Audiohobby.pl

Audio => DIY => Wątek zaczęty przez: Corvus5 w 13-09-2012, 20:40

Tytuł: Więcej niż bass-reflex
Wiadomość wysłana przez: Corvus5 w 13-09-2012, 20:40
Czy jest możliwość większego podbicia danych częstotliwości przez bass-reflex, gdy głośnik nie jest ograniczony mocowo ani Xmax? Pewnie teoretycznie można uzyskać tylko to, co przy układzie otwartym (czyli TL).

Dodatkowo mam sytuację, że skutecznie obniżyłem pasmo zmniejszając średnicę BR. Nie ma problemów ze świstem. Gdyby jednak, to czy wysoka prędkość powietrza i towarzyszący temu świst może powodować ograniczenie działanie BR lub przesunięcie charakterystyki?
Tytuł: Więcej niż bass-reflex
Wiadomość wysłana przez: lancaster w 13-09-2012, 20:50
Mozesz spróbowac zestroic port wyzej (obciąć), wywalic wytłumienie - te zabiegi podbiją wyższy bas...ale moze najprościej...korektorem.
Tytuł: Więcej niż bass-reflex
Wiadomość wysłana przez: Corvus5 w 13-09-2012, 20:57
Z praktyki wolę niższe zejście niż wyraźne, równe kolano na wyższych, bez ryzyka podbicia. Obcięcie portu odpada, był i tak krótki, zawęziłem go, był zapas. Wywalenie wytłumienia? Mogłoby podbić tą górę, ale to tylko do sytuacji bez wytłumienia.
Tytuł: Więcej niż bass-reflex
Wiadomość wysłana przez: lancaster w 13-09-2012, 22:33
Wytłumienie sprawia ze głośnik "widzi"wiekszą obudowę. Mamy wiec nieco nizej schodzący choć też nieco cichszy w wyzszym podzakresie bas. Co szkodzi spróbować, ew. dobrac optymalnie ?
Tytuł: Więcej niż bass-reflex
Wiadomość wysłana przez: Corvus5 w 13-09-2012, 23:10
W sumie efekty są podobne jak ostatnio u mnie przy dostrojeniu jednego GDN, ale gwoli ścisłości: korekty na większe wzmocnienie BR robię dla słuchawek ;-) Miałem go ostatnio za wysoko zestrojony, zszedłem niżej, nie ma już nigdzie podbicie, ale myślałem jak tu wycisnąć więcej ;-) Po drodze bas się zrobił plastyczno-gumowaty, ale jest ok. Nie wiedziałem, że niektóre typy gitar basowych mogą być takie fajne. Dodatkowo przetwornik lepiej pracuje w wyższych tonach, nawet na niespotykanym dla mnie poziomie: pierwszy plan bliżej, następne są bardziej oddalone niż normalnie, uderzenie w perkusje sieje mniejszą liczbą zniekształceń, a może występuje kompresja dynamiki?