Audiohobby.pl
Audio => Słuchawki => Wątek zaczęty przez: Szadzik w 14-01-2014, 06:39
-
Witam,
Potrzebuję pomocy w wyborze kombinacji DAC i wzmacniacz w jednym. Mam Beyerdynamic T1 i komponenty poniżej, ale muszę ograniczyć ilość miejsca zajmowanego rpzez sprzęt i zostawić tylko Audiophilleo 2 i podłączyć je do przetwornika z wyjściem słuchawkowym. Cena do 4000zł. Wejście Coax najlepiej,, bo AP2 się wówczas przyda.
Macie jakieś pomysły co zagra dobrze z T1?
Audiophilleo2>Metrum Octave>Corda Classic>Beyer T1
-
Masz bardzo dobry DAC i wzmacniacz, tej klasy odpowiednik w cenie o której piszesz będzie trudny do zdobycia jako jedno pudełko. To raczej urządzenia typu Eximus mogą się równać z takim combo. Może przy wielkich chęciach Mytek... Burson Conductor. Ale T1 to też trudny partner - prądożerny. Wyrzuć lepiej coś innego z mieszkania i zostań z tym co masz żeby się zmieściło :)
-
Ale zdecydowanie ciężko pobić Metrum, bo to udany DAC...
-
Audiophilleo2>Metrum Octave>Corda Classic>Beyer T1
Niestety zdaję sobie sprawę, z tego, że mój obecny zestaw jest co najmniej bardzo dobry i muszę przyznać, że idealnie dopasowany do T1.
Patrząc na to co jest dostępne, myślałem o Nuforce DAC100, który mieści się w cenie o jakiej myślałem.
Z drugiej strony, jest też sugerowany przez Ciebie Conductor, który z tego co wyczytałem dobrze gra z T1. Tutaj jednak cena jest dość zapporowa w granicach 7-8 tysięcy, tyle to ja dałem za wzmacniacz wieokanałowy do kina doowego. Z drugiej storny, mój zestaw w postaci AP2>Metrum>Classic wcale nie jest tańszy.
Trudna decyzja. Coraz mniej używam słuchawek, bo w kocu złożyłem system stereo, ale nie chciałbym też torturować T1 zbyt kikepskim sprzętem.
-
Audiophilleo2>Metrum Octave>Corda Classic>Beyer T1
Popatrzyłem jeszcze na eBay.pl i poczytałem recenzje. Okazuje się, że z dostawą i cłem Conductor SL1793 (lepiej pasujący niż SL 9018 do moich potrzeb) dostępny jest za 1800USD. Przy takiej cenie, muszę poważnie sięzastanowić, czy patrzeć w ogóle na Nuforece DAC-100, czy Centrance DacMini CX.
-
Mytek 195 5,5 kzł. - bardzo dobra dziurka
Naim DAC V1 6,6 kzł. - bardzo dobra dziurka
-
Ja dobrze zapamiętałem dziurkę NuForce DAC-9. Coś mi się kojarzy w pamięci że lepsza niż w M-DACu. Ten ostatni to fajne źródło liniowe, ale z dziurki już nie tak. Zaryzykowałbym też twierdzenie, że słuchanie z dziurki Myteka może nie dorównać NuForce.
-
Obawiam sie, ze taki zestaw a zwlaszcza Metrum ciezko bedzie zastapic. Przychodzi mi na mysl tylko Eximus ktory jak mowia I sam sprawdzilem gra jak octave NA sterydach ;) moze nie tak gladko ale tez bez cyfrowego nalotu. Dziurki doskonale napedza... T90 I to bym polecał. T1 to wyczynowiec I żadna dziurka raczej jego potencjalu Nie wykorzysta.
-
Ciężko o "dziurkę" w DAC dobrą dla 600 om. Masz fajny DAC, a Classic jest bardzo transparentny, trudna misja przed tobą jeśli chcesz to zmieścić w jednej "maszynce".
-
Audiophilleo2>Metrum Octave>Corda Classic>Beyer T1
Powiem szczerze, że trochę mnie zmartwiliście. Miałem nadzieję, że jest coś co da dobre rezultaty. Na razie Jest Burson Conductor w cenie około 6k no i Eximus, który raczej wyjdzie za daleko powyżej mojego zakładanego budżetu. Może jednak będę musiał zacisnąć zęby i zostawić to wszystko w spokoju. Zajęło mi kilka lat zanim znalazłem zestaw, który mi odpowiada w 100% pod każdym względem, więc szkoda mi też się go pozbywać.
Nadal myślle o Nuforce, ale muszę sięzastanowić, czy warto pozbywać się tak zgranego zestawu dla czegoś zupełnie nie znanego mi. Może poszukam miejsca, gdzie można zrobić odsłuch i dopiero wtedy będę myślał co dalej?
-
"Może poszukam miejsca, gdzie można zrobić odsłuch i dopiero wtedy będę myślał co dalej?"
Dobry pomysł.
-
>> Szadzik, 2014-01-14 14:46:40
Zmiana to też fana zabawa jeśli traktować tę zabawę jako hobby samo w sobie.
Twój tor: Audiophilleo2>Metrum Octave>Corda Classic>Beyer T1 jest moim zdaniem jednym z ciekawszych jakie tu na forum się prezentuje. Z ciekawością będę obserwował co poczniesz.
-
jeśli większy budżet, to może:
HDVD 800 - 7,5 kzł.
-
"Zmiana to też fana zabawa jeśli traktować tę zabawę jako hobby samo w sobie."
Ten etap chyba już mam za sobą. Jeśli spojrzysz na mój profil na Head-Fi, to zrozumiesz dlaczego ;)
Headphone Inventory
Beyerdynamic T1
SoundMAGIC HP100
Sennheiser MX980
Gone:
AH-D7000, ATH-ESW9, ATH-ESW10, ATH-ES10, K24P, CK10, K450, HD201, HD555, K319, DT1350, MDR-EX600, FA-011, Brainwavz: M3, MX580, Westone 4R, HA-DX1000, OMX980, MDR-SA5000
Headphone Amp Inventory
Meier Corda Classic
Gone:
iBasso D6, Fischer Audio HA-02, Meier Corda Stepdance, Centrance DACPort, Burson Audio HA-160D, Woo Audio WA2
Source Inventory
Metrum Acoustics Octave
Audiophilleo 2
Sony Walkman A867
Gone: Rio Carbon 5GB, Creative Zen Vision: M, Sony NWZ-A818, Sony NWZ-X1060, Cowon J3
"Twój tor: Audiophilleo2>Metrum Octave>Corda Classic>Beyer T1 jest moim zdaniem jednym z ciekawszych jakie tu na forum się prezentuje. Z ciekawością będę obserwował co poczniesz. "
Zapraszam na odsłuch do Łodzi kiedyś. Jeszcze jestem poza Polską, ale za 2 tygodnie wracam na stałe ppo 7 latach tułaczki, więc chętnie wezmę udział jakimś spotkaniu odsłuchowaym, o ile będzie możliwość łatwego dojazdu z Łodzi, bo nie dysponuję transportem.
Pozdro,
Audiophilleo2>Metrum Octave>Corda Classic>Beyer T1
-
Audiophilleo2>Metrum Octave>Corda Classic>Beyer T1
Co większego budżetu - wolałbym jednak się ograniczyć do 4k. Jeśli byłoby coś naprawdę ekstra to w granicach 6k maksimum raczej.
-
Miałem T1 i na moim HDVD800 grały ładnie ale chyba głowy raczej takie połączenie nie urywało.Chyba żeby zmienić kabel i podłączyć pod wejście XLR to wtedy może i tak. Używane widziałem ostatnio za 6tys....
-
Pathos Converto
3 kzł.
http://www.luxurie.me/pathos-acoustics-converto-d-a-converter/
-
Nie sądzę aby samo przejście na zbalansowane xlr aż tak wiele zmieniło, niestety.
Poczytam o Pathos Acoustics Converto, dzięki.
Audiophilleo2>Metrum Octave>Corda Classic>Beyer T1
-
"Inside Converto has an amplifier that was designed to satisfy who love listen good music with headphone. Two knobs on the rear panel allow to correct the gain and balance. With this features Converto keep free to find the best equilibrium for each headphone"
1W dla 16 Ohm, Wyjście <0,2 om, 7 VRMS
-
>> Jarek2, 2014-01-14 17:45:28
Pathos Converto
Napisz coś więcej o tym urządzeniu, proszę.
Rozumiem, że go słuchałeś?
Tomek
-
Też chętnie o nim poczytam - Converto.
Znalazłem też używanego Bursona Conductor oraz Eximus DP1 poniżej 6k zł i bardzo się zastanawiam.
Ma ktoś chęć na Metrum Octave albo Cordę Classic?
Audiophilleo2>Metrum Octave>Corda Classic>Beyer T1
-
"Napisz coś więcej o tym urządzeniu, proszę.
Rozumiem, że go słuchałeś?
Tomek"
Niestety nie słuchałem go. Jestem "na kupnie" combo DAC + wz. słuchawkowy podobnie jak Autor wątku. Natknąłem się na to urządzenie w sieci. Na stronie Pathosa jest ono w njusach - to chyba nowość.
Zainteresowało mnie ze względu na opis wzmacniacza słuchawkowego i zapewnienia producenta że się przyłożył do tej części. Paramarty są niezłe. Ale ..... potrzebny odsłuch.
No i cena jakaś taka przyjazna, europejska (sic!) a nie koreańsko/chińska.
-
>> Szadzik, 2014-01-15 11:18:27
Eximus jest lepszy od Conductora jako DAC i w sumie (choc w mniejszym stopniu) jako wzmak. Dopisz tez do listy Yulonga DA8 (bardzo sensowna cena, jesli masz tu ograniczenia), a jak budzet pozwoli to i Lynxa Hilo (za 7-8kPLN powinienes dostac).
-
"Eximus jest lepszy od Conductora jako DAC i w sumie (choc w mniejszym stopniu) jako wzmak. Dopisz tez do listy Yulonga DA8 (bardzo sensowna cena, jesli masz tu ograniczenia), a jak budzet pozwoli to i Lynxa Hilo (za 7-8kPLN powinienes dostac)."
Trochę czytałem o obu sprzętach i oba spisują się dobrze z T1. DP-1 ma trochę problemów z szumami itp. i jest dość starą konstrukcją w porównaniu z Conductor i nie tylko. Jak na razie porzuciłem ideę DA8, a znalazłem kogoś, kto chce zamienić Cundoctor za mjego Metrum z dopłatą, więc jeśli się dogadamy to wezmę Conductora. DP-1 sporo droższy jest, a ja jakośwolę aż tak dużo nie dokładać zmieniając system na 2w1.
Audiophilleo2>Metrum Octave>Corda Classic>Beyer T1
-
Jak czytałeś o szumach w DP-1 to zapewne czytałeś moje opinie bo nikt inny o tym nie pisze oprócz mnie na świecie zdaje się (choć znalazłem jeszcze jednego gościa, który zupełnie niezależnie ode mnie mi o tym powiedział przez PM nie pytany o to !) . Dzieje się tak dlatego, że słychać to tylko z bardzo czułymi słuchawkami jakimi są D7100 (z grado nieco mniej czułymi ale nadal wysoko na skali już nic nie słychać).
Więc szumy (bardziej pobzykiwanie) słychać tylko na bardzo czułych słówkach i to w dodatku gdy w gniazdku masz około 237+ Voltów zamiast 230 (u mnie jest prawie stałe 240...) i do tego musisz mieć bardzo cichą okolicę. W mieście nic nie usłyszysz bo szum samochodów albo deszczu czy wiatru w drzewach spowoduje, że już tego nie usłyszysz (dość boleśnie się o tym dowiedziałem jak przyjechałem do dystrybutora - ostatecznie dystrybutora ściągnąłem do siebie 50km żeby posłuchał).
U mnie problem został całkowicie wyeliminowany przez regenerator prądu firmy Power Inspired z UK (polecam bo wszystkie urządzenie wpięte do niego zyskują odpowiednio - ja mam w 500W jednostkę cały tor głośnikowy wpięty)
Na T1 nie ma takiej możliwości żeby coś było słychać. Nie ta czułość nie te opory na słuchawkach.
1 Marca będę miał możliwość T1 przetestować z DP-1 także zdam relacje.
Condutor ma mieć bardziej podkreśloną górę niż DP-1.
Pozdrawiam
-
"Jak czytałeś o szumach w DP-1 to zapewne czytałeś moje opinie bo nikt inny o tym nie pisze oprócz mnie na świecie zdaje się (choć znalazłem jeszcze jednego gościa, który zupełnie niezależnie ode mnie mi o tym powiedział przez PM nie pytany o to !) . Dzieje się tak dlatego, że słychać to tylko z bardzo czułymi słuchawkami jakimi są D7100 (z grado nieco mniej czułymi ale nadal wysoko na skali już nic nie słychać).
Więc szumy (bardziej pobzykiwanie) słychać tylko na bardzo czułych słówkach i to w dodatku gdy w gniazdku masz około 237+ Voltów zamiast 230 (u mnie jest prawie stałe 240...) i do tego musisz mieć bardzo cichą okolicę. W mieście nic nie usłyszysz bo szum samochodów albo deszczu czy wiatru w drzewach spowoduje, że już tego nie usłyszysz (dość boleśnie się o tym dowiedziałem jak przyjechałem do dystrybutora - ostatecznie dystrybutora ściągnąłem do siebie 50km żeby posłuchał).
U mnie problem został całkowicie wyeliminowany przez regenerator prądu firmy Power Inspired z UK (polecam bo wszystkie urządzenie wpięte do niego zyskują odpowiednio - ja mam w 500W jednostkę cały tor głośnikowy wpięty)
Na T1 nie ma takiej możliwości żeby coś było słychać. Nie ta czułość nie te opory na słuchawkach.
1 Marca będę miał możliwość T1 przetestować z DP-1 także zdam relacje.
Condutor ma mieć bardziej podkreśloną górę niż DP-1.
Pozdrawiam"
Dzięki za info. Czytałem o tym na head-fi, ale nie wiem, czy Twoje posty, czy nie. Tak czy siak, nie widzę sensu inwestowania w sprzęt, który potem będzie wymagał dodatkowych inwestycji - to jest część mojego sprzętu nie podpięta tam gdzie reszta zestawu stereo, więc tylko dla samego sprzętu słuchawkoego tym bardziej nie opłłaca mi się tego robić.
Conductor może i będzie miał górę bardziej podkreśloną, ale ja nie mam z tym problemu, a jeśli będę to popróbuję czegoś innego :) DP-1 w każdym razie w moich oczach dużo stracił, nie lubię tego typu kompromisów za cenę 6k zł.
Audiophilleo2>Metrum Octave>Corda Classic>Beyer T1
-
Z kombosów poza chińczykami, w których wzmak słuchawkowy nie stanowi tylko śmiesznej wrzutki na scalakach zostaje BMC Audio Pure DAC. Nie słyszałem, ale ktoś mógłby przetrzeć szlak ;)
-
"Z kombosów poza chińczykami, w których wzmak słuchawkowy nie stanowi tylko śmiesznej wrzutki na scalakach zostaje BMC Audio Pure DAC. Nie słyszałem, ale ktoś mógłby przetrzeć szlak ;)"
Czy Burson to też Chińczyk zatem?
Sam producent na head-fi się wypowiedział, że to urządzenie stworzone do połączeń zbalansowanych a ja nie jestem ani fanem ani nie mam ochoty zmieniać T1 na zbalansowane.
Audiophilleo2>Metrum Octave>Corda Classic>Beyer T1
-
Muszę przyznać, że od strony designu wygląda pięknie :)
http://www.head-fi.org/t/644940/b-m-c-announces-puredac/75
Audiophilleo2>Metrum Octave>Corda Classic>Beyer T1
-
Najlepiej wybierz jednak coś czego posłuchasz wnikliwie. Ja jakiś czas temu robiłem podejście do combo, i nie obyło się bez rozczarowań. Głównie związanych z \'dziurką\'... Metrum jest małe, Corda też do największych nie należy, może uda Ci się jednak zostać z tym co masz. Na prawdę trudno o combo tej klasy, a a jak ma być lepsze - to będzie dużo większe pudło i też nie w pieniądzach o których piszesz :)
-
Dodatkowo pamiętaj, że hi-end też nie jest doskonały w sensie użytkowym. Leben np.: brumi na wyjściu słuchawkowym, inne wzmacniacze wydają dziwne dźwięki podczas obracania potencjometru albo maja słyszalne trafa, hi-endowe DACe lampowe (np: Acoustic Arts) szumią itd... Jeśli coś jest super sterylne to też kosztem czegoś w brzmieniu. Dlatego kwestia ustalenia na jaki kompromis można pójść.
Rozumiem, że zasilasz dac z komputera?
-
"Rozumiem, że zasilasz dac z komputera?"
Tak, przez USB>Audiophilleo2.
Nadal się biję z myślami c robić, bo zdaję sobie sprawę, że znalezienie takiego brzmienia jakie daje mi Classic z Metrum może się okazać niemożliwe.
Audiophilleo2>Metrum Octave>Corda Classic>Beyer T1
-
>> Szadzik, 2014-01-17 09:19:11
>> Czy Burson to też Chińczyk zatem?
Chodziło o sprzęty jeszcze nie wymienione w temacie. Gdzie klepią Bursony nie wiem, ale koncept ma rodowód australijski. BMC klepie w Chinach, tyle że w swojej własnej fabryce.
-
Jan Meier swoje Cordy też robi w Chinach :)
-
Przy czym nie mylić produkcji z projektowaniem i testai jakości :)
Audiophilleo2>Metrum Octave>Corda Classic>Beyer T1
-
Oppo HA-1 (mają też swoje słuchawki)
Teac UD-301
-
Oppo dopiero zapowiedziany na CES i nie wiadomo, kiedy będzie dostępny ani co sobą będzie reprezentował. Teaca raczej bym unikał.
Audiophilleo2>Metrum Octave>Corda Classic>Beyer T1
-
>> Jarek2, 2014-01-17 12:08:46
Oppo HA-1 (...)
Bardzo ciekawie zapowiada się to urządzenie, kość ESS 9018 Sabre32 Reference, robione na zamówienie kondy ... opis niezły :) Ciekawe jak będzie grało.
http://www.oppo-bluray.pl/produkty/oppo-ha-1.html
-
ESS9018 to chyba już podstawa w wysokiej klasy DACach. SNR 132dB.
-
>> asmagus
- zbudowany jest znakomicie
- "elektrycznie" podobny do Matrix X-Sabre (czyli bdb.)
- co ciekawe opisywany jest jako wzmacniacz słuchawkowy a nie DAC
- czy to zapowiedź killera słuchawkowego ?
-
Ciekawe jaka będzie cena, zapewne pod 2000 euro?
Nie nastawiałbym się na killera, szczególnie od firmy, która nigdy tego typu urządzeń nie robiła. Chyba niemożliwe jest by zadebiutować doskonałym urządzeniem, szczególnie gdy nie dotyczy to "gigantów". Gdyby takie coś klasy high-end chciało wypuścić np. sony, nie ma wątpliwości, że wie jak to zrobić - tylko cena jest ograniczeniem. Dla mniejszych firm "know how" i r&d to też problem.
-
>> asmagus, 2014-01-17 15:48:36
Nie nastawiałbym się na killera, szczególnie od firmy, która nigdy tego typu urządzeń nie robiła.
Tutaj nie trzeba zadnego wielkiego doswiadczenia (w sensie kilku lat, bo to czysty marketing), te uklady sluchawkowe sa zazwyczaj dosc proste i firma z takim zapleczem (bo nie mowa o jakiejs manufakturce z ograniczonymi mozliwosciami) w bardzo ktortkim czasie jest w stanie dokonac kilka prototypow by wybrac finalnie ten najlepiej grajacy. Wzmak moze byc jak najbardziej znakomity, nie ustepujacy niczym tym uwazanym za nejlepsze, a rownie dobrze moze grac lepiej, jesli reszta toru jest dopracowana (czyli sekcja DACa).
Jedyne czego tak naprawde potrzeba aby zaprojektowac dobrego sluchawkowca to dobre nauszniki do jego przetestowania, wowczas wszystko wychodzi i nie ma zgadywania. Na przyzwoite sluchafony chyba jeszcze Oppo stac ;\'))
-
Czyta mi cczytam opinie o sprzęcie jak i Wasze propozycje i coraz bardziej sceptycznie jestem nastawiony do zakupu takkiego combo. Mało sprętu jest takiego, gdzie albo DAC albo wzmacniacz nie są głwonym elementem a druga część schodzi na drugi plan. Z tego co mam jestem bardzo zadowolony i może tylko muszę wykombinować jak to pomieścić, żeby nie zmieniać i dalej cieszyć się super jakocią dźwięku.
Audiophilleo2>Metrum Octave>Corda Classic>Beyer T1
-
Niekiedy, mimo że jest dobrze, jest taka wewnętrzna potrzeba żeby coś zmienić. :)
Wtedy może nie koniecznie trzeba wydawać aż tyle pieniędzy ile założyliśmy.
Spróbuj poczytać o urządzeniu TC Electronics Impact Twin.
To urządzenie za dużo mniejsze pieniądze, ale dobre.
Tak twierdzą przede wszystkim realizatorzy dźwięku, bo audiofile raczej go nie używają.
Na którymś z ich forów, przeczytałem o nim opinie i kupiłem używany (wtedy jeszcze na gwarancji) od człowieka, który modernizował i powiększał swoje studio nagraniowe.
Myślę że to ciekawa propozycja.
Ceny na eBay-u: http://www.ebay.com/bhp/tc-electronic-impact-twin
a tu w Polsce: http://www.ceneo.pl/9947955
-
Jakie ma zasilanie ten Impact Twin?
Audiophilleo2>Metrum Octave>Corda Classic>Beyer T1
-
Ma swój zasilacz.
Można go zasilać też przez fir-wire ze stacjonarnego komputera.
Przy podłączeni do laptopa nie pociągnie. Potrzebny jest zasilacz.
Ja mam Impact Twin II.
Teraz w sprzedaży jest już wersja trzy.
Opisów jest bardzo dużo w sieci m.in.:
http://www.infomusic.pl/studio/artykul/28396,tc-electronic-impact-twin-najnowszy-interfejs-audio ,
http://www.audiostacja.pl/produkty/372/TC-Impact-Twin/#dane
. . . . . . . . .
Resztę doszukasz sobie sam. :)
Tu masz dane techniczne TC ELECTRONICS IMACT TWIN III.
WEJŚCIA I WYJŚCIA:
Konektor (S/PDIF) - RCA Phono, 75 Ohm,
Formanty (S/PDIF i TONSILK) - S/PDIF (24 bity), IEC 958, Pro-status bits,
Konektor (ADAT lub TONSILK) -Optyczne Pipe,
Format (ADAT) – 8 kanałów 48kHz, 4 kanały SMUX 96kHz,
Cyfrowy Silnik IO – TCAT DICE II, obsługuje wszystkie formaty IO.
ZEGAR i JITTER:
Wewnętrzne częstotliwości próbkowania- 44,1, 48, 88,2, 96, 176, 192 kHz ,
Obsługa zewnętrznych częstotliwości próbkowania: 43 - 193 kHz, redukcja jittera dla, wszystkich częstotliwości ,
echnologia redukcji jittera: JET w układzie DICEII ,
Filtr redukujący jitter: <-3 dB @ 10 Hz, <-100 dB @ 600 Hz ,
Jitter interfejsu DIO: <1 ns w szczycie, pasmo 700 Hz - 100 kHz ,
Jitter konwersji A/D i D/A: <42 ps RMS, pasmo 100 Hz - 40 kHz ,
Przesunięcie fazowe na wyjściu cyfrowym [tryb stand alone i w sieci]: <0,5% okresu próbkowania ,
Tolerancja poślizgu próbek na wejściu [wszystkie wejścia cyfrowe]: +/-50% okresu próbkowania ,
Opóźnienie przetwarzania dla wejść i wyjść cyfrowych przy częstotliwościach próbkowania 96/48 kHz: 0,15/0,3 ms ,
Pasmo przenoszenia dla wejść i wyjść cyfrowych: DC [0Hz] do 23 kHz +/-0,01 dB@ 48 kHz.
WEJŚCIA LINIOWE, KANAŁY 1, 2, 3, 4:
Złącza: jack 1/4 cala [symetryczne] ,
Impedancja [symetryczna / niesymetryczna]: 20 kOhm / 25 kOhm ,
Maksymalny poziom wejściowy dla 0 dBFS: +13 dBu ,
THD +N: <-100 dB [0.001%] @ 1 kHz, -1 dBFS ,
Dynamika: <-108 dB w paśmie 20 Hz- 20 kHz ,
Pasmo przenoszenia: 20 Hz- 20 kHz, +0 / -0,5 dB ,
Przesłuch: <-100 dB w paśmie 20 Hz- 20 kHz.
PRZETWARZANIE A/D:
Parametry konwersji: 24-bit, 128-krotne nadpróbkowanie,
Opóźnienia konwersji: 0,68 ms / 0,63 ms @ 44,1 / 48 kHz.
WEJŚCIA MIKROFONOWE, KANAŁY 1, 2:
Złącza: Neutrik Combo [jack 1/4 cala / XLR] ,
Czułość: -10/+10 dBu<> -52/ -32 dBu,
Maks. wzmocnienie: 62 dB ,
Impedancja, Pad wł/wył: 2000/1300 ohm
THD+N, przy minimalnym wzmocnieniu: <-100 dB [0,001%] @ 1 kHz, -1 dBFS,
Dynamika przy minimalnym wzmocnieniu: >109 dB9(A), >106 dB, 20 Hz – 20 kHz ,
NF @Rg=150 ohm, przy max. Wzmocnieniu< 4 dB,
EIN @Rg=150 ohm, przy max. Wzmocnieniu< -127 dBu.
WEJŚCIE INSTRUMENTALNE 1, 2:
Złącza: Neutrik Combo(1/4” Jack),
Czułość: -25 dBu<> +17 dBu,
Maksymalne wzmocnienie: 42 dB,
Impedencja: Mohm,
THD+N, minimalne wzmocnienie: < -100 dB (0.001%) @ 1 kHz, -1 dBFS,
SNR, minimalne wzmocnienie: >107 dB(A), >104 dB, 20 Hz to 20 kHz,
Przesłuch: < -100 dB, 20 Hz to 20 kHz.
WYJŚCIA MONITOR/LINE, KANAŁY 1, 2, 3, 4:
Złącza: jack 1/4 cala,
Impedancja: 100 Ohm,
Zakres poziomów wyjściowych, kanały 1, 2: -40 dBu - +12 dBu [analogowa - regulacja poziomu],
Stały poziom wyjściowy, kanały 3, 4: +12 dBu,
THD: <-94 dB [0.002%] @ 1 kHz, -1 dBFS,
Dynamika: <-108 dB w paśmie 20 Hz – 20 kHz,
Pasmo przenoszenia: 20 Hz – 20 kHz, +0 / -0,1 dB,
Przesłuch: <-100 dB w paśmie 20 Hz – 20 kHz.
PRZETWARZANIE D/A:
Parametry konwersji: 24-bit, 128-krotne nadpróbkowanie,
Opóźnienia konwersji: 0,70 ms / 0,65 ms @ 44,1 / 48 kHz.
WYJŚCIA SŁUCHAWKOWE, KANAŁY 1, 2:
Złącza: 2 x jack 1/4 cala [Stereo],
Impedancja: 80 Ohm,
Zakres poziomów wyjściowych: -80 dBu - +16 dBu @ 300 Ohm [analogowa - regulacja poziomu],
THD: <-94 dB [0.002%] @ 1 kHz, -1 dBFS,
Dynamika: <-100 dB w paśmie 20 Hz- 20 kHz,
Pasmo przenoszenia: 20 Hz- 20 kHz, +0 / -0,1 dB,
Przesłuch: <-100 dB w paśmie 20 Hz- 20 kHz,
Moc dla obciążenia 40 Ohm: 200 mW,
Moc dla obciążenia 600 Ohm: 93 mW.
EMC:
Zgodność: EN 55103-1 i EN 55103-2 FCC part 15, Class B, CISPR 22, Class B,CISPR 22 Class B.
OTOCZENIE:
Temperatura otoczenia podczas pracy: 0° C do 50° C,
Temperatura przechowywania: -30° C do 70° C,
Wilgotność: maks. 90% bez kondensacji.
STEROWANIE:
MIDI: In/Out/Thru: DIN 5 Pin,
FireWire: IEEE1394a, IEC61883.
OGÓLNE:
Wymiary: 235,5 x 63 x 241.2 mm
Ciężar: 1,5 kg,
Wykończenie: akrylowy panel czołowy, posrebrzana płyta tylna, obudowa wykonana z metalu pokryta czarną, miękką w dotyku gumą ,
Wskaźniki PPM: 3 x LED na kanał,
Zasilacz [w zestawie]: 12 VDC dla 90 – 240 VAC, 50 – 60 Hz, wybór automatyczny,
Zasilanie przez FireWire: 8 – 30 VDC,
Pobór mocy: <14 W,
Gwarancja: 1 rok.
-
Jeżeli komuś sprawia to różnicę to należy wiedzieć, ze IMPACT TWIN jest na fire-wire a nie na USB.
Tak naprawdę to taki mały wymiarami kombajn.
Np. z przodu podłączasz do niego gitarę elektryczną, z tyłu głośniki i możesz grać, nie mówiąc o bezpośrednim nagrywaniu prosto do komputera.
Oprogramowanie zdaje się jest dołączane do zakupionego sprzętu.
-
Z takich "kombosów" studyjnych to wybór jest duży. Mój brat używa np. MOTU ULTRALITE MKIII HYBRID z 250 omowymi Beyerdymicami DT-297-PV/250 MKII, sprawdza się ten zestaw. Całkiem dobry dźwięk, szczegółowy, nawet dość muzykalny, wsam raz jako partner dla Beyerdynamiców.
http://www.motu.com/products/motuaudio/ultralite-mk3
http://www.thomann.de/pl/motu_ultralite_mkiii_hybrid.htm
-
"Jeżeli komuś sprawia to różnicę to należy wiedzieć, ze IMPACT TWIN jest na fire-wire a nie na USB.
Tak naprawdę to taki mały wymiarami kombajn.
Np. z przodu podłączasz do niego gitarę elektryczną, z tyłu głośniki i możesz grać, nie mówiąc o bezpośrednim nagrywaniu prosto do komputera.
Oprogramowanie zdaje się jest dołączane do zakupionego sprzętu."
Nie używam USB wejście, bo Metrum Octave też go nie ma. Używam Audiophilleo jako transportu US>SPDIF a to akurat jest.
Patrząc na tego typu protezy, jednak chyba dom sobie spokój a kasę wykorzystam na inne cele.
Audiophilleo2>Metrum Octave>Corda Classic>Beyer T1
-
>> Szadzik, 2014-01-18 13:29:19
(...)
Patrząc na tego typu protezy, jednak chyba dom sobie spokój a kasę wykorzystam na inne cele.
(...)
Już kilka razy dochodziłem do podobnego wniosku gdy mnie naszła myśl zmiany na kombo ;)
-
+1
-
Przy pełnym szacunku dla urządzeń i ich użytkowników.
-
Ja przesiadłbym się na kombo choćby tylko z tego względu by wyeliminować interkonekty analogowe, ale nie poświęcę przy tym jakości wzmacniacza, nie ma opcji. Ewidentnie jest nisza na rynku.
-
Kraft, przypomnij mi proszę jaki masz wzmak? V200?
-
Tak. Luks malina. Że tak powiem - no bullshit design. Będę wymieniał, ale dopiero jak Vio wprowadzi nową wersję z regulacją głośności na przekaźnikach.
-
Konta dawno nie uaktualniałem, ale łączę go z NAD M51. Przy okazji sprawiłem sobie Adamy S3X-V i nie mogę się nadziwić, jak brutalnie osiemsetki zamiatają nimi glebę. Także załączam tylko dla szpanu przed znajomymi.
-
Osiemsetki to genialne słuchawki :)
-
Jak najbardziej. Mam z tej starszej serii, 13951. Kiedy czytam, że nowa jest gładsza, z pogrubionym basem to dziękuję bardzo. One zyskują na gładkości z czasem, a basu mają jak dla mnie w optymalnej ilości. Dzięki tym cechom, rozległej przestrzeni, fenomenalnej separacji oraz pozycjonowaniu instrumentów, w połączeniu z wydajnym wzmakiem są w stanie zupełnie bez wysiłku przenieść najbardziej skomplikowane pasaże orkiestrowe czy, co dla mnie ważniejsze - ścianę dźwięku z metalowej jatki. Kiedy inne słuchawki, w tym chińskie Staxy dławią się i jazgoczą, te się dopiero rozkręcają ;) Jak na mój gust tylko Audeze 2 rev. 2 mogą im podskoczyć, ale tylko w wybranych gatunkach.
-
Kraft, na czytanie szkoda czasu. Trzeba posłuchać. Nie grają grubiej te nowe tylko ciemniej, precyzyjna kreska jest nadal, bas w ryzach tak jak był, a może i lepiej - dawno nie słuchałem starych, natomiast nie ma atmosfery martwoty, która mnie odrzuca od starszych egzemplarzy. Jeden z właścicieli twierdzi, że jak dobrze napędzić nowe (akurat takie ma), to i do rapu innych słuchawek nie potrzeba.
-
U mnie na HDVD800 grają rzeczywiście lekko ciemno HD800 z nowej linii ale to po wejściu jack, na kablu symetrycznym przez xlr to już inne słuchawki. Jest jaśniej i dynamiczniej, większa przestrzeń i detale.
-
Soundman, miałem okazję posłuchać tego kombosa i nie ma pytań, gra znakomicie. Nie miałem natomiast okazji przetestować go w roli preampa. Czy on w ogóle ma taką funkcjonalność?
-
Niestety nie ma możliwości pracy jako preamp. Kraft, słuchałeś też HDVD800 po XLR?
-
Tylko po XLR. Najlepsze cechy HD800 zostały zachowane, a jednocześnie jakby spotęgowane. W ogóle blisko jest tu do szkoły brzmienia Vio, dlatego mi się podobało. Martwi brak preampa, bo czymś jednak muszę te Adamy sterować.
-
Zamówiłem z Thomanna V200 - choć V100 mnie nie zachwycił to starszego kolegi warto posłuchać. U nich jest 30dni na zwrot..
-
Aktualizacja z mojej strony.
Przeanalizowałem ilość czasu jaką spędziłem słuchając muzyki na słuchawkach przez ostatnie 2 miesiące i okazało się, że bardzo mało czasu używałęm zestawu, który miałem. Jednak nie miał on szans z głośnikami i wszystko sprzedałem. Teraz zastanawiam się tylko nad małym upgradem karty dźwiękowej, bo mam tylko wbudowaną, tak by podłączyć do niej słuchawki, jak już coś kupię.
-
Odświeżam temat.
Proszę o jakieś opinie o tym DAC/AMP ?
http://allegro.pl/dac-nostromo-5h-ze-wzm-sluch-ob-srebrna-i4395411743.html
To co jest w opisie zapowiada się nieźle również na wyj. słuchawkowym.
============================
Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.
-
Problem jest taki, że generalnie nie wiesz nic o tym co tam siedzi.
A sam konstruktor to trudny facet w rozmowach i za wiele się nie dowiesz.
-
Sugerujesz, że bebechy mogą być zupełnie inne niż podają w aukcji?
;)
-
Nie, absolutnie.
Bardziej tutaj piszę o tym, że nie wiesz jak zrealizowane jest zasilanie, nie wiesz także jakie są układy wzmacniające itp.
Nie znasz także impedancji wyjściowej wzmacniacza i innych dość podstawowych parametrów, które tam powinny być podane.
Dodatkowo 3W przy 32R a zasilacz do wzmacniacza 12V 500mA, jakoś nie za bardzo :)
-
Tam zaleca się szczególną ostrożność podczas otwierania obudowy.
-
Dlatego właśnie pytałem o to ustrojstwo.
Zależy mi na DACu, ale tak by sobie osłuchać z lapka gęstych plików nie koniecznie przez stacjonarny sprzęt, chociaż też myślałem o tym by to podpiąć czasami do wzmaka, żeby posłuchać z głośników, albo podpiąć do espressivo :o))
-
A do ilu ten dac ?
Ja kiedyś widziałem te urządzenia Nostromo w środku, nie zrobiły na mnie za dobrego wrażenia.
Ale mam nadzieje, że się coś zmieniło w tej materii ;)
Miło natomiast, że Nostromo zaczął stosować CM6631, szkoda natomiast, że późno bo konkurencja już dawno stosuje XMOS zależnie od wersji starsze i nowsze, a te jednak są lepsze.
Z Espressivo fajnie grają NOS-y, testowałem kiedyś jest miód na uszy ;)
-
>> mikolaj612, 2014-07-07 16:13:58
>Miło natomiast, że Nostromo zaczął stosować CM6631, szkoda natomiast, że późno bo konkurencja już dawno stosuje XMOS zależnie od wersji starsze i nowsze, a te jednak są lepsze.
Możesz rozwinąć kwestię nowe i starego XMOS?
-
A więc tak :
Ja posiadam XMOS U8 oraz L1 w domu, różnice są takie :
Wersja U8 jest BGA i jest maksymalnie zintegrowana, czego nie można powiedzieć o L1, który wymaga dodatkowego zasilania, które U8 ma wbudowane, oraz ma dodatkowy kontroler USB, jedyna cecha wspólna to oprogramowanie w zew. układzie.
Inne są także zegary odpowiedzialne za obsługę USB, L1 ma 13mhz, U8 ma 24 lub 48mhz, zegary odpowiedzialne za próbkowanie są takie same.
U8 wygląda bardzo prosto i widać, że firmie zależało na miniaturyzacji oraz uproszczeniu obwodu przy jednoczesnym zmniejszeniu zapotrzebowania na laminat.
Sonicznie ja nie słyszę różnic.
Z CM6631 też są dwie wersje A oraz bez A, ta z A jak pamiętam ma obsługę 176khz, jest także CM6632 ta wersja posiada natywne wsparcie dla DSD.
-
<>
Z Espressivo fajnie grają NOS-y, testowałem kiedyś jest miód na uszy ;)
Jakie NOSy ? DAC?
Czy lampy, bo nie kumam bazy ;O)))
-
DAC-e.
Non oversampling jak TDA1543 itp.
Znajomy ma takie coś ode mnie + DT990 PRO do tego i jest rewelka.
-
No ja się przymierzam do zakupu DT990 Pro (250om)-taka odskocznia od HD600 ;)
-
A muzycznie jakie klimaty preferujesz ?
-
Smooth jazzowe, troszkę blusa, klasyka.
-
To warto :)
W szybkim metalu taki set troszkę za powolny był.
Ale muzyka klasyczna, jazz, czy starsze rockowe klimaty super sprawa :)
-
Dziś podjąłem decyzję biorę Cambridge Audio Stream Magic 6 teraz jest dobra cena będzie przy okazji odtwarzacz strumieniowy :)
============================
Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.
-
Ten Cambridge ma zaskakujaca dobre recenzje w prasie audio, ale mnie sie on brzmieniowo kompletnie nie podobal (techniczne granie, z taka sobie barwa i precyzja przestrzenna), jesli nie masz specjalnych wymagac/oczekiwan, to bedzie ok, ale nie ma sie co na fajerwerki nastawiac. Yulong DA8 (do wyciecia za 3.5kPLN) jest sporo ciekawszy.
-
CA jest niezły a obydwa zagrają tak samo z harmonicznymi na poziomie .0000 chyba, że jeden będzie uwalony, wtedy zagra ”lepszą barwą" :-)
-
<>
(techniczne granie, z taka sobie barwa i precyzja przestrzenna)>>
Będę go wpinał do Espressivo jako pre ampa, więc nie będzie żadnego klinicznego grania. ;)
Kiedyś miałem sprzęt CA z serii Azur 540 grało bardzo przejrzyście i może "klinicznie", ale fajnie tylko czasem sucho dopiero jak przeskoczyłem na sprzęt z lampizacją w stopniu wyjściowym CDka i integrą w topologii dual mono doświadczyłem plastyki brzmienia i mogłem stwierdzić, że CA faktycznie gra sucho i klinicznie.
Tym razem chcę to przepuścić przez pre amp lampowy hihi ;o))
-
A to co innego ;\'))
-
Ta...
Podobno jest to najlepszy pod względem funkcjonalności i rozbudowania wej/wyj odtwarzacz strumieniowy na rynku.
:)
-
Wjechał CA StreamMagic6 :)
Niczego już więcej mi nie potrzeba w moim systemie audio :o)
Łatwo przy nim zapomnieć o CD zwłaszcza gdy się słucha gęstych plików.
-
>> sir.jax, 2014-07-10 23:21:33
>> Niczego już więcej mi nie potrzeba w moim systemie audio :o)
Nie zliczę ile już razy wypowiadałem to zdanie i za każdym z nich byłem pewien, że jest ono absolutnie niepodważalne i ostatecznie ostateczne ;) Natury nie oszukasz - albo jesteś audiofil albo jesteś jak racja.
-
@Sir.jax
Z czym wcześniej porównywałeś CA?
-
Nie porównywałem, tym razem oparłem się na recenzjach w prasie.
Zależało mi, żeby mieć coś uniwersalnego i przyzwoitego z DACiem na pokładzie tylko jeszcze nie udało mi się znaleźć stacji w serwisach streamingowych które oferują usługi w jakości Flac, wav 24 bity, a ponoć takie są tyle, że pewno płatne.
-
Też kiedyś pytałem o takie serwisy, ale chyba jeszcze kłopot z tym jest...