No jak dla mnie cięższe koło stabilniejsza praca. Z tym, że są granice, walkman lepiej jak lżejszy do noszenia go.
Tak stabilniejsza bo jak napisałem chodzi o zasadę zachowania pędu i nie wpływa wtedy tak bardzo pulsacyjna praca silnika. Z drugiej strony nie bo im cięższe tym większy efekt przy ruchu skrętnym.
Jak nie wierzysz weź normalny magnetofon z ciężkim kołem włącz kasetę i zacznij nim kiwać na boki energicznie.
Albo weź magnetofon szpulowy i nim obróć. Zjadłem zęby na mechanizmach. Szczególnie projektując szpulaka. dużo mnie to nauczyło
Kwestia dobrania odpowiedniej wielkości koła pasowego na silniku oraz regulacji obrotów.
Przecież o tym mówiłem. Ale chcąc miniaturyzować nie możesz dać silnika o większej mocy bo ci się nie zmieści.
Ale już więcej nie tłumaczę bo wy swoje i szkoda nawet nie staracie się zrozumieć o co chodzi.
Jest tyko jedna możliwość zastosowania ciężkich kół. Gdy te będą się wzajemnie napędzać ale będą pracować w odwrotnych kierunkach. wtedy prędkość obrotowa ich sumy będzie stała wynosząca zawsze zero i obracanie względem jednego koła czyli spadek prędkości będzie powodowało zwiększenie prędkości w drugim a z sprzęgnięcia układ będzie stabilny. To jest jedyny przypadek zastosowania ciężkich kół które dadzą radę w sprzęcie przenośnym.