Na odpowiedź skokową głośnika niskotonowego ma wpływ parametr oznaczany Qts, który jest wypadkową dobroci mechanicznej Qms i elektrycznej Qes.
Q_{ts}=\frac{Q_{ms}\cdot Q_{es}}{Q_{ms} + Q_{es}}
Określoną wartość dobroci wypadkowej Qts można uzyskać dla różnych kombinacji Qes i Qms. Ostatnio modne stało się produkowanie głośników z wysoką dobrocią mechaniczną co podobno jest uzasadniane lepszym brzmieniem basu. Czy ktoś spotkał się z jakąś teorią tłumaczącą dlaczego głośniki z wyższym Qms rzekomo lepiej wypadają w próbach odsłuchowych?
Pisząc że przewodzący karkas może powodować silniejszą zależność tłumienia od prędkości miałem na myśli Zależność jak we wzorze. Przypuszczam że dla przewodzącego karkasu wykładnik potęgi przy prędkości będzie miał większą wartość.
F=\beta v^{\alpha}
F - sila \ hamowania
\beta - wspolczynnik \ oporu
v - predkosc
\alpha - wykladnik \ potegi
np.
F=\beta v
F=\beta v^{2}
Dla wyższych potęg przy prędkości efekt jest taki jak przy kompresji, duże sygnały są mocniej tłumione niż małe sygnały. Troels na swojej stronie napisał że głośniki z aluminiowym karkasem mają lepszą średnicę. Może to przez tą kompresję?