Audiohobby.pl
Audio => Ogólnie o audio => Wątek zaczęty przez: lancaster w 25-04-2008, 06:25
-
....ostatnio sporo pisalem o tym co w obecnym klasycznym audio mi prywatnie sie nie podoba :)))
Wczoraj mialem okazję posuchania ktorejś tam pary kolumn i wreszcie sobie trzeba wrzucic na luz :) - tak graja, trzeb sie z tym pogodzić :) ....podobac sie nie muszą(ale przecież mogą:))...i pewnie można by tak wynajdywac jeszcze dlugo....
....o wiele bardziej interesujace jest zajęcie sie rzeczami robiacymi pozytywne wrazenie(czy to w warunkach wystawy czy też w warunkach domowych).
W warunkach wystawy zdecydowana czolowka jak dla mnie
BAT+Legacy - potega, naturalizm i do tego pełna kompatybilność z kazdym rodzajem muzyki. Zwiedzajacy po prostu podawali swoje plyty i kazda była wydarzeniem(bynajmniej z tych w prezentacji których miałem przyjemnosć brac udział).
Ancient Audio(w zestawie z Holography i niestety nie sprawdzał sie w kazdym rodzaju muzyki - ale to akurat dla mnie nie problem :)) - kameralistyka i male sklady nie wiem czy nie na poziomie jeszcze wyższym niż wcześniej wymieniony zestaw, niestety ostrzejsza muzyka rockowa potrafila sprawic klopot. Móglbym z tym żyć :) - albo dobrałbym odpowiedniejsze zestawy.
Audio Research + Wilskon Audio Watt Puppy W wersji z firmowym playerem brzmienie odebralem jako mało angazujące i poprawne acz z wyrożniającym basem. W konfiguracji z gramowfonem Kari Bremnes zabrzmiała bardzo ....po ludzku :) Dobrze sie sluchalo.
Specjalne wyróżnienie dla zestawu amplituner KD Onkyo + AP Scorpio :) Serio. Bardzo dobry, wciągajacy, i żywy dźwiek.....moim zdaneim nie miał sie czego wstydzic przy odbywajacej sie obok prezentacji caldery. Dźwiek Scorpio odebralem jako naturalniejszy, choc w aspektach technicznych ustępował flagowemu modelowi.
Nie porównywalem tych zestawien miedzy sobą, ot po prostu słuchane w warunkach wystawy(niektorzy twierdzą ze fatalnych - niemniej równie fatalnych dla wszystkich prezentacji :)) wypadły interesujaco.
Jakie sa Wasze typy na udany dźwiek w przypadkowych(wystawowych) czy domowych warunkach ?
Napisze potem o interesujacych zestawieniach sluchanych w warunkach domowych :)
-
Już kiedyś Tobie wspominałem na żywo o tym zestawie słuchanym u znajomego w Warszawie.
Son of Zen - Nelsona Passa (2 monobloki DIY, 2x15W)
kity Manfreda Zolera na Focalach (kabelki Mamba).
Jako źródło transport: TEAC VRDS, przetwornik i upsampler nie istniejącej już firmy Assemblage. ( http://www.soundstage.com/revequip/assemblage_dac26.htm )
Rewelacyjny, swobodny dźwięk za małe pieniądze. Świetnie poukładana scena dźwiękowa, plastyczna średnica, bas z wykopem (aczkolwiek nie schodził przesadnie nisko). Wada : brało to 2 x 800W non stop (klasa A)
Co do zestawu BAT + Legacy + ..... Ancient Audio Lector, na Audioshow, kilka lat temu .......uuuuuchhhhhhh.., to lubię.
-
Mnie z wyglądu podoba się każde DIY...
-
>AWS 303
>Mnie z wyglądu podoba się każde DIY...
Na pewno? -)))))))
-
AWS, brawo !:)
-
no... prawie każde. :)))
-
No to moze wracajac do systemów domowych :) ....nr. 1 jak do tej pory dla mnie
Wavac MD805 + Rehdeko RK125 + Docey Lector 6....wiem ze jak sie chce zbajerować i nie wiadomo co powiedzieć/napisać to sie opisuje: magiczny, kultowy itp....nie wiem czy to bylo kultowe, ale na bank magiczne....dźwiek rzucajacu urok(kiedyś zostałby za to spalony na stosie zapewne :)) Bardzo ludzki typ prezentacji. Dźwiek poruszajacy emocje i ogólnie dajacy poczucie ze absolutnie niczego do szczęscia wiecej nie potrzeba.
Posawione na moment obok olumny(fanryczne )na vifach.....eeeeee....dobra, bez takich :)
B&W801+Gryhon Anthileon i niezapomniany koncert Claptona(DVD Denon) Aura, powietrze i Eric wyjadajacy nam paluszki ze stolika.
Na szczególną pochwale w kategorii oldscholowe audio zasługuje IMHO systemik znajomego - Sun Audio 2A3 + Klipsch Heresy....w konfiguracji z gramofonem miodzio - zdesztą zakres średniowysokotonowy Heresy został zaliczony(w Klipschu lascala) do kategorii A stereophile....a recenzent wystawił im taką laurkę wlasnie w odsłuchu z SunAudio....to i ja też wystawię....a co tam :)
AWS, kumpel mi opowiadał ze zabrał ostatnio swojego grzebanego philipsa(lampy na wyjściu ala lampizator Łukasza Fikusa - wielkie dzięki Łukasz) do znajomego....znajomy ma marantza (zdaje sie ze 6000ode czy coś w ten deseń) i po chwili odsluchu pyta: jak to jest ze w marantzu pracują inżynierowie, a Ty mi tu przynosisz jakiegoś philipsa z zasilaczem na desce i gra lepiej ?:) ....no własnie....
-
A ten zasilacz na desce to pewnie:
Trafo 20 kW :)))
Mostek 123456789 A :)))
Kondensatory 20x15 F :)))
Przewody ze złota. :)))
-
AWS, nic z tego....tam jest trafo, lampa prostownicza kondensator, po jednym dławiku na kanał i znów po kondensatorze :) ....ogolnie ygląda jak maly wzmacniacz :)
-
a trafo jakie?
-
AWS, trafo na kształtkach CC od p. Ogonowskiego(uważam ze te trafa są znakomite)
-
wczoraj szczęka mi opadła:
kilkanaście watów z lampy RCM Bonasus +ogromne ASW Mogadis. Co tu dużo gadać, trzeba pojechac i posłuchać, po prostu LIVE!
A moze lepiej nie jechać? Cena ASW Mogadis - 70 000 :(
http://www.rcm.com.pl/asw/asw_main.htm
-
Magadis , nie "mogadis" , sorry.
-
cocor, posluchac zawsze warto. kolumny bardzo ciekawe na nietuzinkowych driverach....i do tego Bonasus....czego słuchałeś(repertuar) ?
-
miałem ledwo kwadrans między spotkaniami, trafiłem na repertuar rockowy- koncert Petera Gabriela.
Brzmiało baaardzo podobnie do tego co słyszałem w Berlinie parę lat temu :).
Magadisy waża 96 kg sztuka, jak tu eksperymentować z ustawieniem ? :))
-
cocor, no jak to jak ? W pocie czoła :)
-
W pocie czoła to trzeba zap...c, żeby te 70 kzł uzbierać :) No, jest jeszcze wersja bez lakieru fortepianowego za 60 kzł.
Ja tam się na elektronice praktycznej nie znam, ale zawsze w hifizinach pisali, że słabowita lampka nie ma szans pociągnąc takich kolosów, a tu bingo! Wszystko z drivem i basiszcze że, ho ho!
Bassreflexy z tyłu, że spokojnie rękę wsadzisz - prawie jak odgroda :)
-
A tak bardziej na powaznie dosć ciekawe konstrukcje - własnie ze względu na zastosowane drivery Wysokotonówki Munfdorfa ??? Średniotonwe Thiel ..... na tym tle basowce skana wygladają standardowo :)
95dB efektywności....podobają mi się :)
posluchalbym sbie ich obok np. Odeonów które ztego co kojarzę też są w dystrybucji rcm.
-
92,5dB mialo być :)
-
Słuchałem też tego zestawienia z Odeonami, to był znakomity dźwięk ale dla mnie odrobinę za suchy. I bas był chyba mniej swobodny, przy rocku było trochę hałasu. Z tego co pamiętam Odeony grały jeszcze głosniej, 18W na maxa zabijało!
-
cocor, tam pewnie nawet 18W użyte nie było....może max 2-3....chyba ze pomieszczenie rcm to jakiś hangar ? Nie bylem u nich wiec nie wiem.
Serio, pryz bardzo głośnej prezentacji w warunkach as mierniki oddawanej mocy w urzadzeniach rzadko przekraczały 1W :)
Niskomocowe wzmaki mają klopot z wysterowaniem cięższych obciązen i to w zasadzie jedyny ich problem...dla mnie osobiscie niewielki bo lubie horny :)
-
była taka próba odkręcenia Bonasusa na max z Odeonami, ale ciśnienie było już okrutne. Zero zniekształceń ale po prostu normalnie za głośno. Pomieszczenie w RCM ma chyba koło 35-40m2 ( 5x7, 5x8 może).
Aaa, te skany basowe to aluminium, Mundorfy to patent AMT, Thiel Accouton - nie pamietam jaki materiał.
-
Tu lepiej widać Magadisy:
-
Jednym z ciekawych połaczeń, których słuchałem był zestaw : JMLab PS 5.1; wzmacniacz Bow Technologies Wazoo; cd Audiomeca Obssesion; głośnikówki Flat Line Gold bi - wire: interkonnect WDH First
Jak sobie poprzypominam, bedę pisał.
Szacuneczek
Kamil