Audiohobby.pl

HORN

p.f.pawlikowski

  • 289 / 6098
  • Zaawansowany użytkownik
22-09-2011, 20:58
Musiałbyś zrobić coś takiego jak poniżej, czyli mocno odsunąć tubę od wstęgi, jak widac, driver jest znacznie głębiej zamontowany, więc jakoś z tym żyją. Generalnie, niewiem czy jest sens iść w OB-Horn-Wstęga. Z basem wiadomo, OB to bardzo dobry wybór, ale z wysokimi zostałbym także na tubach...

simon19

  • 256 / 5101
  • Zaawansowany użytkownik
22-09-2011, 21:36
Ja też zostałbym przy tubie:) bo fajnie mi to gra pomimo że strojone rezystorami. A ta wstęga co kupiłem wydaje mi sie kiszka, ale tylko puszczałem ją z 0,5 uF i tak tylko próbowałem bez strojenia i pomiarów.

Skoro już jest to spróbuje ją dopasować do reszty i wtedy zobacze.

Wolałbym nie odsuwać przetworników od siebie bo lubie słuchać z bliska.

p.f.pawlikowski

  • 289 / 6098
  • Zaawansowany użytkownik
22-09-2011, 21:40
Esperymenty to dobra rzecz ;)

Niewiem czy ktoś już podawał, ale puszczę jeszcze raz, przykład OB + Horn;
http://www.audiocircle.com/index.php?PHPSESSID=qjhuk34bbp31s03d2gsrj46h6s35in5a&topic=98638.0

simon19

  • 256 / 5101
  • Zaawansowany użytkownik
22-09-2011, 21:54
Gdzieś tą deske widziałem. Tam też wysokotonowy driver jest bardziej do przodu względem drivera dużej tuby,tak sądze. Czy wszyscy muszą na tych Alphach robić.

1AUTOTECH

  • 284 / 5641
  • Zaawansowany użytkownik
25-09-2011, 11:59
Zestaw "znajomo wyglądający" z linku Piotra to Tractrix200+BMS4592 i Tractrix1000 i bass OB. Całość spięta aktywnie. Tuby dotrały do UK raptem 3 tygodnie temu więc strojenie jeszcze trwa ale podobno pierwsze wrażenia bardzo pozytywne...
lukasz

fakamada

  • 1066 / 5613
  • Ekspert
25-09-2011, 13:09
Eminence Alpha 15 ciagnieta do 350hz ? Bardzo kiepski pomysł. Ja bym tu widział coś z potężnym magnesem i niskim QTS. Do tego jakiś szybki subwoofer na estradowcach.

lancaster

  • Gość
26-09-2011, 06:13
Alpha jako woofer w dipolu....nie jest szybki ale bas ma ładną barwę i schodzi nisko (porównanie z Onkenem 12cali na plus pod tym względem).
Niekoniecznie zdąży za tubami, ale może ktoś czegoś takiego szuka. Czasami ludzie na początek swojej zabawy DIY wybierają "sprawdzone" rozwiązania. to zrozumiałem. Prywatnie wybrałbym inny głośnik do takiej konfiguracji.

GNAKED

  • 44 / 5508
  • Użytkownik
26-09-2011, 11:23
lancaster
może jakaś niezobowiązująca propozycja głośników w dipolu które nadarzą za tubami
 
GNAKED

p.f.pawlikowski

  • 289 / 6098
  • Zaawansowany użytkownik
26-09-2011, 11:49
Z nowych i łatwo dostępnych 15\' łatwo nie będzie...

lancaster

  • Gość
26-09-2011, 12:21
Jeżeli już musicie dawać głośniki w dipolu do horna to proponuję dać 2szt...np. Eminence Beta 8 jako średnio"niskotonowy" a na sam dół może być nawet Alpha pracująca powiedzmy do 100Hz - jako sub.
Beta powinna molwie dobrze zgrać się z hornem, a z basowcem będziecie sobie kombinować do woli.
Generalnie na bas przydałbym się tak jak pisze f.pawlikowski głośnik z lekkim napędem, niekoniecznie 500W ... wiec taki jakich nie ma  w ofercie "estradowej". 15 cali Monacor z napędem neodymowym miał niezły bas w dipolu, ale można było pomarudzic na jego zejście w takiej konstrukcji....15 cali i mamy "ledwie" 40Hz. A i to niezbyt obecne w gęstych aranżacjach.

1AUTOTECH

  • 284 / 5641
  • Zaawansowany użytkownik
26-09-2011, 12:40
Czy ktoś próbował 12\'\'Sonido ? ... niski mms
lukasz

p.f.pawlikowski

  • 289 / 6098
  • Zaawansowany użytkownik
26-09-2011, 13:16

fakamada

  • 1066 / 5613
  • Ekspert
26-09-2011, 13:40
O ile parametry 15" Sonido nie odbiegają zbytnio od standardu estradowego (fs, cms), to 12" wydaaje się bardzo ciekawe. Niskie fs, duży VAS, stosunkowo miękkie zawieszenie, nie za duża moc. Przypomina to vintagowe konstrukcje.

PS. Alpha 15  sprawdza się  dobrze do ok. 150hz, Beta 15 już do ok. 300hz.

p.f.pawlikowski

  • 289 / 6098
  • Zaawansowany użytkownik
26-09-2011, 13:41
ale 12\' wygląda znacznie ciekawiej, szczególnie do dipola ;]
ktoś zna aktualne ceny?

fakamada

  • 1066 / 5613
  • Ekspert
26-09-2011, 13:41
PPS. Sonido 12" występuje takze w wersji specjalnej z duzo mocniejszym magnesem i troche twardszym zawieszeniem.