Audiohobby.pl
Audio => DIY => Wątek zaczęty przez: cadam w 21-10-2009, 22:14
-
Prowizorycznie zakryłem tylną stronę głośnika poduszką i zrobiłem pomiar charakterystyki. Widać zaznaczone mody lecz nie ma dużych zapadłości jak w BMR.
-
Posłuchałem trochę muzyki. Dźwięk jasny, trochę metaliczny.
-
Na BMR raczej nie ma metaliczności. TB eksponuje instrumenty perkusyjne.
-
Mam podobne wrażenia do cadama.Glosnik pod wieloma wzgledami jest super tylko cięzar przesunięty jest w gorę.
Aluminiowy Seas np wydaje sie mniej żywy(ale nie ciemniejszy:)) a jak dla mnie jest to zywo grajacy tweeter.
Postawione obok monitory za kilka Kzl poza wiekszym basem nie bronią sie niczym....a do TB będzie dołozony bas..zobaczymy jak to sie zgra w komplecie.
Na razie(solo) dxwiek okreslilbym jako zbyt jaskrawy....mi jednak b.podoba sie jego zwawosc.
W przypadku tego sredniowysokotonowca osoby przyzwyczajone do grania klasycznej kopułki wysokotonowej nie bedą mial myśle uwag.
Kupiem tez inne TB W4-1320 i te grają spokojniej, ciemniej ale ogólnie jako cąłosc podobają mi się mniej.
-
>> cadam, 2009-10-21 22:47:48
>Posłuchałem trochę muzyki. Dźwięk jasny, trochę metaliczny.
przy takiej strzale w górę zdziwiłbym się gdyby nie zabrzmiał metalicznie, wyraźnie widać gwałtowny break-up w okolicach 6 kHz
jak dla mnie odpada
-
>> lancaster, 2009-10-22 08:36:33
>dxwiek okreslilbym jako zbyt jaskrawy....mi jednak b.podoba sie jego zwawosc.
obawiam się, że po pewnym czasie miłe odczucie żwawości przygaśnie a pozostanie metaliczność i jaskrawość spowodowana zajebistym break-upem :-(
-
a tak to niewinnie wygląda na pomiarze firmowym, choć jak się dobrze przyjrzeć to też to wszystko widać
trzeba tylko uwzględnić podziałkę - ech te kupczykowskie sztuczki ;-)
ale czego się można spodziewać po aluminium, choćby i płaskim?
aluminium FR to tylko Jordan albo Bandor
-
ps.
no chyba że jest to taki specjalny honeycomb jak w przypadku starych Technicsów, kolega z AS zmierzył w ich 8-cm średniotonówce (z modelu SB-7) break-up dopiero w okolicach 12 kHz
-
>Aluminiowy Seas np wydaje sie mniej żywy
znaczy się tweeter? no pewnie, że nie może mieć tej "żywości" bo nie ma tego break-upu
-
CU, podobny albo i lepszy pik widziałem na pomiarach monitor Audio za niezła kase, HGP Corda itp....pewnie nie tylko na tych.
W odsłuchu nie odbiera sie tego jako czegoś nienaturalnego raczej....chociaż nie słuchałem głośnika specjalnie długo.
Brzmienie nie jest meczące, a jeśli pik będzie upierdliwy na dłuższą metę to zrobi sie filtr-pułapkę rlc i zobaczymy wtedy.
Na razie podoba mi się...sporo powietrza w dźwięku.
-
>TB eksponuje instrumenty perkusyjne
no pewnie 5-8 kHz to tzw. obszar "ssssss" oraz obszar "definicji" dla werbla, hi-hata, talerzy i tomów
-
>> lancaster, 2009-10-22 11:43:51
>CU, podobny albo i lepszy pik widziałem na pomiarach monitor Audio za niezła kase, HGP Corda itp....pewnie nie >tylko na tych.
sorry - nie uwierzę póki nie zobaczę, chyba że podobny w szerokim sensie ;-)
ale chyba nie na >10 dB? no i jedna ważna sprawa, której pomiar pasma nie pokazuje - jak długo to dzwoni
a aluminium jak to metal dzwoni jak dzwon
-
>> jzagaja, 2009-10-22 11:47:33
>Bardzo Was prosze jesli to mozliwe zrobic pomiar co 5 stopni w ogrodzie wtedy bedzie mozna wiecej
a czego nie można powiedzieć Jacku?
charakterystyczny dla aluminium strzał break-upu widać i w pomiarze cadama i w fabrycznym (choć sprytnie zakamuflowany)
potwierdzają to pracyzyjnie wrażenia subiektywne obu szanownych kolegów - metaliczność, żywość, jaskrawość, eksponowanie perkusji...
pod kątem będzie inaczej? w power response teg nie będzie?
to jest rezonans osiowy - bankowo będzie go słychać, no i przecież koledzy słyszą
-
ps.
poprawka - aluminium warte uwagi to Jordan, Bandor, stare Technicsy oraz nowe JVC "oblique cone"
-
.
-
ależ ten TB to nie BMR! to tylko zwykły płaski aluminiowy chiński naleśnik
nie ma co porównywać ani nie ma czego specjalnego się spodziewać
płaski głośnik ma lepsze charakterystyki kierunkowe niż stożek i to by było na tyle, cała ewentualna magia tego chinola
-
swoją drogą porównanie jest druzgoczące dla TB co "serce ma jak dzwon" dzyń-dzyń
a ten BMR bardzo dobry
-
>> jzagaja, 2009-10-22 12:05:04
>Chcialem wyslac pomiar do NXT i zapytac co oni na to?
tyko niczego nie wysyłaj! -TB to nie BMR, to zwykły głośnik tyle że membrana płaska
a jakby to zobaczyli to by już więcej maili od Ciebie nie odbierali, że strachu, że im popękają oczy ;-))
-
Konstrukcja TB jest podobna do BMRa. W TB nie ma tylko doklejonego ciężarka na środku od spodu membrany.
-
chińskie produkty zawsze miały tendencje do bycia produktami "podobnymi", np. ostatnio chińskie samochody podobne do samochodów
TB na pewno nie ma licencji na patent BMR i kumbinuje "podobnie", wychodzi jak widać załączonych obrazkach
-
>> jzagaja, 2009-10-22 12:40:39
>Jesli nie Tangband to..?
jeśli chodzi o BMR to nie wiem
a jeśli chodzi i dźwięk i muzykę to może zwykła mała papierowa Tesla za 30 złotych odpowiednio polakierowana?
-
Panowie, mnie pomiary interesują tyle o ile. Jeśli Jordan będzie OK to bardzo chętnie skorzystam :)
-
ja brzmiało to motto starego Teda wzięte od Lao-Tsy?
o mam: "The Great Way is very level but people greatly delight in tortuous paths"
-
No to pozostaje Dynaudio.
-
>> lancaster, 2009-10-22 12:56:35
>No to pozostaje Dynaudio.
dobry żart tynfa wart! ;-)
-
>> jzagaja, 2009-10-22 12:57:17
>ADI:
>http://www.acousticdev.com/Files/HORIZON100MID.PDF
mają licencję na BMR czy kolejna konstrukcja "podobna"?
fabryczny pomiar taki gładziusi, węszę ściemę
-
.
-
>> jzagaja, 2009-10-22 13:05:50
>Licencji nie maja. Co by nie mowic nic nie pobije tych BMR co mam za 10 funtow.
amen! nie ma co kombinować, skoro potrzebujesz plaskaczy to BMR do Twoich tub jak znalazł
-
.
-
.
-
ładny, solidny skurwiel
-
znaczy się solidnie zrobiony
-
Zrobiłem pomiary pod kątami ale niezbyt dokładnie, max 60 deg
-
Jak się to robi?
-
W wersji demo funkcja Load overlays jest zablokowana.
-
Zapis też nie działa
-
.
-
overlay pod przyciskiem działa i tak to zrobiłem
Nie działa gdy wybieram z menu Overlay -> Load overlays
Jeszcze dobrze nie rozgryzłem nakładania wykresów.
-
>> jzagaja, 2009-10-22 14:29:29
Jak masz wiele wykresow na SPL to mozesz zrobic Power Average with Overlays.
Gdy wybieram opcję Power Average with Overlays to wyskakuje komunikat:
"Overlay and current plot differ in frequency!"
-
Chyba się udało
-
paskuda
-
Ja tam widzę "tylko" 8dB peak przy 6,5K...do wyfiltrowania, jeśli już będzie przeszkadzał na dłuższą metę...a pewnie będzie :)
-
...dla porównania ponoć "super" BMR
-
jzagaja, nawet się nie zabieram. Piszę tylko że jestem zdziwiony jak osoby piszące ze BMR jest super(w kontekście pomiaru) jednoczesnie jadą po TB...który ma w zasadzie jeden mod do zlikwidowania.
Mówię oczywiście całkowicie teoretycznie, bo tylko cadam słuchał obu konstrukcji i wybierze co mu będzie bardziej odpowiadało.
-
Spróbuję zrobić ale za jakieś 2 godziny.
-
>> lancaster, 2009-10-22 15:12:05
>Ja tam widzę "tylko" 8dB peak przy 6,5K...do wyfiltrowania
"tylko" czy "aż" ale za to jak dzwoni! wyfiltrować można choć głośniki z takimi pikami w układach wielodrożnych i tnie się stromo i dodatkowo filtruje pułapką
moje doświadczenie z filtrowaniem (DEQ2496 pozwala zakładać różne fajne pułapki do -15 dB) jest takie, że jest to trudna rzecz - bardzo łatwo odfiltrować przy okazji cechy pozytywne
a BMR to zupełnie inne zwierzę co widać na wodospadach
-
dę przy okazji, nie śpieszy się :)
zaaplikować pułapkę rezonansowa dla TB ?
To będą małe wartości elementów Coś 3,3uF L ok 0,27mH...nie jestem teraz w domu wiec nie zasymuluję.
-
>> cadam, 2009-10-22 15:33:28
>Spróbuję zrobić ale za jakieś 2 godziny.
super, będzie jasność
-
conto, po teorii przyjdzie czas na praktyczne sprawdzenie. Każdy filtr coś tam "odfiltrowuje" i nie ma na to siły....najczęściej energię z muzyki a tej w T
B nie brakuje....przynajmniej w tym modelu.
-
Przepraszam, że się "wtrancam" z offtopem ale czy tego nicka "kątownika usuniętego" nie można zmienić na starego "van der Graafa" :)
-
Pomierzyłem BMR i to z tego wyszło.
Jeszcze nie jestem biegły w pomiarach.
-
Dużo wysokich tonów w szerokopasmowcu nie wróżyło nic dobrego niestety. Szkoda, bo to zawsze różnorodność jakaś na rynku.
Po odfiltrowaniu i tak nie powinno być najgorzej ( jesli ludzie z ARZetem wytrzymują). A w testach ABX już w ogóle byśmy się pogubili:)
----------------------------------------------
Prawdę każdy ma swoją
Muzyka to sztuka - audio to inżynieria
-
Swoją drogą, to BMR też troche popierduje na 13kHz i 1,5kHz.
----------------------------------------------
Prawdę każdy ma swoją
Muzyka to sztuka - audio to inżynieria
-
Zamieszczam wyniki pomiaru impedancji.
Na pierwszym rysunku TangBand, a na drugim BMR
-
Fs = 72.56 Hz
Re = 3.60 ohms[dc]
Le = 634.02 uH
L2 = 415.32 uH
R2 = 1.96 ohms
Qt = 0.46
Qes = 0.60
Qms = 2.00
-
Zwróciliście uwagę, że pomomo, że w tekscie koles pisze, że to "aluminum honeycomb sandwich construction planar cone", to załaczone zdjęcie przedstawia jednak papierową membranę? Zupelnie inną na pewno niż obcnie dostępny W4-1757s.
----------------------------------------------
Prawdę każdy ma swoją
Muzyka to sztuka - audio to inżynieria
-
>> mordensiur
Do czego się odnosisz?
-
Skleroza nie boli...
http://www.htguide.com/forum/showthread.php4?t=30060&highlight=tang+band
----------------------------------------------
Prawdę każdy ma swoją
Muzyka to sztuka - audio to inżynieria
-
cadam, bardzo ładnie wyszły pomiarowo bmr-y pod względem spl przy TB. Gratuluję.
Rozumiem, ze w tej chwili BMR graja u Ciebie pelnym pasmem ?
Ja ocenibys zejscie w dol BMR wzgledem TB ?
Jakos nie moge sie przelamać do mysli że kawalek deski pobudzony drganiami wzbudnika
emituje naturalny dxwięk :)...nie pisze tego w żaden sposob ujmujac cokolwiek...opisz moze jakos brzmienie
1798 wzgledem BMR
jzagaja, żadna to "obrona" Naima, ale policz ile beda musialy kosztowac Twoje tuby jesli zechcesz je sprzedac za granice. Policz tak jak pisał swego czasu jeden z ludzi znajacych realia zakladając że dajesz rabat 65% od ceny detalicznej bo bez tego nikt nie rozmawia z Tobą handlowo.
Ot np. 2szt tuby nawet po 200zł - 400, obudowy + opakowanie niech Ci sie zrobi 1Kzl, głośniki(drver+woofer)+ zwrotnice powiedzmy 600-800zł....niech będzie że "towar" to koszt 2-2,5Kzł. Powiedzmy, ze chcesz zarobić na parze 1Kzł licząc że dzialalnosc zarobi na siebie(reklamy, opłaty, podatki) kiedy sprzedasz 10 par/miesiecznie to daje cenę "u Ciebie" niech będzie 3500zł...a detal 10Kzł....niezłe "zdzierstwo", co ?
Koszt produkcji jesli ktoś wykona sobie obudowy i tuby sam to pewnie 1200zł a "Ty" "zdzierasz" 10K ?:)
Wiadomo, ze rynek audio to sektor produktów luksusowych. Cena najczęsciej nie ma żadnego odbicia w jakosci BRZMIENIA. Oczywiście obiektywnie, bo subiektywnie to moze być np. sieciówka kosztujaca 100Kzł warta kazdej zlotówki ze swojej ceny zdaniem czyimkolwiek.
Sa urządzenia grające lepiej oczywiście i siła rzeczy grające słabiej od tych grajacych "lepiej" - co za logika :)
Dlaczego "lepiej" w cudzyszłowiu ? Ano np. dlatego że ktoryś już raz slysze ostatnio, że np. jakieś urządzenie gra np. "zbyt dynamicznie" - czyimś zdaniem.....i to tym razem rzecz sie tyczy urządzenia wcale moim zdaniem zbyt dynamicznie nie grajacego....a jednak :)
Jesli całosc BMR to tak jak piszesz kilkanascie zl podaj mi miejsce w którym można je kupić.
Bardzo jestem ciekaw charakteru reprodukowanego dźwięku. Akurat moj sluch nie działa zbyt krytycznie na pasmo.....kiedys tam czytalem ranking rzczy ktore sprawiaja ze czlowiek odbiera reprodukowany dxwiek jako naturalny i wyrównanie pasma nie bylo priorytetem równeiż oceniajacych te cechy osób(Hiraga, Kondo etc.).
No1 - gradacja dynamiki, szybkosć/impuls, barwa(a wiec pośrednio wyrównanie pasma)w sensie jej zróznicowanie.
...zresztą z natury pomiaru mikrofonem kierunkowym możemy z czystym sumieniem powiedziec ze natura słyszenia zwłaszcza w pomieszczeniu jest inna. Nie sluchamy przeciez "kierunkowo" z 1m na osi zestawu....zresztą jeśi już koniecznie mamy porównywac "plaskośc" spl jako wyrocznię "pobicia" jednego zestawu przez drugi to posluże sie wyświechtanym porównaniem, że praktycznie kazdy monitorek tonsilowski w cenie poniżej 1Kzł "pobija" wiele audiofilskich konstrukcji za dziesiatki tysięcy dolarów....tak ze bardzo bylbym ostrożny z wyrokowaniem na podstawie pomiaru spl(które w pomieszczeniu to za cholerę nie chce wygladac jak na pomiarze zgodnie z "normą" :)) jak co gra.
Jak wyglada w prypadku BMR np. odczuwalna JAKOŚĆ dźwieku ? Szybkość, gradacja dynamiki, naturalność cokolwiek dla kogo to znaczy ? itp ?
Pisze serio, jeśli BMR to koszt kilunastu zł prosze o źródlo wzbudników.
Ponizej Avantgarde Acoustics Uno Nano, Wilson Audio Maxx III i co tu duzo mówić "najlepsze" w stawce, czyli te ktore "pobiły" dwie pierwsze konstrukcje - Tonsil Maestro 80
Źródla pomiarów: Stereophile i strona producenta Tonsil-meble(komora bezechowa, pewnie lepsza od tej która dysponuje amerykańskie czasopismo).
-
Przepraszam, Maestro 60, nie 80.
-
...jestem rozwalony...co to NXT ma kłopot z kupieniem gdziekolwiek na świecie TB ???
-
Lan, pytałeś się o brzmienie BMRów.
Odsłuchiwałem je bez żadnej obudowy i odgrody, wieć charakter był nieco przejaskrawiony brakiem basu. Korygowałem na ucho EQ z foobara i filtrami do Convolvera. Były rozstawione na obudowie wzmacniacza, wiec warunki mało komfortowe.
To co mi rzucało się na początku, to wieeelka scena ( jeśli nagrania takowa posiadały ). Po korekcji basu nawet bez obudowy przyjemnie sie tego słuchało. Brak dyskomfortu w przypadku wysokich tonów - próbowałem dla sprawdzenia odejmować lub podbijać niektóre zakresy i zawsze lepiej brzmiało bez gmerania.
Jedyne co mnie zaniepokoiło, to jakby lekkie rezonowanie dźwieku przy organach, ale to mogła być wina padającego wzmacniacza, lub przesteru w basie. Dla ścisłości zjawisko to było, również bez korygowania.
Jak dla mnie to lepiej nie dusić go basem, chyba że w tubie jakiejś. Bez tuby jak dla mnie to raczej do nagłaśniania pokoju to tylko 2-way. Chyba, że się zrobi wypierdziste słuchawki lub coś w rodzaju hełmofonu:)
----------------------------------------------
Prawdę każdy ma swoją
Muzyka to sztuka - audio to inżynieria
-
>> lancaster, 2009-10-23 02:58:12
co do charekteru tego naszego rynku słuszne uwagi, niestety czy stety
ostatecznie "price is product"
czy "wyrównanie pasma" ma znaczenie - i tak i nie
ma bardzo duże znaczenie przy porównywaniu - osoby uczestniczące w porównawczych testach naukowych prowadzonych m.in. przez dr Toole\'a dla National Council of Canada zawsze silnie preferowały wyrównane pasmo
i naprawdę słychać nawet niewielkie zmiany w pasmie, spektakularnie to wychodzi kiedy się koryguje słuchawki i kiedy takie normatywne +/-3 dB robi podstawową i zasadniczą różnicę, no ale to są specyficzne "warunki testowe"
z drugiej strony - nie ma największego znaczenia ponieważ słuch szybko się akomoduje do dewiacji pasma a faktycznie spektrum nie ma podstawowego znaczenia dla identyfikacji źródła dźwięku - dewiacje muszą być naprawdę znaczne żeby powstało wrażenie nienaturalności, żeby od "nieco specyficzną barwę mają te skrzypce" przejść do "ten sprzęt silnie podbarwia" i potem aż do "WTF?"
słusznie piszesz - "ze natura słyszenia zwłaszcza w pomieszczeniu jest inna" - ucho słyszy power response a nie frequency response - to ostatnie jest ciekawe o tyle, kiedy wyłażą na nim piki rezonansowe
ciekawe, że na płycie testowej Tacet "Audiophile Companion" jest seria różnych wariantów nagrania typowej orkiestrowej klasyki (ścieżki 13-31), pierwszy wariant niemodyfikowany i kolejne zawierające podbicia lub osłabienia pasm 1/3 oktawy ze centrum w punktach 200, 400, 900, 2400, 3600, 6000 i 8000 Hz oraz pasma <100 Hz i powyżej 10 kHz zawsze precyzyjnie o 9 dB - DZIEWIĘĆ DECYBELI
dlaczego tak dużo - bo dopiero takie podbicie lub osłabienie w power response rzeczywiście POWINNO "robić istotną różnicę" każemu słuchaczowi w typowych warunkach odsłuchowych na konkretnym materialne muzycznym
nieco inaczej jest w przypadku szerszych filtrów - im szersze pasmo tym mniejsza dewiacja robi różnicę (co ustalił m. in. Toole w swoich badaniach)
co do znaczenia pomiarów - pomiar pozwala na wyrokowanie czy choćby stawianie hipotez w niektórych sprawach, ale musi być ta sama metoda pomiary i jego prezentacji i ścisła interpretacja zgodnie z wynikami badań
-
>> jzagaja, 2009-10-23 09:45:06
mnie interesuje ten dziwny łamaniec na charakterystyce ok. 1.5 kHz, któremu odpowiada syfek na przebiegu impedancji i zakrętas na przebiegu fazy
skąd to się bierze i czy to słychać? zjawisko ma dość wąskie pasmo ale też ciutek dzwoni
podobne coś jest w TB
-
ps.
widać też, że na odgrodzie (zielony wykres dla BMR) wygląda to nieco inaczej, górka znika, pojawia się raczej lokalny dołek, dużo mniej istotna rzecz dla słuchu
jednak pomiar bez odgrody, na której przecież pracuje głośnik też może wprowadzać w błąd
ten BMR to niezła jazda
jak nisko może pracować?
-
>> lancaster, 2009-10-23 02:58:12
>cadam, bardzo ładnie wyszły pomiarowo bmr-y pod względem spl przy TB. Gratuluję.
>Rozumiem, ze w tej chwili BMR graja u Ciebie pelnym pasmem ?
Gra z obudową z kartonowego pudełka.
>Ja ocenibys zejscie w dol BMR wzgledem TB ?
Nie mogę w tej chwili porównać, bo TB gra bez obudowy, ale biorąc pod uwagę niżej położony rezonans TB to on powinien dostarczyć więcej basu.
>Jakos nie moge sie przelamać do mysli że kawalek deski pobudzony drganiami wzbudnika
>emituje naturalny dxwięk :)...nie pisze tego w żaden sposob ujmujac cokolwiek...opisz moze jakos brzmienie
?1798 wzgledem BMR
Nie jestem dobry w opisywaniu brzmienia. Oba głośniki grają zupełnie różnie. BMR ma przyciemniony środek.
-
Ciekawostka. Zrobiłem eksperyment: wykonałem pomiar impedancji free air a następnie zatkałem otwór w magnesie głośnika i powtórzyłem pomiar pik podstawowego rezonansu zmniejszył się. Wniosek z tego taki, że otwory w magnesie nie są dla szpanu, tylko rzeczywiście ułatwiają przepływ powietrza pod membraną.
-
>> lancaster, 2009-10-23 02:58:12
Jakos nie moge sie przelamać do mysli że kawalek deski pobudzony drganiami wzbudnika
emituje naturalny dxwięk :)
Jak zrobię panel mogę nagrać dźwięk wydobywający się z deski i wysłać żebyś sam ocenił.
-
cadam, na nagraniu do porównań użyj jakąś konwencjonalną paczkę...albo choćby TB...no ciekaw jestem.
-
W programie do symulacji wyciąłem moda przy 6,3KHz
Jakby kogoś interesowało skorzystałem z zależności dla równoległego obwodu rezonansowego:
L=R/(2*pi*f*Q)
C=Q/(2*pi*f*R)
R - opór
L - indukcyjność
C - pojemność
f - częstotliwość
Q - dobroć
-
cadam, miales okazje posluchać wplywu pułapki na dźwiek ogolnie ?
Jutro jak dobrze pojdzie spróbuje i opisze zmiany(subiektywne)spróbue jeszcze filtr rownolegly....o szeregowym sczerze mowiąc nie myślalem, sprawdze.
W przyszlym tygodnu mam dostac basy 30cm z STX do OB...może sie to ładnie pożeni...
-
Cadam, jak wytniesz ten peak pułapką zepsujesz power response, który bazowo jest bardzo dobry. Na osi będzie lepiej, ale po całości może być gorzej - to jest właśnie największy problem tego typu korekcji w obrębie przetwarzanego przez głośnik pasma, szczególnie w przypadku gdy peak jest spory i pułapka wychodzi dośc głęboka.
-
Można by przemodelować ten głośnik w Edge, może chociaż ze 2db dałoby się sciągnąć dopasowując dyfrakcyjny dołek odpowiednio zaprojektowanego frontu - takie roziwązanie nie wpłynie tak znacząco na off axis.
-
krs, obejrzyj pomiary pod kątem. PR(czyli public relations dźwięku:)) będzie nadal b.dobry....a nawet lepszy, bo pik jest tak samo widoczny pod katem jak na osi - podobna natura - nie zanika skubaniec pod kątem.
teoretycznie filtr powinien dobrze zrobic mocy wypromieniowywanej - jej równomiernemu rozkładowi ...nie wiem tyko czy dźwięk ogolnie jak to na filtrze nie zdechnie nieco....nie sprawdzisz nie dowiesz sie :)
-
krs, trzeba by zasymulować dla 6,3K w jaki sposób mechanicznie mozna zadziaac....sluchalem kiedyś dobrej szerokopasmwki ktra na skutek filtrowania pików stracia sporo życia....tak nie chcę
-
To tylko symulacje w programie do konstruowania kolumn i pułapki nie podłączałem do głośnika, więc nie wiem jak by wpłynęła na brzmienie.
-
Sorry za OT, ale STX szybko chyba realizuje takie OEMowe zamówienia. Lancaster, możesz coś więcej napisać o tym głośniku? Czy jest szansa, że będzie równie szybko w seryjnej produkcji?
----------------------------------------------
Prawdę każdy ma swoją
Muzyka to sztuka - audio to inżynieria
-
STX okazuje sie jedna z normalniejszych firm z jakimi mialem okazję działać...coś można zrobić, bądź nie można/glośnik est lub nie ma bez sciemniania bez opowiesci że maja słonia w trampkach ale trzeba poczekać itp, terminow sie trzymają....zamieszczam dane prototypu głośnika...mam nadzieję że Sławek nie bedzie mial mi za złe
Glośnik z parametrami wg moich sugestii/prosby:
MANUFACTURER STX
MODEL 30 open baffle
DATE 2009-10-23
Fs 48.3857
Fs Added Mass 42.8205
Fs Known Vol 0.0000
Added Mass 15.0000
Known Vol 0.0000
Diameter 255.0000
ZMax 13.6159
ZMax Added Mass 13.1556
ZMax Known Vol 0.0000
Z F1F2 6.4942
Re 3.0000
Rms 3.3851
Qms 4.8664
Qes 1.3752
Qts 1.0722
Cms 0.1997
Mms 54.1860
BL 5.9947
VAS 72.7208
dBSPL 89.7971
L 1kHz 0.7165
L 10kHz 0.3099
CAS 5.207864E-0007
RAS 1297.8820
MAS 20.7753
RAT 5890.6100
SD 0.0511
LCES 7.1755
CMES 1507.8370
RES 10.6159
MMD 47.6536
RMT 15.3639
eta 0.5751
Z Min 3.4656
Z AVG 10.2518
-
Na diyaaudio też zainteresowano się tajwańskim głośnikiem
http://www.diyaudio.com/forums/full-range/144593-flat-cone-drivers-opinions.html
-
Mam ten głośniczek - zrobiłem malutkie kolumienki i powiem że jest świetny.
Wysokie b. dobre, średnica super, basik nawet jakiś jest (obudowa zamknięta).
Zamierzam zastosować te głośniczki w nowej dużej kolumnie jako średniotonowe.
-
comen, spróbuj je zaaplikowac w waveguide. Robiliśmy odsłuchy w prowizorycznie zrobionych hornach i dostaje skubany sporą dawkę impactu/emocji na średnicy.
Szczerze polecam.
-
Z pomocą minidsp wyrównałem charakterystykę SPL W4-1798S
-
.