Lancaster, to był Azurahorn AH-340:
http://www.azurahorn.com/ Jak tam pod względem budowy (zastosowanego tworzywa i jego ew. pokrycia) wypada Tractrix horn, w porównaniu do Azurahorn i wspomnianych przez Ciebie JMLC.
Wiesz ja plastików nie słucham, nawet drewniaków. Stare JBL-owskie aluminiowe horniska+lensy to jest to!, a najlepsze nowe horny z tworzywa SonoGlass.
Tractrix jest bardzo podobny pod wieloma względami do exponential horn. Tractrix horn masz odlany z polimerobetonu, a dalej kwestia wykończenia powierzchni ma duży wpływ - i tu w zależności od rodzaju tuby, jej cech brzmienia, można stosować różne wykończenia, bo od tego także zależy ton wybrzmienia. Zobacz sobie jakże odmienne horny: H5039, H5038P, 537-500, 2346.
A jakie jest optymalne w Tractrix Horn? - polerka hee, czy chropowata powierzchnia, jaka od środka a jaka od zewnątrz? I tu zależy czy wolisz przyśpieszyć, czy wydłużyć wybrzmienia :-)
Dla Ciebie pozostawiam opis budowy Azurahorn i JMLC :-) ...w odniesieniu do Tractrix horn.
Tamto ze zdjęcia nie moje, ja wolę starych wyjadaczy typu :
HL88 Cast Aluminum Exponential Horn & \'\'Patato Masher\'\' Acoustical Lens Assembly. Tylko tego najdroższego zestawu jeszcze nie słuchałem, a ponoć zajebi**y, łączący w jednym wszystko co najlepsze z klasycznych i tubowych konstrukcji.
http://audio-heritage.jp/JBL/unit/hl88.html HL89 - horn z aluminiowym lensem o kształcie serpentyny = klasa, głęboko szeroko wyciąga dźwięki, scenę buduje znakomitą, kapitalne wokale tonalność, naturalnie i harmonicznie.
http://audio-heritage.jp/JBL/unit/hl89.html HL90 - horn eliptyczny z ogromnym lensiskiem z płaskich arkuszy aluminiowych = hektary przestrzeni, dynamit, życie, wszystko jak pod mikroskopem :-). Potrzebują bardzo dużo przestrzeni i zabójczej sekcji niskotonowej, która nie da się zdominować dla HL90.
http://audio-heritage.jp/JBL/unit/hl90.html ...wszystkie pod driver z 2\'\' gardłem, pod driver z 1\'\' ujściem leci HL92 lub HL91, i na zakończenie najlepiej UHF compression driver z 0.35" wylotem.