasowe glosnikow dokonuje sie poprzez wyrownanie centr akustycznych, to ze tuba jest plytsza oznacza tylko tyle ze glosnik w plytszej tubie bedzie trzeba cofnac bardziej niz w glebokiej - jesli za punkt zero przyjmiemy czolo tuby :-)

mniejsze znieksztalcenia ? Jakiego typu ? Jesli chodzi o odbicia spowodowane nietrafionym doborem tuby do drivera to 100% zgoda. Trzeba sie przylozyc :-) Natomiast w glebszej tubie mamy szanse na wieksze wzmocnienie i lepsza transformacje energii miedzy ośrodkami a wiec mneijsze thd.

mozliwosci nizszego podzialu to juz w ogole nie wiem o co Tobie biega ? Przy tych samych rozmiarach Tractrix i SEOS to wlasnie tractrixa mozna ciąć nizej. Generalnie dluzsza tuba to lepiej rozciagniete skraje pasma przy tych samych rozmiarach. Generuje to inne problemy o jakich m.in wyzej - nie ma rozwiazan idealnych. Zawsze mozna dac klasyczny tweeter ;-)

Mariusz_

  • 104 / 3179
  • Aktywny użytkownik
16-05-2015, 09:39
Co myślicie panowie o projekcie "Cornscala" w wariancie dwudrożnym? http://www.critesspeakers.com/cornscala-style-d.html Faital HF140 i horny można dostać w PL, problem jest z wooferami CW1526CF (kopia klipsch k33?)

Ja robię coś podobnego. W przyszłym tygodniu może skończę. Tylko mam spory handicap - nie muszę walczyć w basem, bo wykorzystam bass-biny LaScali. Mój projekt to
a) Faital HF200 - taki jak HF140 tylko z nakładką 2" (paczka przyjdzie w przyszłym tygodniu)
b) Jabo KH-53 albo Faital LTH142 albo inna tuba, tu będę eksperymentował. Na razie mam już Jabo.
c) podział na 500 hz, pierwszego lub drugiego rzędu, wyrównanie poziomów autotransformatorem 3636 od Boba Critesa, będę porównywał i może zmieniał


Ogólny cel jest taki, żeby sprawdzić na własnych uszach tubową konstrukcję dwudrożną.
Jak zrobię to wrzucę pomiary (domowe) La Scali 3-way z K-55 i K-77 oraz "JaboScali" :-) z HF200.


Mariusz
« Ostatnia zmiana: 16-05-2015, 09:59 wysłana przez Mariusz_ »

Bacek

  • 2366 / 5892
  • Ekspert
16-05-2015, 10:01
Jaką zwrotkę planujesz? Ja myślałem o ALK ENG ES500T ale twórca się zbuntował i usunął z sieci a starych plików które kiedyś ściągnąłem nie mogę znaleźć
« Ostatnia zmiana: 16-05-2015, 10:16 wysłana przez Bacek »
ali baba and the forty thieves
Ali Baba and the Forty Thieves
Ali Baba and the FORTY THIEVES
ALI BABA AND THE FORTY THIEVES

Mariusz_

  • 104 / 3179
  • Aktywny użytkownik
16-05-2015, 10:17
Pousuwał, ale udało mi się znaleźć ES700 i ES7500, tylko, że takie podziały mi nie pasują. Schemat ES7500 mam w wersji, która umożliwia przeliczenie na dowolną częstotliwość. Może ktoś by się podjął tego samego z ES700 i przeliczył ją 700 na 500Hz?
Poza tym, byłoby super gdybyś znalazł te schematy, które kiedyś pościągałeś :-)

A w JaboScali będę po prostu próbował.
Mam zrobioną wersję ALK Universal, która według Ala K. pasuje do La Scali, Belli, Corwalli, Cornscali itd. Więc pewnie ją też podepnę bez filtrów tweetera.
Od Boba C. wiem, mniej więcej, jaką on robi zwrotnicę do Cornscali D.
No i w końcu mam nadzieję, że będę miał możliwość (grzecznościowo :-) zmierzenia przebiegu impedancji Faital+Jabo, więc myślę, że dobiorę  dokładnie wartości do filtrów.

« Ostatnia zmiana: 16-05-2015, 23:21 wysłana przez Mariusz_ »

marcinz

  • 184 / 4694
  • Aktywny użytkownik
16-05-2015, 10:28
Cytat: Bacek
W tym miesiącu muszę zamówić woofery i w końcu ruszyć z tym nieszczęsnym projektem
Zamawiasz zza oceanu czy są one do dostania gdzieś w UE? Ja myślę właśnie o tej dwudrożnej Cornscali tylko zamiast standardowej pasywnej zwrotnicy chcę pobawić się MiniDSP / DCX2496.

Bacek

  • 2366 / 5892
  • Ekspert
16-05-2015, 10:59
Bob Crites z za wielkiej wody. Do Cornscalii niektórzy używali chyba też któregoś Emminence Kappa 15' z naszej strony oceanu.
ali baba and the forty thieves
Ali Baba and the Forty Thieves
Ali Baba and the FORTY THIEVES
ALI BABA AND THE FORTY THIEVES

Mariusz_

  • 104 / 3179
  • Aktywny użytkownik
16-05-2015, 11:37
Możliwe, że te woofery Critese to właśnie Eminency, tylko trzeba dojść które. Przecież on ich nie robi tylko branduje (w Klipschach też tak jest - literka po głośniku oznacz producenta, np. w K-33-E "E" to Eminence, V to Atlas, M lub EV to ElectroVoice, K to Pyle).

A przy okazji: tweetery Critesa CT125 to APT50, które kupuje bezpośrednio w ... Tonsilu :-)

Pozdrawiam

« Ostatnia zmiana: 16-05-2015, 11:39 wysłana przez Mariusz_ »

fakamada

  • 1066 / 5400
  • Ekspert
16-05-2015, 12:25
Woofery Critesa są customowe. Żaden z Eminenców nie takich parametrów.

fakamada

  • 1066 / 5400
  • Ekspert
16-05-2015, 12:29
a propos ostatniej dyskucji nt CMS w głośnikach estradowych vs domowych. 12" woofery Crites'a:

CW1228 12 inch woofer.

FS is 27.7, Re is 6.19 Ohms, VAS is 286.6 liters, BL is 12.76 Tm, QM is 5.97, QE is 0.29, QT is 0.28, Sensitivity is 95.1db 1W-1M, Pmax is 150 Watts, Xmax is 3.18mm, MMS is 44.0 grams, Cms is 0.748 mm/N.



CW1230 12 inch woofer.

FS is 30.3, Re is 3,30 Ohms, VAS is 251.8 liters, BL is 10.25 Tm, QM is 5.56, QE is 0.25, QT is 0.24, Sensitivity is 96.3db 1W-1M, Pmax is 150 Watts, Xmax is 3.18mm, MMS is 42.0 grams, Cms is 0.657 mm/N.

Bacek

  • 2366 / 5892
  • Ekspert
16-05-2015, 15:02
Woofery Critesa są customowe. Żaden z Eminenców nie takich parametrów.

Dokładnie. T&S z niczym innym się nie zgadzają. To nawet jest chyba produkcja Eminenca ale na zamówienie i do parametrów Critesa. W teorii robił je na wzór którejś z wersji K-33 ale nie do końca się to zgadza. Te Critesowe mają np większy VAS.
ali baba and the forty thieves
Ali Baba and the Forty Thieves
Ali Baba and the FORTY THIEVES
ALI BABA AND THE FORTY THIEVES

marcinz

  • 184 / 4694
  • Aktywny użytkownik
16-05-2015, 15:25
Znalazłem potwierdzenie, produkowane przez Eminence dla Crites B&K Sound: